Karnevalsdrakt?

Tove81

Elsker forumet
Lillegutt skal på karnevall i barnehagen 25 februar, og jeg har ingeniting å ha på han! Jeg er blakkk siden jeg ikke får lønning før i mars og sambo er og nesten helt blakk etter DYRE tanlegeregninger![:(] Så har noen av dere tips til billig antrekk evt om det er noen snille damer fra bergen som kansje har å låne oss for 1 dag?
Syns dette er litt fortvilende at vi har så lite penger nå at vi ikke har råd til ett kostyme til lillegutts første karnevall! [:(]

Så jeg håper noen av dere der ute har noen kreative løsninger, eller vet av hvor man kan få kjøpt det billig..

Hvilken størrelse bruker han? Jeg har en dinosaurdrakt jeg kan sende om ingen i Bergen har :)

Ellers kan du kanskje kle han opp som sjørøver eller klovn? En hvit body, en mørk vest, svarte eller brune strømper, et av mammas sjal rundt midjen, sjal rundt hodet og en svart lapp :)

Hvis drakten fra jul passer hadde jeg kledd han som en pepperkake gutt [:)]

Eller du kan ta på grønne klær, finne fram baby sokkene hans - fyll de med watt - så syr du de på brystet og nedover så mange du orker. Så er han en tusenbein [;)]

Eller en bamse/hund/tiger - mal ansikt og kle på foreksempel brunt antrekk.

ORIGINAL: Hybelkaninen

Hvilken størrelse bruker han? Jeg har en dinosaurdrakt jeg kan sende om ingen i Bergen har :)

Ellers kan du kanskje kle han opp som sjørøver eller klovn? En hvit body, en mørk vest, svarte eller brune strømper, et av mammas sjal rundt midjen, sjal rundt hodet og en svart lapp :)

haha høres litt kult ut det der ja! Bortsett fra at jeg ikke har svart vest eller svart/ brun strømpebukse[8D] Bruker str 74-80 i klær, men du skal få slippe å sende den i posten. Porto er dyrt vet du, men tusen takk for at du tilbydde. Det er uansett kjempesnilt av deg[:D]

ORIGINAL: Lovee

Hvis drakten fra jul passer hadde jeg kledd han som en pepperkake gutt [:)]

Eller du kan ta på grønne klær, finne fram baby sokkene hans - fyll de med watt - så syr du de på brystet og nedover så mange du orker. Så er han en tusenbein [;)]

Eller en bamse/hund/tiger - mal ansikt og kle på foreksempel brunt antrekk.

drakten er litt i knappeste laget til han nå desverre.. haha for en kreativ flott ide! Bortsett fra at jeg ikke har grønne klær eller nok sokka til å lage den, men ellers så elsket jeg ideen din! [:D] TEnk så kult hvis jeg hadde fått det til da!

ORIGINAL: Tove81

haha høres litt kult ut det der ja! Bortsett fra at jeg ikke har svart vest eller svart/ brun strømpebukse[8D] Bruker str 74-80 i klær, men du skal få slippe å sende den i posten. Porto er dyrt vet du, men tusen takk for at du tilbydde. Det er uansett kjempesnilt av deg[:D]

En hvit/lyseblå body kan du kanskje tusje på, så får han en "vest", eller klipp til et svart skjerf og sy på? Kanskje du kan lage noen hull og "sy" igjen eller slenge noen fargerike tøystykker på så det ser gammelt og godt brukt ut? Brun strømpebukse finner du i hvertfall billig, evt må noen ha det i Bergen tenker jeg?

Spørs om du må sminke på den svarte lappen, han drar nok bare av en ekte lapp [8D]

Finner nok på noe, om du kikker litt i skap og skuffer, trenger absolutt ikke bli dyrt eller vanskelig! Lovee sine forslag var både enkle og morsomme! [:)]

En hvit/lyseblå body kan du kanskje tusje på, så får han en "vest", eller klipp til et svart skjerf og sy på? Kanskje du kan lage noen hull og "sy" igjen eller slenge noen fargerike tøystykker på så det ser gammelt og godt brukt ut? Brun strømpebukse finner du i hvertfall billig, evt må noen ha det i Bergen tenker jeg?

Spørs om du må sminke på den svarte lappen, han drar nok bare av en ekte lapp [8D]

Finner nok på noe, om du kikker litt i skap og skuffer, trenger absolutt ikke bli dyrt eller vanskelig! Lovee sine forslag var både enkle og morsomme! [:)]

hehe lur ide[:D] Skal gå igjenom skapet og se om jeg finner en brukanes body til han som jeg evt kan tegne på[:)]
men må nok male lappen på ja, tviler vedlig sterk på at lillegutt vil ha noen som helst i ansiktet ja! brun strømpebukse ja, får se om de har en billig en på butikken, uff hater å være sååå blakk! Men det er heldigvis bare en overgang siden jeg får lønn i mars[:)]
takk for tips og innspill[:D]

grå body og grå strømpebukse, en hårbøyle og så syr du på ører og trapper noen sokker ned i en tynnstrømpebukse, og vips så har du en mus, evnt en katt. Eller du kan kle han i blått og ta en rød håndduk over som kappe, vips ble det supermann.
Jeg syns sånne selvlagede er aller mest morsomme, og glemmer nok aldri når Solstrål kledde seg ut som tingeling......åååh, fineste jeg har sett! [:)]

ORIGINAL: *Mina min*

Jeg har en løve drakt til låns om du vil[:D] er hel drakt og en type lue man trekker over hodet for manke[:D] veldig søt[;)] tror den er str 1-2. Malte litt i fjeset også[:D]

Åh Det hadde vært helt fantastisk! [:D] Men hvordan er den i str? hvordan passer den til mattis?

ORIGINAL: specialized

Hvis du skal kjøpe strømpebukse kan du nesten likegodt kjøpe en drakt. De er ikke så dyre.

Hva med feks en søt liten elefant?
http://www.toysrus.no/Kategorier/Fest-%20og%20sesongvarer/Karneval/Utkledning/Elefantdrakt.aspx?id=619559

Åh den var søt da!! [:D] Men hva koster den?

Jeg tror jeg har en Peter Pan-drakt liggende et sted her.. Hvis du ikke skal låne løvedrakten, så kan du låne den. (Hvis jeg finner den!) [:)]

Jeg har en løve drakt til låns om du vil[:D] er hel drakt og en type lue man trekker over hodet for manke[:D] veldig søt[;)] tror den er str 1-2. Malte litt i fjeset også[:D]

Åh Det hadde vært helt fantastisk! [:D] Men hvordan er den i str? hvordan passer den til mattis?

Har ikke prøvd den på Mattis. Kan gjøre det i morgen[:D]

Mina er 1 år og ca 3 mnd på dette bildet. Så den er romslig i alle fall[8D]

åh den var bare sååååå skjønn da!Så nydelig hun er! Den låner jeg gjerne![:D] Mulig den blir litt stor, siden han på sist kontroll bare var 72 cm lang ( 10 mnd kontrollen), men han er jo nesten 1 år når de skal ha karnevalet, så kansje det funker[:)] Var mina stor for alderen?

ORIGINAL: Delirious

Jeg tror jeg har en Peter Pan-drakt liggende et sted her.. Hvis du ikke skal låne løvedrakten, så kan du låne den. (Hvis jeg finner den!) [:)]

Tusen takk, kan ha den i backup hvis den andre blir alt for stor.. hvilken str er det? ( om du husker[;)])

åh den var bare sååååå skjønn da!Så nydelig hun er! Den låner jeg gjerne![:D] Mulig den blir litt stor, siden han på sist kontroll bare var 72 cm lang ( 10 mnd kontrollen), men han er jo nesten 1 år når de skal ha karnevalet, så kansje det funker[:)] Var mina stor for alderen?

Ja hun var en liten klump[8D] Eller : Hun var Hjemme til alle måltidene" som en dame sa om henne en gang[8D]

hehe skjønner, lukas er en liten spirrevipp han, så spent å se om han ikke svømmer i det da[;)]
Hva med mattis, hvordan er han i str?

Ja hun var en liten klump[8D] Eller : Hun var Hjemme til alle måltidene" som en dame sa om henne en gang[8D]

hehe skjønner, lukas er en liten spirrevipp han, så spent å se om han ikke svømmer i det da[;)]

Mattis bruker 74 nå. Han er mindre enn det hun var på samme alder.

Jeg gir drakten til min kusine onsdag kveld. Hun jobber på CMYK-Gullgruven. Så kan du hente den der når det passer, så ser du hva du synes[:D]

åh TUSEN takk!!! [:D] Virkelig snilt av deg! Hvis jeg går innom i morgen etter jobb på gullgruven, vil den være der da?
Åh jeg er sååå glad nå! Bare krysser fingrene for at den kan brukes[:)]
Ingen TUSEN TAKK!![:D] Hva skulle man vel gjort uten bv[;)]

Vi har dinosaur- og pandadrakt hvis han vil låne! De passer til Live nå, så da passer de til Lukas også! :) Bare å gi en lyd. Det er de fra Lindex som jeg kjøpte vet du. 

Mattis bruker 74 nå. Han er mindre enn det hun var på samme alder.

Jeg gir drakten til min kusine onsdag kveld. Hun jobber på CMYK-Gullgruven. Så kan du hente den der når det passer, så ser du hva du synes[:D]

åh TUSEN takk!!! [:D] Virkelig snilt av deg! Hvis jeg går innom i morgen etter jobb på gullgruven, vil den være der da?
Åh jeg er sååå glad nå! Bare krysser fingrene for at den kan brukes[:)]
Ingen TUSEN TAKK!![:D] Hva skulle man vel gjort uten bv[;)]

Nei, ikke i morgen. Jeg leverer den til henne ONSDAG kveld[:D] Så da er den der fra torsdag[8D][;)]

haha litt dagvill jeg skjønner jeg, trudde virkelig at det var onsdag jeg nå[8D]

Back
Topp