Katt og hund??

Rosa på ball

Glad i forumet
Noen som har erfaring med å ha innekatt og så gå til anskaffelse av hund? Vi har 2 persere og har nå planer om å kjøpe oss hund..

Erfaringer??

når jeg bodde hjemm hadde vi hund og katt!! hadde katten først og fikk hunden etter..
 det gikk kjempe fint!!!

Både vi og foreldrene mine har både katter og hunder og det går kjempe bra. Vi har hatt katt og deretter fått hund og det har gått bra. Vi har også hatt hund og så fått katt og det har også gått kjempe fint.
Så jeg har erfaring med at det har gått veldig bra begge veier. [:)] De er beste venner her ihvertfall. Ene hunden min tror til og med han er katt selv noen ganger virker det som.. [:D]

Takk for beroligende svar[:)]

Har også vært kontakt med oppdretteren til den ene katten og hun mente at hvis man var tålmodig og tok seg god tid til å la de bli kjent, ville det gå veldig bra:-) Vi kommer jo til å venne dem til hverandre sakte og være påpasselige med å lære hunden fra dag 1 at kattemat osv ikke er noe for han - så gjenstår det å se hvor lydig han vil være[:)]

har en katt,men han bor hjemme til mamma og pappa pga at samboer er allergisk..siden min søster og bror har hatt hunder hele livet, er katten igrunn vant med hunder,så da jeg fikk hund også,gikk det bare godt..katter er sære,sleipe og bossy,så han er selvsagt sjef hjemme hos mamma og pappa,ikke hunden min[:D]han har klappet henne over snuten også,og da har bikkja rygget .tror han har hatt klørne ute en gang..så har han jo også vært vant med hunden fra hun var like stor som han også.

Takk igjen[:)]

Her er perserene 7 1/2 og 5 år. Den ene har jeg hatt lengre enn den andre, og da ho yngste kom i hus ble det slik at de snuste litt på hverandre og tok tilvenning gradvis.. Det har gått kjempebra.. Jeg tenker sånn at så lenge det er valp, vet jo ikke den noe bedre og ikke kattene heller, annet at de spisser ører når de ser andre katter på verandaen[:)] Men, det tror jeg har med at de vil leke å gjøre - så jeg satser på at det går bra:-)

Back
Topp