Vi venter nummer to, og eldstemann går i barnehage. På grunn av spredningen av det muterte viruset, praktiserer nå kommunen vi bor i såkalt «ventekarantene» for hele familien. Det betyr at dersom det blir smitte i barnehagen må hele familien i karantene. Med andre ord er det ikke kun barnet som må i karantene, men nærkontakter av barnet i tillegg. Så vidt jeg har forstått oppheves karantenen for foreldre dersom barnet tester negativt. Kjenner likevel at dette passer såå dårlig med termin om kun et par uker da vi ikke ønsker å risikere å havne i karantene. Av den grunn vurderer vi faktisk å ta barnet vårt ut av barnehagen de siste ukene. På den annen side er dette utrolig kjipt av flere grunner. Synd for barnet vårt som endelig har kommet inn i en god rytme i barnehagen etter en lengre tilvenningsperiode. Kjipt dersom jeg skulle gå to uker over tiden og det faktisk ikke skulle bli noen case med smitte i barnehagen. For ja, skal innrømme at å ha en aktiv ettåring her hjemme på dagtid ikke akkurat er den oppladningen jeg hadde sett for meg før det braker løs igjen... hører gjerne hva dere andre med barnehage/skolebarn tenker??