Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Den var min første, så kløna en del - og strikke med to farger da er ikke helt gull (pga for mye stramming osv). Tenker jeg brukte 3 dager med litt strikking her og der..
Denne lua begynte jeg på i går, og har strikket i ett par timer nå... Men denn er vår lue, så strikket i Sandnes Duo - litt tjukkere garn men 50/50 med bomull og ull. Så strikket på 4 pinner i stedet for 3, lagt opp 30 masker. Tenker jeg er ferdig med deg i morge kveld jeg. Men om man strikker en hel kveld kan man nok bli ferdig på kvelden eller 2[:D]
Lett å si, men overraskende lett! Oppskriften virker litt tungvin av og til så jeg har egenkomponrt litt + heklet en kant rundt [:)]
Er det da øreklaff og midten liksom? Så mangler du den siste øreklaffen?? Så syr du den sammen bak?
Da skjønner jeg litt hvordan du gjør det. Skal jaggu prøve meg. Har liggende noe alpakka her som jeg kanskje kan bruke. Men blir nok ensfarget i første omgang..[;)]
Jepp - kan legge ut bilde før jeg syr sammen i morra, men på bildet der er det øret som er ferdig og jeg er nå midt i arbeidet - midt i panna [:)] Når man kan fellingene og økningene så er det ikk vanskelig lua altså. Kan se dette blir en typisk barselgave fra meg , sammen med matchende teppe eller bukse [8D]
Er jo sååå kjekt å få hjemmestrikka barselsgaver da!!![:D][:D]
Kjekt å ha noe sånn "lite" å strikke på og da..
Jeg strikker mye sånne skjerf som man trer i hvernadre om du skjønner.. Syns de er så gode og fine!!
Jeg bare kikka på et jeg hadde fått, gadd ikke lete frem mønster..[8D]
Ja er jo det - vet selv hvor mye jeg satte pris på det jeg fikk som var hjemmelaget! [:)] Så er det veldig koselig å få gi bort noe man har lagt litt sjel og kjærlighet i!
Så er det gøy å lage ting som man vil, bestemme farger selv - mønster! Kjempe gøy! Begynt på en kjole også som skal ha et mønster nede ved kanten - et mønster jeg fant i heftet til Dale sine "Klassikere" - gøy med egen komponert [:D]
Jeg "trenger" jo ikke strikke noe selv til jentene, for svigermor er ei strikkemaskin og strikker veldig fint. Så jeg strikker litt luer og skjerf og sånt..[;)] Det pleier ikke hun strikke så mye av..[;)]
Mitt siste prosjekt er "kvikk-lunsj" luer til alle sammen!![8D] Har komponert mønster til baby og str. 3-4 år[:)]