Katherine Heigl venter en gutt i januar..

Lychee

Betatt av forumet
..kan man lese på VG, og det er jo i og for seg ikke en så interessant nyhet. Det som derimot er spennende er at hun vet at det er en gutt allerede nå! Noen her som har fått "gjetninger" på TUL allerede..?

Tenkte det samme. Kan jo være at de har noe gentester bak det siden de vet så tidlig, eller prøverør eller noe?

Men det var jo ei som sa her om dagen at jordmor mente på TUL at de skulle ha en gutt?

Jeg fikk beskje om gutt når jeg var ca 13 uker på vei, stemte det☺️ En veldig god lege og ul kan man være heldig☺️ Ellers så kan hun være lenger og vil ungå mas fra pressen

Hvem er hun? Kjendis? Høres tidlig ut ja, men flinke leger og bra ulapperat kan nok se det meste

Hun som spilte Izzy i Greys Anatomy, spiller i Knocked up, The ugly truth, Life as we know it, 27 dresses og i det hele tatt. Mange typer romantiske komedier. :p

Jeg var tul igjen igår, og da så jeg tær (:love7), så om det var i 3d og legen hadde brukt tid på området mellom bena, kunne det kanskje ha vært tydelig allerede nå ja.

Det var en tråd her tidligere om tidlig bestemmelse av kjønn. Husker ikke hva det het, men det var noe med måling av streker i fht kjønnslepper/testikler i uke 12/13. Så de som kan, kan. Men eeeer det så viktig a?

Jeg var tul igjen igår, og da så jeg tær :)love7), så om det var i 3d og legen hadde brukt tid på området mellom bena, kunne det kanskje ha vært tydelig allerede nå ja.

Det var en tråd her tidligere om tidlig bestemmelse av kjønn. Husker ikke hva det het, men det var noe med måling av streker i fht kjønnslepper/testikler i uke 12/13. Så de som kan, kan. Men eeeer det så viktig a?
Ikke så viktig, spurte bare av nysgjerrighet :)

Ikke så viktig, spurte bare av nysgjerrighet :)
Haha, neinei! Ikke at det var så viktig for deg, men i fht legene ;-) Føler at her i Norge er det ikke så offisielt viktig, mens i andre land er det gjerne noe man kan spesialisere seg på og "selge seg inn som". Har helt sikkert noe med offentlig kontra privat å gjøre ;-)

Haha, neinei! Ikke at det var så viktig for deg, men i fht legene ;-) Føler at her i Norge er det ikke så offisielt viktig, mens i andre land er det gjerne noe man kan spesialisere seg på og "selge seg inn som". Har helt sikkert noe med offentlig kontra privat å gjøre ;-)

Syns egentlig det er bra at det blir litt mer nedtonet av det offentlige i Norge, at fokuset er på at det er en medisinsk undersøkelse og ikke koselig eller for å finne ut kjønn. Tenker i forhold til den voldsomme kjønnsdelingen som finnes i handelslivet, og til dels ellers i samfunnet. Men klart, jeg var veldig opptatt av det første gangen, så jeg dømmer ikke foreldre for å ville vite. Men man hører jo så mye rart, og i mange områder hvor det ene kjønnet virker langt mer populært å få... Janei, skjer mye rart i verden. :o

Jeg må innrømme at jeg ønsket meg veldig en jente en eller annen gang, er nok også litt rest av at jeg vokste opp med "bare" brødre, mamma fikk gutt etter gutt. Mamma og jeg var og er veldig nære, så har nok ønsket litt av det samme forholdet. Ikke at ikke gutter var bra, bare ønsket veldig en jente. Og jeg er så lettet over at hun kom først, for nå er jeg helt avslappet på det punktet, i så stor grad at vi har bestemt oss for å ikke vite, så får vi se selv etter fødselen. :)

Var på UL 12+2 og min fastlege spurte om jeg ville vite kjønn. Takket nei for jeg vil at mannen skal være der + at jeg tenkte at det må være ALT for tidlig. Han prestert så og si h*n hele 3 ganger på rappen og da ble jeg faktisk litt irritert... Men jeg har bestilt ny time om 2,5 uke og da tar jeg med mannen. UL nr 4 - føler meg nesten litt hysterisk, men det koster 250,- per gang og fastlegen synes det er kjempe gøy - så why not hehe

Var på UL 12+2 og min fastlege spurte om jeg ville vite kjønn. Takket nei for jeg vil at mannen skal være der + at jeg tenkte at det må være ALT for tidlig. Han prestert så og si h*n hele 3 ganger på rappen og da ble jeg faktisk litt irritert... Men jeg har bestilt ny time om 2,5 uke og da tar jeg med mannen. UL nr 4 - føler meg nesten litt hysterisk, men det koster 250,- per gang og fastlegen synes det er kjempe gøy - så why not hehe

Så irriterende! Da mamma skulle ha meg ville hun ikke vite kjønn. Så spurte legen på ul om hva hun trodde det var, og så svarte mamma at hun trodde det var gutt, men før hun rakk å si "men jeg vil ikke vite", så buset legen ut med at dette var slett ikke noen gutt, nei. Rart med det, noen blir nærmest irritert hvis man spør etter kjønn, mens andre ikke klarer å la være å avsløre.

Så irriterende! Da mamma skulle ha meg ville hun ikke vite kjønn. Så spurte legen på ul om hva hun trodde det var, og så svarte mamma at hun trodde det var gutt, men før hun rakk å si "men jeg vil ikke vite", så buset legen ut med at dette var slett ikke noen gutt, nei. Rart med det, noen blir nærmest irritert hvis man spør etter kjønn, mens andre ikke klarer å la være å avsløre.
Veldig kiipt :( Er jo noe jeg gjerne ville dele med mannen, så føler meg litt "frarøvet" det #hormonella. Så jeg har valgt å holde kjønnet for meg selv og avfeide det hele til mannen med at det var ALT for tidlig. Lille er like ønsket uansett. Spiller ingen trille rolle hvilket kjønn det blir :)

Veldig kiipt :( Er jo noe jeg gjerne ville dele med mannen, så føler meg litt "frarøvet" det #hormonella. Så jeg har valgt å holde kjønnet for meg selv og avfeide det hele til mannen med at det var ALT for tidlig. Lille er like ønsket uansett. Spiller ingen trille rolle hvilket kjønn det blir :)

Trenger jo ikke bety at legen har sett noe uansett, for det første kan leger ta feil, og for det andre er det jo slik mange omtaler babyer automatisk. Substantivet "en baby" er jo i hankjønn. :p Blir som at svigerfar stadig kaller katten for "ho", selv om de godt vet at det er (eller var) en han. :p Ei katt, katta, altså ho. :D

Trenger jo ikke bety at legen har sett noe uansett, for det første kan leger ta feil, og for det andre er det jo slik mange omtaler babyer automatisk. Substantivet "en baby" er jo i hankjønn. :p Blir som at svigerfar stadig kaller katten for "ho", selv om de godt vet at det er (eller var) en han. :p Ei katt, katta, altså ho. :D
Han sa han så det hehe.. Men jeg holder meg til teorien din :) For den likte jeg!

Dere er gode dere :) Kjenner litt skyldfølelse over å ikke hoppe i taket heller, men tror ikke det har noe med kjønnet å gjøre - mer måten det skjedde på. Ny ultralyd 13.7 heldigvis :)

Back
Topp