Kaste eller selge?

Knøttemamma

Elsker forumet
VIP
Er du flink til å legge ut ting for salg/gis bort, eller lemper du det bare på fyllinga?
Jeg drar til Oslo i morra for å handle brukte barnemøbler til lillemanns "gutterom" som er i byggefasen, men er nok litt dårlig til å legge ut ting selv...

Jeg er vel ganske midt på treet. Klær og sånn kaster jeg fremfor å selge de (mine klær), men møbler og større ting det selger jeg.

Noe kaster vi, mye gir vi bort til andre

Det som er ødelagt kaster vi. Det som går an å bruke gir vi videre til kjente eller til div organisasjoner.

Snuppa får lov å selge noen av tingene sine (ikkeklær da) for å sette pengene på sparekontoen. Men det meste blir gitt bort. Noe hun syntes er greit, jeg har nemlig forklart henne fra hun var botteliten dette med å donere vekk ting man ikke bruker. *stolt*

LadyZ skrev:
Jeg er vel ganske midt på treet. Klær og sånn kaster jeg fremfor å selge de (mine klær), men møbler og større ting det selger jeg.

Jeg stapper klær som er noe å ha i uffkontainere og så stapper jeg møbler vi skal selge inn i tømmerlåven.... der står de godt gitt....

bondekone skrev:
Noe kaster vi, mye gir vi bort til andre

Er en fin ting å gi bort fremfor å kaste så lenge ting er brukbare:)

Vanlige klær og leker gir eg vekk  til veledighet.
Parkdresser, regnsett og slik selger jeg.
Møbler, elektronisk utstyr som fungerer og slikt selger jeg.

Ellersen så gir eg vekk sånne småting (pyntegjenstander, kjøkkenutstyr osv) til en bruktbutikk der pengene går til veledighet :)

Alt som er ødelagt går på bossplassen.

Jeg legger ut mye for salg, men må dessverre innrømme at jeg ikke er flink til å kjøpe brukt selv....

Klær og sånn som jeg ikke får noe for (men som fortsatt kan brukes) gir jeg til stiftelser/bruktbutikker o.l

Jeg liker å hansle brukt, men er ikke flink til å hverken selge eller kaste det jeg ikke trenger lenger... Så nå har det beynt å bli ganske mye her, men klær etter småen gir jeg med glede bort til andre som kan få bruk for det da.

Krristy skrev:
Vanlige klær og leker gir eg vekk  til veledighet.
Parkdresser, regnsett og slik selger jeg.
Møbler, elektronisk utstyr som fungerer og slikt selger jeg.

Ellersen så gir eg vekk sånne småting (pyntegjenstander, kjøkkenutstyr osv) til en bruktbutikk der pengene går til veledighet :)

Alt som er ødelagt går på bossplassen.

Det der er slik jeg optimalt skulle like å få det til:)

detnyenicket skrev:
Jeg legger ut mye for salg, men må dessverre innrømme at jeg ikke er flink til å kjøpe brukt selv....

Klær og sånn som jeg ikke får noe for (men som fortsatt kan brukes) gir jeg til stiftelser/bruktbutikker o.l

Vi dro på ikea for å kjøpe møbler til sønnen vår på torsdag og fant DER  ut at vi skulle sjekke finn for de samme tingene.... fant de til 1/4 av prisen og dro hjem igjen. Gode til å planlegge?! eeeeeh...neih...

Knerthen skrev:
Jeg liker å hansle brukt, men er ikke flink til å hverken selge eller kaste det jeg ikke trenger lenger... Så nå har det beynt å bli ganske mye her, men klær etter småen gir jeg med glede bort til andre som kan få bruk for det da.

Vi har begynt å ta oss opp litt på kastinga etter å ha sett noen episoder av hoarders... ikke det at det var SÅ ille, men vi fikk ett spark i røven på at vi er for dårlige til å kvitte oss med greier vi ikek bruker.

Har akkurat gitt bort 2 hagebord på en sånn "Kaste-selge-gibort lokalt" gruppe på Face, prøver å selge eller gi bort før jeg kaster 

Det som er ødelagt kastes, det som fint kan brukes videre av andre gis enten bort til bruktmarkeder eller selges.

Knøttebærer skrev:

Knerthen skrev:

Vi har begynt å ta oss opp litt på kastinga etter å ha sett noen episoder av hoarders... ikke det at det var SÅ ille, men vi fikk ett spark i røven på at vi er for dårlige til å kvitte oss med greier vi ikek bruker.

Vel nå som jeg holder på med å pakke siden jeg skal flytte, så er jeg faktisk ganske flink til å kaste en del. Så nå har jeg den stabelen med ting jeg skal kvitte meg med hehe

Noe blir kastet/brendt,noe blir gitt birt til venner og familie,og noe selger jeg:-) Kjøper desverre mye nytt,men kjøper og en del brukt og elsker å gå på loppemarked:-)

Kaster alt som ikke er egnet for gjenbruk på gjenbruksstasjon. Klær som er fine gir jeg bort til kjente som setter stoooooor pris på å få arve. Klær etter meg, som fremdeles er fine, gir jeg til Fretex. Gir heller bort enn å selge, da det faktisk føles mye bedre (for min egen del). Vet mottakerne har behov for klærne og utstyret!

Jeg er veldig dårlig på å selge ting. Føler vel det er mer arbeid å selge enn hva det er verdt, og så har jeg kanskje ikke tenkt nok over at andre kanskje ville hatt glede og nytte av det jeg ikke trenger eller er lei. Men jeg liker veldig godt å kjøpe brukte skatter selv, så jeg burde jo gjøre noe med innstillingen min der:)

Gir klær etter meg og mannen + tepper, sengklær, puter ol som vi ikke bruker og som er helt, til en frivillig stiftelse som jobber for å hjelpe gatebarn i Ukraina da. Så alt går ikke i bosset...

Knøttebærer skrev:

Knerthen skrev:

Vi har sånn ca dobbelt av alt fortsatt etter at jeg og samboeren min flytta sammen, det er ikke akkurat plass til en bil i garasjen for å si det sånn

jeg er egentlig litt motstander av å kaste fullt brukbare ting/klær, så jeg prøver så langt det går å få solgt/gitt vekk det. om det ikke går, så hiver jeg det. verste jeg vet er at det hoper seg opp ting jeg ikke vil ha lenger. så en ekstrem samler blir jeg nok aldri... 

Back
Topp