Kanskje teit spørsmål

MammantilK

Forelsket i forumet
Men kan man spørre jordmor (som vi går til nå i svangerskapet) om de/hun kan sjekke om du har noe åpning?
 
Det kan du fint :) De fleste sjekker dog ikke før du er 37+0, med mindre du har mange tegn som tyder på tidlig modning.
 
Det kan du fint :) De fleste sjekker dog ikke før du er 37+0, med mindre du har mange tegn som tyder på tidlig modning.
Ok, tenkte kanskje de ikke gjorde sånt. Men så bra da skal jeg be hun sjekke meg neste uke. Har hatt mye vonde kynnere som har holdt meg våken i 2 netter. Håper de har gjort noe fornuftig foruten om å holde meg våken
 
Det kan du fint spørre om, sikker på at mange spør jordmødrene sine om det på slutten :)

Jeg leste en plass at det er vanlig praksis å gjøre det på trivselskontroll iallefall.
 
Har hatt 2 som har nektet å sjekke åpninger. Den 3 vet jeg ikke for har ikke kommet så langt at det er aktuelt enda. Mange vil ikke fikle oppi der da det er en jobb for sykehuset
 
Ja, men ofte har det jo null hensikt. Man kan gå med åpning i ukesvis og mange vil ikke oppi der å «rote» unødvendig heller. Man kan være moden med kort livmorhals og åpning uten at det betyr fødsel i nærmeste framtid
 
Ja, men ofte har det jo null hensikt. Man kan gå med åpning i ukesvis og mange vil ikke oppi der å «rote» unødvendig heller. Man kan være moden med kort livmorhals og åpning uten at det betyr fødsel i nærmeste framtid
Ja det er sant, det er bare jeg som er så nysgjerrig. For hvis jeg ikke er moden så setter de meg ikke i gang den 8. Hvis jeg er det så setter de meg i gang. Så jeg var så spent på om det er håp til den 8. Det er nesten som å ikke få lov å klemme på pakkene før julaften. Man vil jo bare ha et lite hint
 
Jeg spurte jordmor i går og ho sa ho kunne sjekke når jeg var 37+0. Syns det er greit å vite hvordan ståa der nede er, selvom jeg vet at det ikke trenger å ha noe å si. Men er man feks moden så kan man jo legge inn en ekstra innsats med litt kjærleik i heimen for å prøve å få fremgang i ting :p
 
Jeg takler underlivsundersøkelser svært dårlig og hadde aldri i livet ville utsette meg for en unødvendig undersøkelse bare fordi jeg var nyskjerrig :p.

Her godtas kun undersøkelser hvis det er helt nødvendig
 
Back
Topp