Kaster du mat?

Prøver virkelig å unngå å kaste mat, det er ikke noe moro, så mannen får ofte rester fra middagen som lunsj dagen etter som han bare varmer, en grei deal det!

ORIGINAL: toneany

Vet du, jeg blir litt provosert over at så mange bare kaster matrester helt uten videre, og at flere bestandig kaster det som ikke blir spist.

Tenker miljø, tenker personlig økonomi, og så bare prinsippet da...
Vi er altså bra forvendte. [8|]

Nei, jeg mener ikke å angripe noen her, men det er noe å tenke på. Hvorfor i all verden kaster man mat som er fullt spiselig? Om man bare har feilberegnet en gang iblandt og ikke får spist alt er det jo en ting, eller om man glemmer av noe i kjøleskapet, så er jo det noe annet... Men at mange hver eneste dag kaster matrester, kaster egg som er gått en uke over dato eller melk som er uåpnet en dag over dato og ikke sur...
Tenker dere ikke på hva dere kaster bort? I store deler av verden sulter folk, og vi sitter her på vår halvdel og gasser og, gidder ikke spare på rester engang for det er så ekkelt... [:'(]

Kjempe bra!!!
Det er veldig sjelden jeg kaster mat, kaster så å si aldri middagsmat. Som regel blir alt spist. Er det mye fisk og kjøtt til overs så blir det brukt i gryter. Poteter er veldig lettvint å steke opp om vi skal ha en lettvindt middag. Er det litt middagsrester igjen så blir det varma opp til ungene om det er sundt og til oss voksne om det er usundt. I dag spiste guttungen laks og potet fra i går, mens jeg spiste pizza[:)] (Han fikk smake på pizzaen også, men spytta det fort ut igjen)

Kaster jammen det aller meste.

Tar vare på kokte poteter til nøds, hehe
Elsker å steke dem til kvelds med spekemat til[:o][:D]

Men ellers så er vi flink med beregning av både kjøtt og tilbehør.
Lager skjeldent for mye mat faktisk.

ORIGINAL: Tøsa

kaster ALLTID middagsrestene... 

Back
Topp