katt + kaniner?

Kaninene trives og katta bryr seg ikke om dem :D

Kan jeg ikke ha dem inne om vinteren da? Har stor kjeller med plass til stort bur. Ene delen av kjelleren er kaldkjeller, andre delen vanlig kjeller.

Istede for bur, ville jeg ha feks satt opp kompostbinge (veldig billig på Biltema ).. Lagt ut noen tepper på gulvet.. Noen pappesker.. Kasser.. Sånn katterør (sånn som katter løper igjennom.. Fåes også billig på Biltema). Kaniner skal i hovedsak ikke sitte i bur :)

Hvor bor du? Jeg har ikke kanin lengre.. Men har den store kaninboken :)

Kaninene trives og katta bryr seg ikke om dem :D

Kan jeg ikke ha dem inne om vinteren da? Har stor kjeller med plass til stort bur. Ene delen av kjelleren er kaldkjeller, andre delen vanlig kjeller.

Du kan fint ha de inne på vinteren.. Og ute om sommeren.. Det er i vintermåneder man ikke skal drive å ta de ut og inn.. Pga temperaturforskjellene.. Ikke bra for kaninen. Skal man ha ren utekanin, så må de være ute hele tiden.. Sånn at de venner seg gradvis til temperaturene... Men de må ha isolert hus.. Men varme :)

Høres ut som om løsningen med kjelleren var en god ide:) sett sammen feks 8 deler av kompostbingen.. Da får de en god plass å boltre seg på :) om du bor i nærheten av ski.., kan du få en seng (ikea seng som kaniner er glad i) og den store kaninboken av meg

Se der ja :) :)!! Så fint du har gjort det for de!! Og ja, katt og kanin så ut til å kose seg :)

Så gøy at du har gitt de så stor fin plass :) blir så lei meg når jeg ser folk som setter kaninene sine i bur... De ødelegger kroppen sin på det..

Og de kompostbingene kan du jo bare flytte inn i kjeller når det blir kaldt ute. Bare sette de i en stor firkant eller noe :)

Flink har du vært!

Hehe, takk takk. Begge burene og de gjerdegreiene fulgte med. Var lett å lage god plass til de. Tror dem trives. Får ferske gulrøtter og salatblader hver dag fra drivhuset + kaninforblanding. Men hvor mye mat skal dem egentlig ha?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det var jo en flott tomleplass:) Koser seg der ja. Men har du tenkt på noe tak? Her jeg bor, hadde reven garantert tatt kaninene i løpet av natta, vet ikke om det er rev hos dere da, men de kan jo oppholde seg tettbygde strøk og. Bare et tips i tilfelle ;)

Å det er bare Gi dem salat og annet grønt, men gulrøtter bør man ikke gi for ofte, da det ikke er bra for dem med for mye. En gang i uka for eks, tror jeg er fint.

Hehe, takk takk. Begge burene og de gjerdegreiene fulgte med. Var lett å lage god plass til de. Tror dem trives. Får ferske gulrøtter og salatblader hver dag fra drivhuset + kaninforblanding. Men hvor mye mat skal dem egentlig ha?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Pellets er forøvrig det beste å gi dem, det tror jeg de kan ha i skålen hele tiden+ friskt høy. De spiser jo gresset og, så de får nok av mat da.

Back
Topp