katt med kattunger?

turboquattro

Gift med forumet
har hentet en katt som bodde ute da eier ikke kunne ha ho. eieren trodde katta var med kattunger. ho er litt stor. men hvor lenge går de med kattungene før de blir født? å kjenner man liv før de blir født? er veldig i tvil her. [&:]

katter er drektige i 9 uker.. [:)]
du kan kjenne på magen ja, hvis katten lar deg ta på den da.. [;)]

tusen takk. [:)] ja jeg får lov til å ta på magen hennes. men jeg er i tvil om de er i live hvis det er noen der. så man kan kjenne at de er i live?

Hvis du "presser" litt hardt på bakerste del av magen hennes så skal du kunne kjenne liv.. Og ett annet tegn på at katten er drektig i den sist mnd hvertfall, er at katten får veldig tydelige brystvorter.. Og prøver å lage seg ett fødested ett eller annet sted i huset.. Prøver å gjemme seg...

tusen takk. jeg har prøvd men jeg kjenner ingen ting som beveger seg. jeg hentet ho i stad. kan dyrlegen finne ut hvor langt ho er på vei evt?

ville tro at om noen kan så er det dyrlegen... vil iallefall kunne svare på om hun er drektig og om evt de lever eller ei

tror jeg må ta ho med til dyrlegen neste uke.

Enkelte dyrleger har utstyr så de kan ta ul av pusen. Da katten min var drektig så kunne jeg kjenne liv hvis jeg holdt hånda på magen hennes.[:)]

jeg kjenner ikke liv i det hele tatt. de som har hatt katta før har hatt små barn som har bært katta rundt. kan det ha noe med saken å gjøre?

ehm, altså vi har fått 2 kull som en overaskelse vi da[8|] da var d 1 og 2 kattunger i magen hennes og vi merka aldri noe til at hun var gravid en gang, tynn katt med veldig lodden pels.. så plutselig var hun i fødsel. kattungene var i god behold fordi[:)]

merket ikke liv i magen på katten her når hun var drektig i fjor, men det var godt med liv i begge kattungene. [:D]

Nå er hun like svær igjen, men nå er det nok heller sykdom, så om det ikke er kattunger på vei, så kan det kanskje være FOD (tror det var det dyrlegen kalte det) alle organene i katten er forstørret. Men det merkes ikke på formen til katten, som leker som aldri før. hehe. .[:)]

Katter fåt også stor og oppblåst mage og ser litt drektige ut når de har innvollsorm også, så jeg ville nok gitt en markkur også[;)]

tusen takk for alle svar. tror det begynner å nærme seg. katten har fått veldig tydelige brystvorter og ligger stort sett bare på en seng jeg har ordnet til ho.

Du kjenner ikke liv før mot slutten.. Hukatten vår har hatt 1 kull der hun fødte og 1 der vi fjernet de og sterilliserte..

Første kull kjente vi liv mot slutten, da hadde hun 3 stk inni der.

Andre gangen kjente jeg bare klumper, skjønte at hun var gravid igjen og tok hun med til dyrlegen for abort og sterrilisering..
Da var hun halvveis i svangerskapet...

Så hvis du kjenner klumper men ikke liv er det nok 3-4 uker igjen ca..
Men lykke til [:)]

De får som de andre sier sett sjekket det hos dyrlegen..

Brystvortene gjør seg og klar noen uker før fødsel..

kan godt være at det er igjen lengere tid enn jeg det regnet med. katten har bodd ute i 1 mnd så jeg aner desverre ikke hvor langt hun er på vei. [&:] jeg synes synd på ho så jeg hentet ho. ho ligger på en seng jeg har ordnet til henne men ho går 1 m fra den før hun går å legger seg igjen. derfor jeg trodde det nærmet seg.

etter de har kommet skal hun steriliseres.

Back
Topp