Kartlegging angående språk forståelse

Lille my.

Forelsket i forumet
Hei.
Har ei jente på snart 3 år i barnehagen. I fjor reagerte de litt på hennes språk forståelse. Nå skulle de se på det videre.

Så i år er det nytt møte.
Jeg er spent på va de har å fortelle.
Har noen andre vært borti dette??
 
Hei.
Har ei jente på snart 3 år i barnehagen. I fjor reagerte de litt på hennes språk forståelse. Nå skulle de se på det videre.

Så i år er det nytt møte.
Jeg er spent på va de har å fortelle.
Har noen andre vært borti dette??
De 2 eldste mine slet med språk, ene av dem sliter ennå. Fikk koblet på ppt i bhg, og logoped i 1. klasse. Eldste er nå der han skal være. Yngste av dem sliter ennå med uttale. Bhg han gikk i tidligere ønsket å henvise han til bup, men trengte skriv fra lege, lege mente bup ikke var rette plass, habu var mer rette plassen. Bhg endte med å sende bekymringsmelding til barnevernet på oss fordi vi ikke samarbeidet og ikke ville barnets beste. Vi sto på det tidspunktet på flyttefot også, kom i ny bhg som ble en ny verden. De var enig med oss at bup var ikke plassen om vi skulle henvise flere plasser enn ppt. Enig med henvisning til habu. Fikk diagnose sommeren han begynte i 1. klasse og god oppfølging nå fra ppt, habu osv. Eneste er gjerne læreren som virker usikker i rollen sin og ville søke han inn på spesialskole til høsten fordi de ikke hadde kapasitet til han til neste skoleår (hatt litt utfordringer med mye stimuli og inntrykk). Heldigvis var avdelingsleder enig med oss at foreløpig går han på nærskole og de skal fikse slik at han har en god skolehverdag
 
Back
Topp