Kaste ut asylsøkere som ikke vil leve som nordmenn *link*

mammatileijente skrev:
Hårreisende? Eh, nei!

Det der er jo små krav.. som ikke burde være så vanskelig å oppfylle!

Og ha burka på seg på jobb, synes jeg er hårreisende at man kan kreve.. ikke det at jeg har hørt det så ofte men.. er noe annet med hijab.. For det er faktisk mange arb.givere som godtar dette.

Men er enig i absolutt alt som sies der

Er vel ganske få (ingen) som krever det, i og med at få i Norge (ingen) bærer burka... finnes noen som bærer niqab, men kan ikke huske å ha sett noen krav om å få bære det på jobb (hva slags jobb forresten, finnes mange jobber, også jobber hvor det er mulig å bære det uten problem)... bare i FRP-land det finnes mange kvinner som krever å få bære burka på jobb... 

Nawroz skrev:

Frøken Hege skrev:

søteste skrev:
At man skal lære seg norsk og følge lover og regler er helt greit. Men man lærer ikke norsk om man ikke får jobb, venner osv der må vi nok se på oss selv først. For man kan ikke integreres alene. Akkuratt dette med å bruke burka eller hodeplagg når jobben krever uniform er jeg i mot. For om man bruker uniform handler det om at alle skal være like og tro og andre personlige ting skal ikke være synlig. Slik som på jobben min har de åpnet for å bruke hijab, men som kristen får du ikke bære synlig kors f.eks. Du skal heller ikke ha synlige tatoveringer, neglakk og sminke skal være nøytral og håret skal settes opp slik, men er det ikke likt for alle så sklir dette ut og alle klær seg slik de vill. Poenget med uniform og et uniformsregler er jo da borte. Men som vanlig er jeg veldig uenig i FrP, og tror de bare skaper med rasisme i Norge! Man trenger ikke å være norsk for å bo i Norge, hva med svenskene? Gjelder de samme regler for dem? For ytterst få svensker lærer seg norsk!

Det er jo utrolig forskjellsbehandling!!!! Er ikke kors lov å være en del av uniformen er ikke hijab det heller.

Jeg har observert dette på flere apotek, at det er lov med hijab- det er ikke en del av uniformen der heller. Hva de bruker innerst på et kontor i hjørnet er noe helt annet...

Og visste ikke at det var så mange regler på bekledning for å jobbe på tog? Kom ikke på hva det heter, men mener å ha lest i tråder før at det er det du jobber som.

Forskjellen med svenskene er jo at de gjør seg forstått på eget språk. Det gjør ikke Ahmed som snakker arabisk.

Jobber på apotek. På siden hvor vi bestiller arbeidsklær, kan man også bestille hijab som passer til resten av arbeidsklærne. Ser ikke helt problemet?

Jeg ser heller ikke problemet med å bruke hijab på et apotek. Ser mange som gjør det..

Men burka blir noe helt annet.. det er jo det klesplagget som er nevnt i artikkelen.. og der er jeg helt enig med Frp

Si meg, var det dere som oppfant Norge eller, for det høres ut som dere eier lander og har rett til å bestemme hvordan man skal oppføre seg dersom man kommer hit.
Dere burde skamme dere over måten dere snakker på, jeg blir skikkelig lei meg over deres manglende medmenneskelighet og toleranse.
Om kjerringa vil være hjemme med barna, så har da innvandrere like stor rett på det som oss nordmenn.
Vi er faen meg ikke noe bedre vi, bortskjemte drittunger er vi alle sammen.

Synes du det er for mye å kreve at de lærer seg norsk? Betaler barnebidrag? Skaffer seg en jobb?

Nei ærlig talt.. såpass bør man kunne kreve av våre nye landsmenn/kvinner!

mammatileijente skrev:
Synes du det er for mye å kreve at de lærer seg norsk? Betaler barnebidrag? Skaffer seg en jobb?

NEI, men at man skal forvente at kvinnfolka har seg ut og jobber istedet for å la mannen forsørge familien.

Og jeg er sikker på en ting, det er en større prosentandel av innvandrere som ønsker å jobbe enn nordmenn. De sliter med å få seg jobb, mens normenn sliter med å få seg trygd.

Og dere må slutte å tenke på B-gjengen hver gang dere tenker på innvadrermannen i gata.

Haha..noen er like rasistiske MOT Nordmenn som dem mener Nordmenn er mot dem.

Artikkelen handler ikke om rasisme, men om ÅPENBARE krav en asylsøker bør kunne oppfylle...uansett om du er fra det ene eller det andre landet.

Ang burka å sånne ting så er det jo selvsakt åpenlyst at det ikke er endel av uniformen, på LIK linje som skjørtene læstadianerdamene liker å bruke..ærlig talt!!

mammatileijente skrev:

Men hvor skal vi sende de innfødte som jobber svart, ikke betaler barnebidrag, og hever trygd?

IsThaBeth skrev:

mammatileijente skrev:

Men hvor skal vi sende de innfødte som jobber svart, ikke betaler barnebidrag, og hever trygd?

Jeg vet om et politisk parti som er glad i "sånne"... 

Løsa skrev:

Mrs Lutz skrev:

Løsa skrev:

Mrs Lutz skrev:

*Meya* skrev:

Mrs Lutz skrev:

*Meya* skrev:
Ja, og? 

jeg ser ikke problemet med hva folk kler seg i. hvordan man ser ut er et bilde på sin identitet og det må man få velge selv uansett hva man har lyst til å formidle med det. men dersom man i en jobbsammenheng skal være nøytral (det være seg dommer, politi e.l.) så må man det - eller velge seg et annet yrke. spiller ingen rolle om det er hijab, kors, tatoveringer, pønkersveis, utrigning eller whatever...

Så dette er utelukket? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151803411230088&set=a.10150831420440088.740586.722660087&type=1&theater

ja jeg synes det. langermet uniform hadde vært på sin plass her! personlig har jeg ikke noe imot tatoveringer:)

1950 ringte og ville ha fordommene sine tilbake.

som sagt har jeg ingenting imot tatoveringer, synes det er kjempefint. men det er forskjell på privat og offentlig. skikk og bruk og vanlig høffelighet og folkeskikk og sånn kommer nok kanskje fra 50årene (og enda tidligere), men et samfunn er fullt av uskrevne regler (og skrevne som mange ikke leser hehe) både i norge og andre land. og man kan nyte godt av å vite om de faktisk. ikke bare tenke "jeg gjør hva faen jeg vil og driter i hva andre synes" men faktisk tenke på at man kan være til bry for andre. Jeg har jobbet i kairo og gud bedre meg om man trår feil. med bare en håndbevegelse i det offentlige rom kan ha stor forskjell i betydning i norge og der - plutselig blir man beskylt for å skulle ville spotte en hel familie. ja det er lurt å kunne litt om sammfunns- og kultur-regler der man bor. enten man er normann i afrika eller afrikaner i norge.

Er det å være en arrogant liten egoistisk drittunge å ha tatoveringer?
Jeg er veldig for frihet til å være den man er.

http://www.youtube.com/watch?v=cvHiCxWQvBE

jeg også. men når man er på jobb så er man ikke bare seg selv - man representerer arbeidsplassen (i noen yrker da). 

Nawroz skrev:

Ksig skrev:

Mrs Lutz skrev:

meredith skrev:
Jeg syns en del av det han sier er fornuftig.  At man må lære seg språket, hvordan det norske samfunnet fungerer og være villig til forsørge seg selv burde være et krav for at man skal få varig opphold i landet.  Men det eksempelet med burka er jo bare helt bak mål.  Hvis en muslimsk kvinne ikke vil ta en jobb fordi hun ikke kan bruke burka i den jobben burde vært helt greitt så lenge hun er villig til å ta andre jobber der hun kan bruke burka. 

enig!

og de nye landsmennene våre må selv ha et ønske om og gjøre en innsats for å integrere seg, uten det hjelper det ikke hva vi normenn gjør for å ta de imot.

"Integrering er i dag et problem. Myndighetene skal selvfølgelig forsøke å legge forholdene til rette. Men det er vedkommende som ønsker å få permanent oppholdstillatelse sitt ansvar å bli integrert. Når «nye landsmenn» ikke ønsker å bli en del av det norske samfunnet, ja da har de heller ikke noe å gjøre i Norge"

Jeg tenker at man kan berike med elementer fra andre kulturer - men man må la den dritten man dro fra i hjemlandet forbli der og ikke gjøre om norge til et land man ønsker å flytte fra. I norge er det likestilling, vil du bo her så send kjerringa ut fra hjemmet på norskkurs og i jobb!

Sign!

Hva hvis de ikke har et ønske om å jobbe, og synes det er greit at mannen forsørger familien? Finnes da mange norske kvinner som er hjemmeværende også, skal norske menn også jage kjerringa si ut i jobb da? For i Norge har vi jo likestilling...... 

jeg skrev ikke at damene skulle få seg jobb, jeg skrev at mannen skulle sende kjerringa ut. det jeg burde ha skrevet var å gi kjerringa lov til og oppmuntre til et liv utenfor hjemmets fire vegger. for å integreres MÅ man faktisk lære seg norsk og ut i samfunnet. hvordan tror du det er for unger som vokser opp med en mor som ikke snakker språket, som ikke ser på norske nyheter, vet noe om det norske samfunnet eller kulturen? Mtp oppfølging i barnehage, skole, vennekrets osv? Utrolig egoistisk! Om man vil være hjemmeværende mor så er det greit, men man må faktisk UT for å integreres. Og integreres BØR man!

Ja, men da får man avklare det på forhånd da, så man ikke går inn i en sånn jobb.
Hvilke yrker er det du sikter til da som ikke kan tolerere tatoveringer og hijab?

Mrs Lutz skrev:

*Meya* skrev:
Ja, og? 

jeg ser ikke problemet med hva folk kler seg i. hvordan man ser ut er et bilde på sin identitet og det må man få velge selv uansett hva man har lyst til å formidle med det. men dersom man i en jobbsammenheng skal være nøytral (det være seg dommer, politi e.l.) så må man det - eller velge seg et annet yrke. spiller ingen rolle om det er hijab, kors, tatoveringer, pønkersveis, utrigning eller whatever...

Nettop..

Nøytral i den jobben uansett om man heter Lise og er norsk/svensk/dansk eller Lona og bruker hijab!

Løsa skrev:
Si meg, var det dere som oppfant Norge eller, for det høres ut som dere eier lander og har rett til å bestemme hvordan man skal oppføre seg dersom man kommer hit.
Dere burde skamme dere over måten dere snakker på, jeg blir skikkelig lei meg over deres manglende medmenneskelighet og toleranse.
Om kjerringa vil være hjemme med barna, så har da innvandrere like stor rett på det som oss nordmenn.
Vi er faen meg ikke noe bedre vi, bortskjemte drittunger er vi alle sammen.

kan vi ikke bare droppe å snakke norsk da? siden det visstnok er for mye for langt at en liten brøkdel av de som bor her må lære seg språket.. Det handler om å gi å ta. Det er ikke snakk om å miste sin identitet. det er snakk om å lære seg språket i landet man bor i og følge lover og regler for landet. thats it! er det så jævla for mye å be om? (det med hijab er greit for meg). Det er jo ikke bare norge - det gjelder jo alle land! Og jeg synes det er like ille med normenn som bor i spania som ikke lærer seg språket og lager egne norske kolonier. spania burde faktisk også kreve dette: lære seg språk og gjøre en egeninnsats for integrering.

Løsa skrev:

mammatileijente skrev:

NEI, men at man skal forvente at kvinnfolka har seg ut og jobber istedet for å la mannen forsørge familien.

Og jeg er sikker på en ting, det er en større prosentandel av innvandrere som ønsker å jobbe enn nordmenn. De sliter med å få seg jobb, mens normenn sliter med å få seg trygd.

Og dere må slutte å tenke på B-gjengen hver gang dere tenker på innvadrermannen i gata.

Hvor har JEG nevnt B-gjengen??

Greit nok at noen av mammaene holder seg hjemme for å ta seg av barn.. men det er flertallet.. og mange av de burde vært i jobb. I stede for å drive lat og leve på Nav

IsThaBeth skrev:

mammatileijente skrev:

Kommer jo ann på alder det.. er de mindreårige, så må de jo følge foreldrene sine.. det er vel ganske opplagt?

Hali skrev:

Dette er for meg ren rasisme! Integrering handler ikke om å forvandle Ahmed til Ola. 
Så lenge Ahmed følger norske lov og regler (og har en forståelse på norske samfunnet), og gjør seg forstått på norsk ser jeg ikke problemet.

Kan noen fortelle meg hva det vil si å leve som nordmenn (bortsett fra det å følge norske lov, regler osv)? 

Veldig godt spørsmål !!

Er det å gå i kirka hver søndag som alle de kristne i Norge gjør? Døpe ungene i kirka som alle de praktiserende kristne i Norge gjør? utrolig spent på svar !

Ja til hijab,burka osv i alle slags yrker ! Vi snakker om at integrering er viktig, da må vi jammen legge til rette for det. Kommer det ei dame med hodeplagg som vil jobbe som politi, advokat and so on. Så gi nå dama lov ! 

mammatileijente skrev:

Bør vel kanskje kreve at alle våre "gamle landsmenn" som henger på nav fordi de har en flis i fingeren kommer seg i jobb også da? Her i kommunen er det faktisk ett flertall av våre gamle landsmenn som "naver".  Så her er det ikke typisk norsk å jobbe i hvertfall !

Myshild Bergsprekken skrev:

mammatileijente skrev:

Bør vel kanskje kreve at alle våre "gamle landsmenn" som henger på nav fordi de har en flis i fingeren kommer seg i jobb også da? Her i kommunen er det faktisk ett flertall av våre gamle landsmenn som "naver".  Så her er det ikke typisk norsk å jobbe i hvertfall !

Ja, selvfølgelig! Har ikke sagt annet.. men det var ikke akkurat det denne linken handlet om heller da

Back
Topp