katt + kaniner?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Går katter og kaniner sammen??

Vi har en ett år gammel kasterert hannkatt. I august får vi en hankatt til. Jeg klarer ikke å si nei...

Nå har jeg sagt ja til to kaniner. Utekaniner så vidt jeg vet. Følger med helårs utebur.. De er på plass hjemme når vi kommer hjem fra ferie... :) klarte vist ikke å si nei her heller...

Hjelpes... hvordan skal dette gå? Bare ikke noen spørr meg om jeg vil overta en hest nå så...

He he :) så snill du er!!!

Utekanin sier du? Er buret isolert med varme? Ellers så kan de ikke stå ute om vinteren

Vet om mange som har kanin og katt sammen :) går så fint atte. Jeg hadde kanin løs i leiligheten sammen med hunden min:) gikk fint det også. Og vet som sagt om mange som har katt og kanin sammen. Må nok venne de sammen gradvis. Vet du hva slags kanin? Dvergvedder ?

Aldri hatt problemer med katt og kanin. Kanin i bur da, vel og merke. En gang jeg hadde en hareunge i bur, kverka katten den første natta. Har aldri hatt varmeisolert bur til kaniner, forsåvidt :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Så lenge det ikke er veldig små kaniner pleier jo det gå veldig fint med katt og kanin :)

He he :) så snill du er!!!

Utekanin sier du? Er buret isolert med varme? Ellers så kan de ikke stå ute om vinteren

Vet om mange som har kanin og katt sammen :) går så fint atte. Jeg hadde kanin løs i leiligheten sammen med hunden min:) gikk fint det også. Og vet som sagt om mange som har katt og kanin sammen. Må nok venne de sammen gradvis. Vet du hva slags kanin? Dvergvedder ?
Aner faktisk ikke hva type kaniner det er... eller om buret er varmeisolert. Fikk bare beskjed om at kaninene var vant til å være ute hele året i det buret som følger med :)

Aner faktisk ikke hva type kaniner det er... eller om buret er varmeisolert. Fikk bare beskjed om at kaninene var vant til å være ute hele året i det buret som følger med :)

De må ha varmeisolert hus om de feks befinner seg ute i 10 minus :) den store kaninboka (gruppe på face) inne på Facebook har mye kunnskap :) hadde hørt der inne jeg.. De kan mye om katt og kanin :)

Tror det kommer helt an på kattene. Jeg passet kaninen til ei venninne engang. Katten vår satt utenfor buret og var veldig nysgjerrig, så ut som den trigget jaktinnstinktet. Da vi slapp kaninen ut til å hoppe litt inne så satt bare katten å så på, gikk bort og snuste litt, gjorde den ingenting. Mens katten til søsteren min gikk rett til angrep på en kanin hun passet.

Kjenner noen som har hatt kaninen ute hele året, men buret stod da i garasjen. De krever en del plass, så du må regne med å la den hoppe litt inne på vinterstid (og ute feks i bånd på sommeren).

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tror også det må komme litt an på kattene. Hører om katter og kaniner som ligger ved siden av hverandre og går veldig fint sammen, men så har jeg også hørt om tilfeller der katt har drept kanin.

Tror det kommer helt an på kattene. Jeg passet kaninen til ei venninne engang. Katten vår satt utenfor buret og var veldig nysgjerrig, så ut som den trigget jaktinnstinktet. Da vi slapp kaninen ut til å hoppe litt inne så satt bare katten å så på, gikk bort og snuste litt, gjorde den ingenting. Mens katten til søsteren min gikk rett til angrep på en kanin hun passet.

Kjenner noen som har hatt kaninen ute hele året, men buret stod da i garasjen. De krever en del plass, så du må regne med å la den hoppe litt inne på vinterstid (og ute feks i bånd på sommeren).

Sent from my iPhone using BV Forum

Pga luftveisinfeksjoner så bør man være forsiktig med å ta utekaniner inn i varmen på vinteren :) ettersom jeg har skjønt. Men ja, de trenger mye plass.. En kanin skal ikke sitte i bur

Aldri hatt problemer med katt og kanin. Kanin i bur da, vel og merke. En gang jeg hadde en hareunge i bur, kverka katten den første natta. Har aldri hatt varmeisolert bur til kaniner, forsåvidt :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Da burde du ikke ha kanin ute . Om du ikke har varme til den på vinteren.. Og kaniner skal ikke sitte i bur :)

Mine kaniner er ute hele året. Vi bor på fjellet og det er nedi i -25 hver vinter. De er forsåvidt født ute i februar! Ingen varme eller isolasjon uten om et "hus" fylt med halm..

Katten vår bryr seg ikke om de..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De skal ha varme ute ja.. De OVERLEVER masse masse minusgrader, men når man ser hvor stor skade det ofte forårsaker så er det ikke greit å la de fryse ute på vinteren. De trenger ikke ha 20+, men noen grader bør de ha.
De skal heller ikke stå i et trangt bur, men ha muligheter til å grave, løpe og hoppe slik som kaniner gjør fra naturens side :) Lykke til!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

De skal ha varme ute ja.. De OVERLEVER masse masse minusgrader, men når man ser hvor stor skade det ofte forårsaker så er det ikke greit å la de fryse ute på vinteren. De trenger ikke ha 20+, men noen grader bør de ha.
De skal heller ikke stå i et trangt bur, men ha muligheter til å grave, løpe og hoppe slik som kaniner gjør fra naturens side :) Lykke til!

Hvilke skader ser man ofte da? Mine 3 er nå straks syv år gamle. Klimaet her er veldig tørt, aldri vått i buret. Ingen trekk. De er aktive. Buret er 4x3 meter. Aldri vært syke. Vi hadde varmelampe når de ble født og vinteren etter. Ikke en eneste gang gikk de inn der den var. De blir sett til hver eneste dag, og gitt nytt vann ofte siden det fryser.

Du har iallefall et stort bur sånn at de kan bevege seg godt og ille sitte stille og fryse. Vanlige skader er frostskader på ører, og skjelettskader som brudd og forkalkninger. Skal se om jeg finner en link ;)

Se der ja. Da er det nok et generelt godt råd med varme :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kaninene trives og katta bryr seg ikke om dem :D

Kan jeg ikke ha dem inne om vinteren da? Har stor kjeller med plass til stort bur. Ene delen av kjelleren er kaldkjeller, andre delen vanlig kjeller.

Enig! :)

Og som en annen sier på et annet forum : Mange kaniner overlever uten varme på vinteren. Men overlevelse er ikke det samme som å ha det godt/optimalt.

Back
Topp