Kateter....?!?!?!

Jadda26

Elsker forumet
gjør det vondt og hvordan gjøres dette? er det obligatorisk under keisersnitt?? masse spm sorry.. men er jo noe jeg lurer på.. skal mest sannsynlig ta ks.. og vil være forberedt på alt.. hehe litt tidlig.. men bedre det enn for seint

heia tok hasta keisersnitt med min datter, og jeg syntes ikke det var vondt å ta kateter, er bare ubehagelig en kort stund[;)] det di gjør er å føre ett tynt rør inn i urin røret ditt som det er festet en pose till som urinen kommer i.. stikker bare litt når di setter den på[;)]
du vill ikke kjenne at du vill tisse etter opperasjonen, det bare renner ned i posen[:D]
Det er opligatorisk ved keisersnitt å ha kateter[:D]
Ingen ting å grue seg til[:D]

lykke til

Ja må ha kateter.

Ingenting å grue seg for. Er litt ubehagelig bare. Ikke vondt!
Er ikke vondt å få det fjernet heller.

Lykke til!

Enig med de andre her, det er ikke vondt i det hele tatt. Det er en liten ballong som blåser seg opp i enden av røret (for at det skal holde seg der det skal være), og det kiler litt akkurat i det den blåses opp, det er alt. Ingenting å grue seg for, nei!

Tusen takk for alle svar. kjempe hyggelig..

Grunnen til at man må ha kateter er at de skjærer rett over blæra, og om blæra er full av urin kan de ved et uhell kutte den også.. Så heller kateter enn hull i blæra[8D]

ORIGINAL: ~*Tammis*~

Nei det er ikke vondt

Skal kje kommentere denne eg.... Håper det e som de aller fleste her inne sier, AT DET KJE ER VONDT. (var komplikasjoner for meg)

Vondt... nope... syntes vaskingen til ei litt hardhendt sykepleier var det verste..... Faktisk det verste med hele keisersnitt greia.... 2 uker siden nå, og jeg er i vanvittig bra form..

tjops !

Eg fikk og kateter, men kan ikke si når de satte det for eg kjente det ikke...(hadde haste KS) Ingentig å grue seg for!!!

Jeg kjente INGEN VERDENS TING!

De legger det inn minutter før operasjonen. Det er obligatoriske slik at du ikke må tisse under operasjonen. Det er jo også greit å ha etterpå, siden man blir liggende i senga i 12 til 24 timer. De fleste ligger i senga til neste morgen.

Men det er ikke noe å grue seg til! Man kan merke det når de setter det inn, selv om de bruker lokalbedøvende krem. De legger inn en liten slange med en en blære i enden som de blåser opp når det har kommet inn i urinblæra.

Jeg merka heller ikke noe når de tok den ut, det pleier de fleste ikke merke noe til.

slapp av, det gjør ikke vondt,litt ubehagelig er det jo men det legger en knapt merke til er så klar

ORIGINAL: Sandra21

gjør det vondt og hvordan gjøres dette? er det obligatorisk under keisersnitt?? masse spm sorry.. men er jo noe jeg lurer på.. skal mest sannsynlig ta ks.. og vil være forberedt på alt.. hehe litt tidlig.. men bedre det enn for seint
Det e rikke noe som helst vondt, jeg fikk det for jeg ble gjort klar til keisersnitt men de ombest. seg. Tror du må det for med epiduralen klarer du ikke gå på do selv

Det er alltid unntak!! Akkurat som ingen opplever en fødsel likt, så er det ingen som opplever det rundt et ks likt. Jeg har to ks bak meg og kan ikke se det har vært noen opplevelse i det hele tatt (akkurat det med kateter gikk helt greit), men jeg ser på meg selv om ett unntak og tror de aller fleste opplever det fint. Da er det kanskje ikke riktig å skremme???????

Jeg har stortsett bare hørt positivt om ks og alt rundt det. Og nå skal jeg har nr 3 som også skal taes med ks. Denne gangen regner jeg med at det hele blir fint. For nå er det planlagt, det har ikke de to første vært!

Back
Topp