Karnapp..*nå med bilde*

• Trådstarter Trådstarter ninni82
  • Opprettet Opprettet
N

ninni82

Guest
Noen som karnapp vinduer i huset? Hva slags løsning har dere isåfall med gardin/persienne?
Får et stort karnapp med 4 vinduer i nye huset, er veldig usikker på hva slags løsning jeg skal gå for der... vil ha inn mye lys samtidig som jeg vil ha muligheten for å skjerme av litt når det trengs..
Forslag? Bilder?

[:)]

Her er bilder av karnappet utenfra og innvendig-- som dere ser, ikke helt ferdig[;)]

Vil foreslå lammeller

ORIGINAL: Rakel

Vil foreslå lammeller

Det vurderer jeg sterkt, vil bare være 100% sikker før jeg bestiller for da vil jeg ha spesialtilpasset fra forhandler og det er ganske dyrt. Har vært og sett på prøver og farger, er mulig det blir lameller ja[:D]

Isåfall er det vel best å finne en farge som matcher/er lik resten av gardinene i stua?! Har et vindu til der + en verandadør..

4 vinduer i midten + de 2 på siden?????

karnappet har 2 smale + 2 store vinduer om det var det du tenkte på?

Så fint du har det[:D]

Helt enig med deg i at jeg ikke vil dekke det til med vanlige gardiner, det blir stuas blikkfang. Vi har også spotter foran og bred karm under slik at vi kan sette litt forskjellig der[:)] 
Jeg har lurt på hvor mye lamellene bygger ut fra siden når de er trukket fra, hvis det er mye så ødelegger det kanskje litt ja? Hvertfall siden de 2 vinduene ytterst i karnappet vårt er smalere.

Det enkleste er nok persienner ja... har også kikket litt på systemene fra Kirsch.
Hva slags persienner skal du ha der da? Tre/aluminium?

Takk for hjelpen[:)]

Høres ut som vi har hatt mange like tanker her ja[:D]
Er også redd trepersienner bygger for mye ned i vinduet selvom de er trukket helt opp.
Ser du har beige lift i det andre vinduet, blir mest sansynlig noe lignenede her også[;)] Det blir ikke seende rart ut til hvite perienner vel? Er så redd for "kræsj" jeg..
Bilde kan jeg legge ut etter påske når vi er på plass[:)]

Måtte bruke hvite i aluminium over verandadøren på soverommet også for at man skulle kunne gå ut uten å måtte bøye seg så mye. Har fått hengt opp gardiner der nå + barnerommet.

vi har lameller og er veeeldig fornøyd..men hadde det i det gamle huset og da...så visste hva vi gikk til.har kirch sine...veldig greit....men vurderte aldri persienner for syns ikke det er no fint..

ORIGINAL: krølle..

vi har lameller og er veeeldig fornøyd..men hadde det i det gamle huset og da...så visste hva vi gikk til.har kirch sine...veldig greit....men vurderte aldri persienner for syns ikke det er no fint..

Har du bilde?[:)]

ORIGINAL: ninni82

ORIGINAL: krølle..

Har du bilde?[:)]

bilde fra juletider...mørkt..kan ta flere imårra hva du vil...[:D]

Det var kjempefint[:D] Tar de mye plass i karmen når du trekker dem til siden?
Vil gjerne se fler bilder! Tusen takk[:)]

men vi har veeeldig mye sol inn på den siden så det var liksom ikke så mye alternativt...pluss at folk kan se rett inn hvis de går på veien foran huset....så syns det at det skjermer greit med innsyn når de står åpne sånn som bildet samtidig at vi får utsikten like bra...[:D]

ORIGINAL: ninni82

Det var kjempefint[:D] Tar de mye plass i karmen når du trekker dem til siden?
Vil gjerne se fler bilder! Tusen takk[:)]

nei, syns ikke det tar mye plass..men har jo ikke så breie vinduer..
sånn ser det ut utefor...får ikke særlig innsyn av det..bare se på karnappen, det andre ser jo ut som det bor fanter der..hehe...er ikke ferdig ute som du ser..[:-]

ORIGINAL: Nøstemamsen

Krølle : Du ha det kjempe fint med lamell gardinene dine ! Synes det passer mye bedre i en firkant slik som du har det enn en bue slik som vi. [;)] Vi bor i en utkant av et byggefelt så det er ingen som kan se inn stue vinduet vårt. Kjempe fin plass er det sjø nedenfor dere?

nja...har aldri sett det i en bue men syns det er fint alikevel...hehe..men har lift gardiner i de andre vinduene...blir litt for instutisjonepreg hadde man hatt lameller over alt...heh...eneste som trekker ned lameller syns jeg er prisen...[:'(]

ja, det er sjøen.. plassen er ikke noe å si på nej...[;)]

Det er rålekkert Nina... og enda flottere blir det [:)][:)]
Gleder meg til sene kvelder hos dere utover våren og sommern
[;)][;)]

Vi har helt make karnapp som dere, og har bare gardiner på hver side av de små vinduene. (kun stenger der) Ville ikke dekke det til med gardiner i hvert vindu.

der ville jeg bare hatt liftgardiner...så lenge de ikker helt ned til gulvet..[;)]

så veldig fint ut[;)]

ORIGINAL: Nøstemamsen

Bare hyggelig , synes det er finest med tre , men siden tre persienner ikke kan dras helt opp (henger et lite drag ned) så blir det aluminium på oss [;)]

Må få se bilde av karnappen deres når den er ferdig , spennede !! Hørres veldig fint ut!

de selle persienne som ser ut så tre.. og som blir lika godt pakka sammen som aluminium...
Knall fine faktisk..

Back
Topp