Katt og barnevogn

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Vi har en katt som har vist enorm interesse for barnevognen. Vognen står på babyrommet med lukket dør, men så fort vi åpner døra klatrer hun opp i den. Hun klorer seg opp i den, og fortsetter hun med det så blir vognbagen ødelagt. Jeg har også lite lyst til at vognen/madrassen skal bli full av kattehår. Jeg tenker at det kan være en stor fordel få henne til å holde seg unna vognen før babyen kommer.

Noen tips?

Jeg har prøvd med myggnetting og regntrekk, men hun har allerede ødelagt disse ved å klore på de..

Last edited:
Trekk på myggnett

Har mange tips, men få til vogn.. men laken? Pepper og eller tørket sitrus skall oppå lakenet?

Takk :) Laken med sitrus hørtes ut som en god idé. Det skal jeg teste ut! Pepper er jeg redd hun kan få i øynene.
Bare hyggelig; ) Hele pepperkorn, aldri finmalt.. :) ikke bra for katten, samtidig tenker jeg at finmalt kan spres over alt og babyen ligger og puster inn pepper.. huff..

Bare hyggelig; ) Hele pepperkorn, aldri finmalt.. :) ikke bra for katten, samtidig tenker jeg at finmalt kan spres over alt og babyen ligger og puster inn pepper.. huff..

Godt tips! Uff, nei finmalt pepper spredd utover i vogna er ikke ønskelig :o :)

Vår katt har også lagt sin elsk på barnevogna, så må være på vakt når babyen skal sove i vogna :bored:

Barnevogna er ikke i hus enda, men vi har det samme problemmet med sprinkelsenga.

De avskyr en spray som heter "Hold dig vek" Lilla sprayboks med hvit skrift. Har brukt den på sofaer her i huset. Ellers er sitrus også lurt, men det varer ikke så lenge. Det du bruker den sprayen på holder de seg borte fra leeeenge etterpå. Lukter en del og det er ulempen, men lukta gir seg etterhvert og selv om du bare bruker den på en liten del av vogna, tror jeg det vil funke likevel. Kanskje hjulene er nok til at de vil skygge banen? [emoji4]

Søstra mi satte en skål med sitron og appelsin skiver i vogna,pluss at hun gnidde sitronsaft på hjulene:) katta gikk aldri nærmere enn 1 meter til vogna.

Har ikke testet det enda, men vi har kjøpt kattenett :) det skal tåle mer enn myggnett hvertfall ;)

Har hørt noen legger en stor ting i vogna sånn at katta ikke «får plass». De hadde god erfaring med det.

De avskyr en spray som heter "Hold dig vek" Lilla sprayboks med hvit skrift. Har brukt den på sofaer her i huset. Ellers er sitrus også lurt, men det varer ikke så lenge. Det du bruker den sprayen på holder de seg borte fra leeeenge etterpå. Lukter en del og det er ulempen, men lukta gir seg etterhvert og selv om du bare bruker den på en liten del av vogna, tror jeg det vil funke likevel. Kanskje hjulene er nok til at de vil skygge banen? [emoji4]

Flott! Takk for tips. Det skal jeg gå til innkjøp av :)

Takk for gode råd og tips! Utfordringen er som sagt også at hun klorer seg oppover vognbagen og ødelegger denne. Både myggnett og regntrekk er allerede ødelagt på den nye Stokke-vognen :( Jeg skal prøve med sprayen på hjulene som det ble tipset om her, samt et laken over med noe sitrus. Kanskje hun holder seg helt unna vogna. Det er lov å håpe :)

Last edited:
Vet ikke hvor god gjennomtrekk/ventiler dere har, men ville prøvd tørket sitrus før ferske.. fersk sitrus er fuktig og partiklene kan spres nedi stoffet på vognen, i tillegg til de mygler fort. Men du virker jo som et oppegående menneske og klarer å passe på at mugg ikke oppstår ;)

Back
Topp