Kaster dere mye mat?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Her handler vi inn til middag osv hver uke og prøver å beregne slik at vi slipper å kaste så mye.
Det handler etpar ganger i uka at vi kaster middagsrester, men det er ikke så mye at det holder til et helt måltid og det er jeg fornøyd med. Snart spiser vel vesla opp det som er overskuddet :)

Innimellom skjer det at melk eller fløte eller rømme går ut på dato/stått lenge men da har jeg det i en grov vaffelrøre så har vi det til kvelds eller lunsj istedet for knekkebrød eller brød fra frysen.

Kokt skinke fryser jeg ned og gir som godbiter til hundene innimellom hvis det har vært noen dager uten å bli spist.

Dere da? Kaster dere mye eller har dere måter å bruke det på?

Ikke så mye nå lenger, det hender..men mer småting som en gammel chips pose osv, som har blitt opnet ig låge for lenge!:)

Var mer ekstrem på og kaste mat før!

Nei, kaster veldig lite mat. Vet stort sett hva som blir spist hver uke og handler det. Det samme med middag. Men hvis det skulle bli noe til overs, så fryser jeg det som er mulig ned, da har jeg samtidig ekstra mat til guttungen. Greit å ha :p

Har blitt mye flinkere, spesielt når det kommer til middag. Lager alltid ekstra middag, men det blir enten spist som kveldsmat, på jobben eller fryst ned.

Kastes en del her ja. Spesielt nå siden jeg sliter med kvalme og spiser mye mindre enn før. Prøver å få sambo til å forstå at han må beregne mye mindre mat, men det er tydeligvis vanskelig.

Uff :( Denne traff meg. Vi er elendige her! Virkelig elendige! Kaster masse mat. Som oftest fordi jeg lager for mye også er vi ikke flinke til å spise rester. Jeg har forøvrig blitt litt flinkere til å fryse ned rester, men har mye å gå på.

Kaster lite mat, er blitt veldig flink på å lage akkurat passe med middagsmat feks :)

Kaster vell egentlig bare det som eventuelt blir igjen på tallerken om noen blir Mette før de har spist opp :) kanskje en og annen gang at det blir kokt litt for mye spagetti som ryker i det, men ellers er det veldig lite :) handler og beregner slik at vi kan unngå å kaste mat :)

Kaster veldig lite mat. Lager sjeldent for mye mat, heller litt lite, så får de sultne ta seg en skive til kvelds hvis sulten tar dem. Trenger ikke å bli stappmette til middag ;)

Vi kaster dessverre mye. Skyldes dårlig planlegging. Kjøper i hytt og pine og blir ikke brukt

Jeg haater å kaste mat!!
Så jeg prøver å lage restemiddager av det som er til overs. Eller andre ting, f.eks tacofyll blir etter noen dager til taco"horn", eller tacoboller. :)
PRØVER å være flink å bruke opp alt, men det hender selvsagt at det blir kastet litt...

Uff :( Denne traff meg. Vi er elendige her! Virkelig elendige! Kaster masse mat. Som oftest fordi jeg lager for mye også er vi ikke flinke til å spise rester. Jeg har forøvrig blitt litt flinkere til å fryse ned rester, men har mye å gå på.
Samme her...

Og når vi fryser ned så blir det aldri til at vi spiser det likevel...
Kastet nettopp fire bæreposer med mat fra fryseren...

Vi er veldig flinke. :) Tar vare på middagsrester, fryser ned halve brødet, spiser ut av fryseren av og til. Kaster for det meste kun hvis det er frukt som har blitt dårlig rett etter kjøp.

Vi kaster generelt lite mat. På 2 uker har vi maks 2 små poser med matavfall og det er for det meste eggeskall og ting man ikke spiser.

Noe kaster vi jo, men er egentlig flink til å begrense det:) prøver alltid å spise opp rester og setter opp meny 1 gang iløpet av uka ut ifra hva vi allerede har i kjøleskapet og fryser:)

Back
Topp