Kanskje MA:(

ungmor2

Betatt av forumet
Var på tidlig ul for å sjekke hvor langt jeg var på vei da jeg har blitt gravid på p-pillen.
Har aldri mistet før så kom som et sjokk, selv om graviditeten overhode ikke var planlagt.

På ul så vi en fostersekk og eggeplommen(sekken)...husker ikke hva den kalles, men ingen foster inni fostersekken. Gynekologen sa at enten var det en ma, som han var ganske sikker på... eller at jeg er så kort på vei at vi ikke klarte se noe. Men utifra størrelsen å dømme så det ut som ma.

Så er forberedt på det nå så jeg ikke skal bli skuffet:(
Både jeg og kjæresten synes han var veldig rask med undersøkelsen og så ikke etter andre ting eller tok noen mål...så føler at hele undersøkelsen kunne vært grundigere!
Skal reise bort en uke til syden på mandag og gruer meg til turen uten å ha noe svar på hva som skjer inni magen min :(
Ble tatt blodprøve for å sjekke nivået i blodet og skal ta nye i morgen. Har lyst på en ny ul av en annen lege før jeg drar så jeg har et mer sikkert svar.

Hater å ikke vite 100% sikkert!!!

Noen andre som har vært opplevd det samme, men både negative og positive resultater på ul nr 2 etter en sånn beskjed?

OPPDATERING!
Var på ny ul i går og er 6+6 nå. Så alt som vi skulle se og det lille hjerte banken.
Kvalmen har kommet for fult og ikke fult så koselig, men er verdt det til slutt:D:D

Nei, blør ikke og har ikke smerter...Men med en ma så har ikke kroppen oppdaget at den ikke er gravid lenger og vil trenge hjelp til å få restene ut.

Hadde sa uke 7 sist svangerskap. Var på ul etter eg begynte å blø. Såg også en tom fostersekk og fikk samme svaret. Endten var det game over eller så var eg tidligere enn antatt! Siden eg har hatt sa før og allerede blødde, visste eg at det nok ikke gikk bra! Noe e hadde rett i! Håpet du får et bedre svar før du skal reise i allefall!

Hvor langt mener du selv at du er på vei? Om det er MA så trenger det ikke være at du begynner å blø på mangen uker. Selv så fant jeg ut rett før uke 12 sist gang at det hadde sluttet å vokse i uke 5/6, blødde ikke noe før aborten ble satt igang medisinsk.

Men det er jo den muligheten at du ikke er så langt på vei og derfor er det bare tiden du kan ta til hjelp nå :) så håpe at det har vokst til neste undersøkelse, hvis ikke så blir undersøkelsen mest sannsynlig grundig gjennomført på sykehuset ditt før abort blir bestemt. Håper det gav deg litt informasjon ihverfall :)

Min første MA begynte eg å blø i uke 14, forsteret hadde dødd i uke 7-8. Fikk en pille for å få fortgang i "utskyvelsen" og det hele var veldig smertefullt. Ikkje for å skremme deg, men hvis du skal til syden så ville jeg fått utskapning el sånn pille overstått før det. Ikkje alle opplever det som smertefullt altså, men sikkert ikkje kjekt å oppleve det for første gang i syden når omgivelsene e nye og kanskje litt utrygge?

Kanskje du skal oppsøke privat gyn? Volvat, Aleris og de private tilbyr sånne tjenester. Eg ønsker deg masse lykke til.

Klemmer

Jeg har vært på to ul dette svangerskapet, først da jeg trodde jeg var 7+3, det viste seg at jeg var mest sannsynlig kortere på vei enn antatt, ble satt tilbake en uke og var på ny ul en og en halv uke etter, da så vi fosteret og det hadde doblet størrelse, alt var i den skjønneste orden! Så det er håp for deg enda :) LYkke til <3

Venninna mi opplevde det samme. Tom fostersekk osv,.... og hun føder nå om 1mnd tid, Men du burde ta hcg prøver og en ny ultralyd før du reiser ja.

Back
Topp