Kaster opp under/rett etter amming

Hormonellen

Forelsket i forumet
Lillebror har begynt å kaste opp maten når han spiser!
Han ligger ved puppen, jeg hører han brekker seg en gang og jeg kjenner at magemusklene trekker seg sammen på han og opp kommer hele puppen[&:] Gjerne over hele han, meg, senga og alt annet som befinner seg i umiddelbar nærhet for jeg rekker knapt nok å reagere[:'(] Etterpå virker han ganske upåvirket av det hele og pludrer mens jeg skifter på oss, og tar gjerne puppen igjen etterpå.

Han er en gulpegutt, men dette begynner å bli slitsomt. Han har hatt en bra vektøkning (så langt) så jeg er ikke veldig bekymret, men undres jo på hvorfor dette skjer? Det skjer som regel i senga på kvelden/natta, men har skjedd i sofaen på dagtid også. Det kan være rett etter første pupp som han får på 4 timer så han kan ikke allerede være mett, og han ligger ganske rolig så jeg tror ikke det er fordi han kaster opp etter for mye bevegelse heller. Han er ganske glupsk, så jeg tror han får i seg en del luft som kanskje kan forårsake det? Men skal jeg da koble han fra puppen midt i ammingen og prøve å rape han (da kommer jo melkestrålene fra puppen til å gå alle veier)?

Gode råd mottas med takk[:)] Vaskemaskinen kommer til å gå her i dag selv om det er søndag for å si det sånn[8|]

Æ oppleve d samme m snuppa mi,at ho driv å kaste opp mens ho spis,men d e bære av å tell.
E ganske slitsomt t tider ja..

Mini gjorde også det et par ganger.. Det kom rett og slett for mye mat sammen med for mye luft.. Men jeg kobla ham fra og rapa ham flere ganger under måltidet og det hjalp.
Nå har gulpinga roa seg litt også, og det er nok fordi jeg har hatt for mye melk og han har alltid fått masse "lettmelk" og ingenting fløte, for han kommer aldri til bunns. Men nå har jeg prøvd litt med blokk ammingsmetoden og det har hjulpet. Nå blir han liksom mett og ikke bare full.

Flott å høre din erfaring[:)]

Da skal jeg prøve å koble han fra og rape han under måltidet også, ikke bare etter. Mener jeg har sett en tråd her inne ang blokk ammingsmetoden så da skal jeg finne og lese den. Tusen takk for gode råd[:)]

Han har ikke store eller hovne mandler da? Min lillebror kastet opp etter hvert eneste mål tid, sammen hva han spiste. Tok han med til legen, og da var de flaske mandlene ENORME. Så kan jo sjekke i svelget hans om han skulle ha hovene mandler? Hvis ikke kan det jo rett og slett hende han bare overspiser. Lille jenta her gjør det av og til, og da kommer det jo som regel opp igjen. Eller kanskje han spiser for fort, så han blir kvalm av det. Kan jo prøve å ta mating litt forsiktig, om han får flaske?

Men ja, som du sier ; Kanskje kan det hjelpe å rape midt inni ammingen også. (selv om spruten står[8D]) Da får han jo en pause fra spisingen samtidig. Vi raper også midt inni, og da slipper vi veldig masse luft smerter=D

har slete med d samme her...å snuppi er veldig glupsk...tok d opp på 6 ukers kontrollen å der mente de at d rett og slett bare var luft som kom imellom. Så var lurt å rape litt :)

Noen har umoden- eller dårlig- lukkemuskel.....vet ikke om det er det det heter, men den lukkingen som skjer nede i magen, for å holde maten der. Ei venninne måtte ty til sånn spesialmme som ble tykkere i magen for at den skulle holde seg der......men om han legger på seg som han skal så får han jo nok- bare litt for mye......har hørt en gang at babyer ikke kan overspise seg....det som er for mye kommer opp, men om det er sant...det vet jeg ikke....

Førstemann her i huset var en supergulper både mens jeg ammet, og mens han fikk flaske. Du har sikkert spurt legen om det kan være reflux? Da er lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk ikke helt velfungerende.
Uansett: rådene vi fikk var å sørge for at hodet hans er høyere enn magen når han dier. Altså at han ikke ligger helt flatt. Da unngår man de verste sprutmengdene. Pluss selfølgelig å ta rapepauser. Begge deler hjalp, men jeg tror ikke han var like plaget som din gutt virker å være.
Lykke til, håper det bedrer seg for dere. Ikke bare lurer man på om de beholder nok mat, det er også et prakk med all denne klesvasken!

Back
Topp