Kanskje vi faktisk aldri får barn. Jeg er redd.

Tiden går så sykt sakte... som om den står stille. Forhåpentligvis får jeg mensen mellom onsdag og lørdag, da begynner jeg på stimuleringen. Hvis jeg får mensen før onsdag eller etter lørdag er det ikke så bra, for jeg preppes nå med østrogen og det skal jeg gjøre i 7-10 dager før sprøytestart. Så jeg . Gøy med uregelmessige blødninger i denne situasjonen... :dead:

Takk for svar! Vil det si at du ikke har blitt gravid med de to første donorene? Eller at du har flere barn? Endret du liste mellom innsettene, eller brukte de donor fra samme liste alle gangene?
Når var siste gang du brukte donor?

Beklager alle spørsmålene, men vet at det har kommet nye regler nå. Og jeg liker de ikke, for de er strengere i den forstand at folk ikke får velge så fritt som før.
Beklager! Denne så jeg ikke før nå. Jeg har ikke blitt gravid enda. Jeg har måttet velge nye donorer til hvert uttak fordi jeg har hatt en lang periode mellom hvert forsøk. Og siden jeg bruker donor med best motility så er det ofte at de går «tomme» hvis det går mange måneder mellom forsøkene. Jeg har også bare fått 1-2 blasto ved uttak.

Jeg brukte sist donor i september i år. Jeg har en blasto på frys fra den runden og krysser fingrene for det, hvis ikke er det i gang igjen med nytt uttak og ny donor-liste.

Beklager! Denne så jeg ikke før nå. Jeg har ikke blitt gravid enda. Jeg har måttet velge nye donorer til hvert uttak fordi jeg har hatt en lang periode mellom hvert forsøk. Og siden jeg bruker donor med best motility så er det ofte at de går «tomme» hvis det går mange måneder mellom forsøkene. Jeg har også bare fått 1-2 blasto ved uttak.

Jeg brukte sist donor i september i år. Jeg har en blasto på frys fra den runden og krysser fingrene for det, hvis ikke er det i gang igjen med nytt uttak og ny donor-liste.
Takk for svar!

Jeg merker at jeg legger svært mye håp i donorsæd, nesten skummelt å håpe for mye også. Du har jo prøvd ulike, men dessverre med samme resultat. Jeg tror bare det er sykt vanskelig å ikke ha høye forhåpninger når noe nytt skjer, det være seg nye medisiner eller metoder. Har du tenkt det ved donorbytte også, at NÅ skal det endelig skje?

Det jeg synes var skikkelig kjipt er at donoren vi hadde på 1.plass ikke hadde ledig riktig motilitet da vi sendte inn donorønskene våre og vi måtte stryke han. Dagen før jeg fikk mensen hadde det kommet inn étt strå med riktig motilitet. Det ble fort tatt. Men men, det er ikke sikkert klinikken hadde valgt han uansett, men det føles liiiiitt kjipt. Heldigvis hadde vi andre veldig gode kandidater, selv om vi selvfølgelig ikke vet om disse er valgt heller da. :p Vi hadde han på førsteplass delvis fordi han var ung, tenker det hadde gjort seg med ung sæd i mine gamle egg. :happy7

Og der kicket trøttheten inn, dag 4 av stimuleringen.:sleep002 Føles nesten helt umulig å holde øynene oppe! 2 sprøyter med Meriofert 150IE føles ganske annerledes enn 300IE Pergoveris. Kjenner eggstokkene mer også. Men akkurat dét er jeg bare glad for!

Takk for svar!

Jeg merker at jeg legger svært mye håp i donorsæd, nesten skummelt å håpe for mye også. Du har jo prøvd ulike, men dessverre med samme resultat. Jeg tror bare det er sykt vanskelig å ikke ha høye forhåpninger når noe nytt skjer, det være seg nye medisiner eller metoder. Har du tenkt det ved donorbytte også, at NÅ skal det endelig skje?

Det jeg synes var skikkelig kjipt er at donoren vi hadde på 1.plass ikke hadde ledig riktig motilitet da vi sendte inn donorønskene våre og vi måtte stryke han. Dagen før jeg fikk mensen hadde det kommet inn étt strå med riktig motilitet. Det ble fort tatt. Men men, det er ikke sikkert klinikken hadde valgt han uansett, men det føles liiiiitt kjipt. Heldigvis hadde vi andre veldig gode kandidater, selv om vi selvfølgelig ikke vet om disse er valgt heller da. :p Vi hadde han på førsteplass delvis fordi han var ung, tenker det hadde gjort seg med ung sæd i mine gamle egg. :happy7
Absolutt! Tenker det hver gang :happy: Jeg tenker at det ikke er så negativt da (selvom det er utmattende til tider), fordi det er mye håp og det er ikke dumt. Uten håpet har vi ikke så mye igjen, og jeg har skikkelig tro på positiv visualisering (som topp idrettsutøvere driver med). Men fra å tenke at hvem donor var er veldig viktig i starten, så er det ikke like viktig lenger. Nå er det viktigste en liten spire, og forhåpentligvis en baby til slutt. Og det kommer til å bli riktig uansett hvem donor er- det er rart med det, hvordan tanker forandrer seg:joyful:

Absolutt! Tenker det hver gang :happy: Jeg tenker at det ikke er så negativt da (selvom det er utmattende til tider), fordi det er mye håp og det er ikke dumt. Uten håpet har vi ikke så mye igjen, og jeg har skikkelig tro på positiv visualisering (som topp idrettsutøvere driver med). Men fra å tenke at hvem donor var er veldig viktig i starten, så er det ikke like viktig lenger. Nå er det viktigste en liten spire, og forhåpentligvis en baby til slutt. Og det kommer til å bli riktig uansett hvem donor er- det er rart med det, hvordan tanker forandrer seg:joyful:
Jeg håper å komme dit at donor ikke betyr noe, men hittil betyr det veeeldig mye. Godt å høre at det kan forandre seg. ☺️

Æsj, har fått mindre symptomer det siste døgnet. Håper ikke det betyr at utviklingen av folikklene har stoppet opp. Har aldri merket så mye til stimuleringen som jeg har gjort denne gangen. Frem til nå. Håper det blir uttak enten søndag eller tirsdag, for mandag passer bare ikke dersom jeg skal ha ferskt innsett. :schocked028

De siste dagene har jeg merket mye til eggstokkene og puppene føles helt sprengt.
Det ble 8 egg ut! Jeg har blitt stimulert ganske lenge til meg å være, 14dager, så håper ikke eggene har råtnet. Selv om vi nå går for donorsæd så ville klinikken benytte ICSI for å bedre sjansene, embryologen hadde anbefalt det. Så får vi bare se da, håper selvfølgelig at eggene var fine og lar seg befrukte og at det blir gode nyheter i morgen, hvertfall ikke helt krise. Jeg som var så redd for enda en runde med tomme eggposer er jo litt lettet.
Slimhinnen var på 7,2cm. Jeg synes det er for tynt, men ble forsikret om at det er helt fint. Det er bare det at jeg sliter med at den kollapser helt etter at jeg starter på progesteron... hm... liker ikke akkurat det. Tror jeg må spørre om vi kan legge til østrogen selv om det ser fint ut nå.

De fikk kanskje ut 8 egg, men det ene ble helt ødelagt under uthentingen fikk jeg vite i dag. Så egentlig fikk vi ut 7. 2 av eggene kunne ikke brukes og 1 lot seg ikke befrukte. Så da har vi 4 små embryoer som vi bare må sende alt av kjærlighet til via universet. Håper de små klarer seg og deler seg fint fremover.

Progesteronet var på 26 en halvtime før uttaket og det er deilig å vite at alt over 30 er bra ved innsett (på mandag), det er jo tross alt 4 dager til. Da trenger jeg ikke stresse over at jeg har for lite progesteron ved innsettet hvertfall. Ettersom man ikke får tatt blodprøver i helgene uten å betale dyre dommer privat så er det betryggende å vite at det allerede er såpass høyt.

Heldigvis har jeg helgen full av planer så tiden går fort. Det er koselige planer, ikke noe stress. Så må jeg bare få smuglet med meg medisinene og planlegge for hvordan jeg skal få tatt dem til riktig tid når jeg skal være borte på besøk fra fredag morgen til søndag kveld. Med sprøyter som skal tas i magen, østrogengel som skal smøres på lårene og orale medisiner som må tas til måltid så gjelder det å huske på alt og få tatt dem uten å fatte mistanke. :schocked028 Må bare ikke kaste noen rester i bosset på badet hos de jeg skal være hos, litt avslørende hadde det jo vært.

Alle 4 er fortsatt med, 3 var visst perfekte mens 1 av dem hang litt etter eller var mer fragmentert (jeg husker ikke helt hva hun sa, for jeg ble lettere sjokkert over at alle var med videre foreløpig). Fra i dag til i morgen skal jo embryoene helst nå blastocyststadiet, men de får til tirsdag (dag 6) dersom det ikke skjer til i morgen.

Jeg har vært rolig i hele dag etter den gode telefonen, men ble plutselig litt engstelig nå. Jeg håper så inderlig at jeg ikke får et anrop i morgen før kl.09 for det betyr at det ikke blir innsett. Det er fortsatt håp om å få dag 6 blastoer hvis det ikke blir dag 5, men det er jo ikke gode nyheter selv om løpet ikke er kjørt. Og mentalt blir det enda en dag å holde ut. Hjelp!

:clock

Jeg velger å være positiv, nå må det bare gå. Vår donor har sperm som er veldig bra ettersom vi aldri har hatt disse prosentene tidligere. Det er jo faktisk 75-100% (kommer an på om vi regner med den som henger etter). Dette er helt nytt for oss. Og det gir håp. Masse masse masse håp. Og det er vel det som er skummelt. :whacky011

De 4 embryoene som så helt perfekte ut på dag 4 ble ikke bedre enn 4AB, 4AB(eller var det 4BB?) og 3BB på dag 5 og den siste ble en 5AA på dag 6... Leser masse på nettet om at dette bare er en skjønnhetskonkurranse og ikke er av så stor betydning, men statistikken lyver jo ikke. Hverken 3BB eller dag 6 5AA er spesielt bra. Og hvem er verst? Embryologen sa at vi tar 3BB før dag 6 5AA, men så høres liksom 5AA så mye bedre ut. Men så er jo spørsmålet hvordan 3BB hadde sett ut om den også fikk en ekstra dag. Burde den fått en ekstra dag? Ææææææh, alle disse dustete tankene.

Last edited:
Skrev dette tidligere i dag;

"I dag, 7dpo har jeg null symptomer.
Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg hatt murring og stråling nedover i beina fra innsett til positiv test. I går på kvelden hadde jeg skikkelig såre pupper og sviing i livmor, i dag har jeg ingenting. Nå har jeg mistet alle ganger tidligere når jeg har merket mye også, så kanskje det er et godt tegn at jeg ikke merker noe nå? Men det føles ikke godt...

Så er jeg dum da, Googler og leser at for mye progesteron har påvirke implantasjonen. Jeg hadde 152nmol/L dagen etter innsett. Max dagen for innsett, i følge amerikanske sider, ligger på 80... Jeg hadde nok for høyt progesteron ved innsett.

Og så tar jeg østrogen for å gi slimhinnen litt støtte ettersom den pleier å være litt tynn (nederste grense) og jeg leste i går at østrogen forhindrer implantasjon...

Dårlig dag i dag. Denne ventetiden er så grusom."

........

Men nå på kvelden har symptomene kommet tilbake. Puppene er skikkelig såre og jeg merker livmor murrer litt. Noen små stikk på ventre side. Tenk om! :nailbiting:

For en historie dere har hatt. Tross alt god uttelling fra egguttaket da, godt å ha flere sjanser på frys hvis man trenger. Men håper veldig på at den du ruger på nå er gullegget :Heartred :Heartred

I dag har puppene vært såre og det har vært litt småstikking og murring i livmorområdet. Tok en test som viste en svaaaaaak strek. Men det kan jo være Ovitrellen fortsatt. Håper jeg får sove i natt så jeg ikke går på do slik at urinen i morgen tidlig faktisk vil vise to streker dersom jeg er gravid. :nailbiting:

20241121_135114.jpg

Last edited:
Skrev dette tidligere i dag;

"I dag, 7dpo har jeg null symptomer.
Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg hatt murring og stråling nedover i beina fra innsett til positiv test. I går på kvelden hadde jeg skikkelig såre pupper og sviing i livmor, i dag har jeg ingenting. Nå har jeg mistet alle ganger tidligere når jeg har merket mye også, så kanskje det er et godt tegn at jeg ikke merker noe nå? Men det føles ikke godt...

Så er jeg dum da, Googler og leser at for mye progesteron har påvirke implantasjonen. Jeg hadde 152nmol/L dagen etter innsett. Max dagen for innsett, i følge amerikanske sider, ligger på 80... Jeg hadde nok for høyt progesteron ved innsett.

Og så tar jeg østrogen for å gi slimhinnen litt støtte ettersom den pleier å være litt tynn (nederste grense) og jeg leste i går at østrogen forhindrer implantasjon...

Dårlig dag i dag. Denne ventetiden er så grusom."

........

Men nå på kvelden har symptomene kommet tilbake. Puppene er skikkelig såre og jeg merker livmor murrer litt. Noen små stikk på ventre side. Tenk om! :nailbiting:
Å, så spennende med symptomer! Det er jo et godt tegn :Heartred

Jeg fant forsåvidt denne siden med symptomer (blant annet) som tar for seg hva man kan forvente å kjenne etter innsett: https://www.pacificreproductivecenter.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-by-day-symptoms/

Det er jo det samme som står de fleste andre steder, men jeg synes det var interessant fordi det er en litt mer «day-to-day approach». Jeg har definitivt murringer, og jeg er trøtt. Meeen dette kan også komme fra progresteron, så hvem vet:hilarious: Jeg synes også det var betryggende å lese at mange ikke opplever symptomer- så vi vet ingenting for sikkert før vi vet. Jeg har iallfall prøvd å fortelle meg selv denne runden at nå er det faktisk ingenting jeg kan gjøre, bortsett fra det jeg allerede gjør:Heartred Nå er det opp til embryo’et og helt utenfor min kontroll. Det har faktisk vært en litt deilig følelse, og denne runden er første gang jeg virkelig har kjent på det. Jeg håper dette går veien for oss begge!

Edit: Å, så spennende med strek! Min var blank :nailbiting:

Back
Topp