Kaster alltid opp lunsjen, natta etter *mulig ekle detaljer*

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Tenkte å lufte en problemstilling for dere (skal ta det opp med lege også) og håper noen kanskje har noen erfaringer:

Nå er vi på 3. helgen på 5 uker hvor lille kaster opp. Den første gangen kun en gang, men behandlet det som omgangssyke, andre gangen 1,5 time med oppkast og behandlet det som omgangssyke. Nå i helgen er det ingen tvil om at det er omgangssyke.

Det vi reagerer på er at det alltid starter på natta og at det er utelukkende lunsjen fra dagen før som kommer opp... Aldri middag/kvelds (som man skulle tro lå "øverst"). Det er lett fordøyelig mat som kommer, så skjønner ikke helt hvorfor det fremdeles ligger i magen så lenge etterpå.

Kan han ha noen forstyrrelse i fordøyelsen? Han er av typen som kan ha veldig løs mage i perioder uten at det er noe smittsomt (testet mange ganger med avføringsprøver).

Noen som har vært borti lignende?
 
Ikke vært borti, pass på at han får i seg mye veske bare og ta det med lege. Vet ikke hva man gjør med sånt..
 
Ikke vært borti, pass på at han får i seg mye veske bare og ta det med lege. Vet ikke hva man gjør med sånt..
Han sovnet helt utmattet stakkars :( Skal prøve når han våkner... Han blir jo så redd fordi han ikke skjønner hva som skjer... Heldigvis skjønt at alt blir litt bedre hvis han kaster unna smokken og spyr i bøtta da!
 
Han sovnet helt utmattet stakkars :( Skal prøve når han våkner... Han blir jo så redd fordi han ikke skjønner hva som skjer... Heldigvis skjønt at alt blir litt bedre hvis han kaster unna smokken og spyr i bøtta da!
Det er bra da i det minste. Stakkar liten!
 
Desverre er det slik at mange ikke overholder 48timers i barnehagen så man kan få mange runder før det stopper :sorry: Sist i vår barnehage måtte de desinfisere ALT for ungene (og voksne) ble syke i eininga :sorry:

Kan han reagere på noe i maten/drikke?
Min eldste jente på 8 reagerer på laktose og har alltid gjort det.. har testet henne og ho har ikke påvist laktoseintoleranse.. men likevel, drikker ho vanlig melk så ender det med magevondt (kan bli oppkast) og diare :sorry:

Pass på nok væske ja og Ville uansett tatt en tur til legen... God bedring til gutten din :Heartred
 
Desverre er det slik at mange ikke overholder 48timers i barnehagen så man kan få mange runder før det stopper :sorry: Sist i vår barnehage måtte de desinfisere ALT for ungene (og voksne) ble syke i eininga :sorry:

Kan han reagere på noe i maten/drikke?
Min eldste jente på 8 reagerer på laktose og har alltid gjort det.. har testet henne og ho har ikke påvist laktoseintoleranse.. men likevel, drikker ho vanlig melk så ender det med magevondt (kan bli oppkast) og diare :sorry:

Pass på nok væske ja og Ville uansett tatt en tur til legen... God bedring til gutten din :Heartred
Ja, er helt håpløst... Gikk nettopp omgangssyke i bhg, så mistenker at det er noen som ikke har vært helt nøye på det...

Det er gjerne frukt/grønt som kommer... Han tar, allergitester flere ganger i året (grunnet forskningsprosjekt), men aldri slått ut på noe :/ Og ser heller ikke noen sammenheng i hva vi har spist før han blir dårlig heller :/ Men skal, absolutt ta det med legen, for vi kan jo ikke ha det sånn her...

Takk <3
 
Akkurat rekkefølgen på hva som kommer opp ville jeg ikke vært bekymret for. Maten kvernes rundt i magen som en vanlig del av fordøyelsen så med mindre du kaster opp øyeblikkelig etter et måltid er det hipp som happ hva som kommer opp.

Er det andre barn i barnehagen som også er blitt syke? I så fall kan det være behov for å vaske ned barnehagen og alle lekene. Og sende ut en påminnelse til alle foreldrene om å holde barna hjemme i 48 timer etter siste symptom.

Antar dere allerede har vasket alt av leker hjemme? Oppvaskmaskin og vaskeposer er gull verdt for å få vasket duploklosser og andre plastleker. Resten kan vaskes med såpevann. Desinfiserende sprit tar dessverre ikke alle bakteriene som forårsaker omgangssyke.

Ville uansett tatt en tur til legen for å finne ut om det er noe galt. Masse god bedring til lille!
 
Leste ikke så nøye.. men kan det være refluks? Isåfall kan det hjelpe å heve hodeenden!
 
Og det er bare i helgene??

Det høres jo litt rart ut da synes jeg. Omgangssyken pleier vel ikke vite hvilken dag det er.

Ikke ment negativt altså, bare er rart at det kommer i helger og ikke i ukedager.:)
 
Og det er bare i helgene??

Det høres jo litt rart ut da synes jeg. Omgangssyken pleier vel ikke vite hvilken dag det er.

Ikke ment negativt altså, bare er rart at det kommer i helger og ikke i ukedager.:)
Ja, er det ikke spesielt? :p

Vet jo at det er helt tilfeldig, men hadde ikke gjort noe om det kom en tirsdag eller noe innimellom også...

Har prøvd å få tak på om han kanskje spiser mer på fredager i bhg (om de har noe ekstra godt), men han spiser som en gris hele uka, så burde ikke være det heller... Han har et vanvittig inntak av mat, men det er jo gjennomgående hele uka...
 
Ja, er det ikke spesielt? :p

Vet jo at det er helt tilfeldig, men hadde ikke gjort noe om det kom en tirsdag eller noe innimellom også...

Har prøvd å få tak på om han kanskje spiser mer på fredager i bhg (om de har noe ekstra godt), men han spiser som en gris hele uka, så burde ikke være det heller... Han har et vanvittig inntak av mat, men det er jo gjennomgående hele uka...
Ja det er spesielt :p

Hmm, hvor mye spiser han da? Kan det være at det blir for mye mat? At det blir overfullt?

Ikke vet jeg, men det er jo rart.
 
Ja det er spesielt :p

Hmm, hvor mye spiser han da? Kan det være at det blir for mye mat? At det blir overfullt?

Ikke vet jeg, men det er jo rart.
Tenkt tanken, men synes det er vanskelig å sammenligne med andre, da vi stort sett bare kjenner småspiste unger :p Har ikke helt oversikt, men de sier han fort kan spise 4-5 porsjoner med mat i bhg og så blir det fort det samme her hjemme... Han er jo tynn som en strek, så gjør jo ikke helt godt å skulle holde igjen mat heller...
 
Tenkt tanken, men synes det er vanskelig å sammenligne med andre, da vi stort sett bare kjenner småspiste unger :p Har ikke helt oversikt, men de sier han fort kan spise 4-5 porsjoner med mat i bhg og så blir det fort det samme her hjemme... Han er jo tynn som en strek, så gjør jo ikke helt godt å skulle holde igjen mat heller...
Oi, det hørtes mye ut, men jeg aner jo ikke hvor store porsjonene er da.

Men han er tynn, og spiser så mye. Kan det være stoffskiftet som er høyt? Men jeg kan jo ikke noe om det, og aner ikke om det kan henge sammen med høyt stoffskifte og oppkast.
 
Oi, det hørtes mye ut, men jeg aner jo ikke hvor store porsjonene er da.

Men han er tynn, og spiser så mye. Kan det være stoffskiftet som er høyt? Men jeg kan jo ikke noe om det, og aner ikke om det kan henge sammen med høyt stoffskifte og oppkast.
Ja, er nok en del... Alltid hatt veldig storspiste barn :p

Jeg kan høre med legen :) Må jo få sjekka opp om det er noe spesielt, for han skal jo få slippe dette hvis det kan unngås <3
 
Min har refluks og grunnen for refluks er treg magesekk. Han kan kaste opp frokosten på natten og den er ikke fordøyd.
 
Min har refluks og grunnen for refluks er treg magesekk. Han kan kaste opp frokosten på natten og den er ikke fordøyd.
Men kan det vise seg så sent som i 2-årsalderen? :/ Gulpebaby, men aldri fått inntrykk av at det har plaget han og han har vært fin i Ihverfall 1,5 år...
 
Blir den lunsjen spist i bhg? Isåfall ville jeg spurt hva de forer han på fredager, kan jo være de har noe godt de ikke tenker over. Min har en tendens til løs mage enkelte helger etter å ha spist noe i bhg, så skal spørre de en dag hva de gir han.
 
Back
Topp