Kanskje sykemeldt..

SpentSeptembermamma

Spentseptembermamma
Septemberlykke 2015
Jeg jobber deltid i en blomsterbutikk som inkluderer mye løft, er satt opp en del i sommer, men jordmor mente jeg ikke burde belaste kroppen min så mye og kanskje sykemelde meg! Vet dere om jeg får de timene jeg allerede er satt opp hvis jeg blir sykemeldt - eller hvordan det fungerer? Er jo litt avhengig av inntekten! :)

Tror det bare er gjennomsnittet av det du har tjent frem til dagen du ble sykemeldt

Om det er timer som er satt opp og bekreftet, så har du krav på å få disse betalt ut.
Man står ganske sterkt som arbeidstaker i dette landet, med tanke på sykemelding.

Er ikke helt sikker.. Men sjekk hvordan det er med svangerskapspenger evt. Istedenfor sykemelding!!! Kan hende det er det du burde ha.. Det er kår forhold på jobben tilsier at du ikke kan jobbe, sånn som tunge løft o.l

Hvor mye har man krav på svangerskapspenger? I og med at jeg ikke har jobber så mye nå(100%studier) så vil det lønne seg mer for meg å jobbe de vaktene økonomisk enn å få svangerskapspenger. Disse vaktene er feriejobb? Men de er satt opp av sjefa, så surt å miste den beregnende inntekten! :/

Jeg fikk utbetalt for de vaktene jeg skulle hatt da jeg var sykemeldt I fjor sommer ihvertfall.

Men er jo og noen med at man får utfra de 14 siste dagene.

Du kan prøve å jobbe en uke, da vil du ihvertfall være garantert å få sykepenger, om du da blir sykemeldt.

Men hva tenker du selv at du klarer da? Er det muligheter for at du kan få tilrettelegging i forhold til løft og sånne ting? I hvertfall prøve det ut først...

Her mener også både jordmor, lege, mann og svigers at jeg burde sykemeldes, men selv syntes jeg at det går helt fint per dags dato. Selvfølgelig er jeg ikke like spretten og har dager som er vondere enn andre, men tror jeg hadde blitt gal hvis jeg bare skulle gått hjemme :P Men igjen, det er meg og formen min da!!

Ja, er du satt opp på vakter så får du de pengene om du blir sykemeldt. Var i samme situasjon sist svangerskap :)

Ja, det går du. Har selv vært student og avhengig av å få jobbe mer i sommer. Men om man blir sykemeldt har man ikke mulighet til å evt. få enda flere vakter, så kjenn på din egen form. Er du som skal utføre jobben og vet om du klarer den eller ikke. Du mister også tilleggene om dere har det.

Ja, det går du. Har selv vært student og avhengig av å få jobbe mer i sommer. Men om man blir sykemeldt har man ikke mulighet til å evt. få enda flere vakter, så kjenn på din egen form. Er du som skal utføre jobben og vet om du klarer den eller ikke. Du mister også tilleggene om dere har det.
Men du mener jeg får betalt for de vaktene jeg allerede er satt opp? :)

Back
Topp