Karriere og graviditet

Little Jo

Flørter med forumet
Hei,

Er usikker på hvordan dere har håndtert dette på jobb, mtp når en skal fortelle mm... Jeg jobber et sted hvor det er høyt nivå, og karrierestigen har fortsatt noen trinn jeg vil opp i. hvor langt kan man gå før man plikter å opplyse om graviditeten? Jeg skulle gjerne forsøkt å drøyd til femte måned, da jeg vil ha en forfremmelse rundt den tiden. Jeg vet ikke. Jeg blir forvirret.

hva tenker du / dere?

Sånn det er her jeg jobber så er jeg ikke pliktig til å gi beskjed til min sjef før senest 3 mndr før permisjonstart. Så iom at min permisjon starter ca midten av november (vil jeg tro) så behøver jeg i teorien ikke si noe før i august.

Kommer jo til å si det før, men helst ikke før jeg har passert 12 uker (men nå har ikke jeg noe karrierestige å klatre da, jobber som ufaglært på sykehus).

Her er det også 3 mnd, men jeg kommer sikkert til å si det før. Er det forskjell fra arb. giver til arb. giver, eller er det en generell regel på dette??

Jeg jobber i et meget seriøst og stort (skandinavisk) selskap, så at jeg er gravid ser jeg ikke på som noe problem for videre karrieremuligheter.

Det er vel en generell regel om at man skal gi beskjed seinest 3 måneder før permisjonen begynner. Men de fleste velger nok å si det før med tanke på tilrettelegging og at det gjerne blir vanskelig å skjule :) Jeg har fortalt det allerede, så styrer, personalansvarlig og de tre som jobber på min avdeling vet det(er ped leder i bhg). Men det er pga min historie, så de vet det i tilfelle det skulle skje noe som gjør at jeg blir sykemeldt. De hadde fått vite det uansett om det hadde gått galt :)

Jeg vurderer å si det snart men gruer meg, har ikke vært ansatt lenge og jobber som leder. Blir sikkert ikke så populært, vurderer å ta gradert perm og jobbe så tidlig som mulig
Jeg tenker det samme, er også i lederstilling. Men er avhengig av tidlig bhg-plass eller Evt dagmamma.
Nå er det første min, så jeg overtenker nok det meste. Mange på min arbeidsplass er småbarnsforeldre.,.

Jeg har allerede fortalt det på jobb, for at de skal vite det om det skjer noe. Sjefen min er selv gravid, og ble utrolig glad på mine vegne - det kom til og med tårer! - men det var nok hormonene hennes :D

Jeg skal si det i morgen. Har ikke hjerte til å holde det skjult. Det er så masse planlegging for neste skoleår. Men jeg jobber som lærer. Det er ikke så mange karrierestigninger her, ja, om man ikke ser på klassetrinnene ;)

jeg får fortelle det når det er synlig tenker jeg, har alltid blitt veldig stor, så ser ikke for meg at jeg klarer skjule det for mange mnd

Back
Topp