Drømmer så smått om nr. 2

Wow så fantastisk! Gratulerer så mye!
:talk017
Det må være herlig å endelig få to streker. Så glad på dine vegne :joyful:
 
Tuuusen takk for gratulasjoner :Heartred:Heartred
Jeg er fortsatt i sjokk. Etter så lang tid så skjer det bare plutselig... Jeg ler og griner om hverandre :laughing002

Jeg fortalte det til samboer i går ved å egentlig bare vise han testene. Han er en rolig fyr, så det ble ingen stor reaksjon, men jeg så hvor glad han ble. Han sa han trodde han skulle få en større reaksjon, men i og med at vi har prøvd så lenge, så er det jo noe han har forventet, så da blir man som regel ikke så sjokkert :p Jeg måtte også forklare hvordan graviditetstestene fungerte. Han mente han stolte mest på ClearBlue-testen, fordi den hadde en tykk strek. De andre var så tynne :laughing002 Jeg måtte forklare flere ganger at så lenge det er en strek, så er jeg gravid. Måtte grave frem testene fra tidligere i syklusen for å vise hvordan ingen strek så ut :laughing002

Vi fikk besøk av broren min, svigerinna mi og tantebarna til middag i går. Vi skulle ha taco, og så kom jeg på at jeg kjøpte denne t-skjorta for lenge lenge siden :laughing002 Måtte bare ta den på! Vi måtte uansett fortelle det til dem allerede nå fordi vi skal på tur med dem i helgen, og jeg og broren min pleier alltid å dele vinflasker :laughing002 Så de må få vite det allerede nå.
Det som er ekstra koselig, er at svigerinna mi også er gravid. Ca. 1 og en halv måned foran oss. Så hvis alt går bra nå, så blir det utrolig koselig med søskenbarn i samme alder.
Den andre broren og svigerinna mi skal også med på turen, så vi må fortelle dem også. Så vil jeg fortelle foreldrene mine det om ikke så altfor lenge, også tror jeg vi skal vente til bursdagen til svigermor for å kunne gi henne det i gave på noe vis :happy:

Men jeg prøver å ikke legge for mange planer helt ennå. Det er jo fortsatt sjuuuukt tidlig. Terminkalkulator på Babyverden sier jeg er 3+5 i dag, mens Flo og Premom mener jeg er 4+3 :bored: Litt usikker på hvordan det beregnes når man ikke har syklus på 28 dager.

Ellers så legger jeg ved bilde av testene fra i går og i dag. Make Sure-testen ser ikke så mye mørkere ut, men Easy@Home-testen har jo gått fra å være nesten usynlig til å være klar og tydelig :woot:
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2021-09-15 kl. 08.30.56.png
    Skjermbilde 2021-09-15 kl. 08.30.56.png
    419,9 KB · Visninger: 173
  • A9A4CAEB-2CA1-4613-8054-8BE687EEE174.jpeg
    A9A4CAEB-2CA1-4613-8054-8BE687EEE174.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 176
Tuuusen takk for gratulasjoner :Heartred:Heartred
Jeg er fortsatt i sjokk. Etter så lang tid så skjer det bare plutselig... Jeg ler og griner om hverandre :laughing002

Jeg fortalte det til samboer i går ved å egentlig bare vise han testene. Han er en rolig fyr, så det ble ingen stor reaksjon, men jeg så hvor glad han ble. Han sa han trodde han skulle få en større reaksjon, men i og med at vi har prøvd så lenge, så er det jo noe han har forventet, så da blir man som regel ikke så sjokkert :p Jeg måtte også forklare hvordan graviditetstestene fungerte. Han mente han stolte mest på ClearBlue-testen, fordi den hadde en tykk strek. De andre var så tynne :laughing002 Jeg måtte forklare flere ganger at så lenge det er en strek, så er jeg gravid. Måtte grave frem testene fra tidligere i syklusen for å vise hvordan ingen strek så ut :laughing002

Vi fikk besøk av broren min, svigerinna mi og tantebarna til middag i går. Vi skulle ha taco, og så kom jeg på at jeg kjøpte denne t-skjorta for lenge lenge siden :laughing002 Måtte bare ta den på! Vi måtte uansett fortelle det til dem allerede nå fordi vi skal på tur med dem i helgen, og jeg og broren min pleier alltid å dele vinflasker :laughing002 Så de må få vite det allerede nå.
Det som er ekstra koselig, er at svigerinna mi også er gravid. Ca. 1 og en halv måned foran oss. Så hvis alt går bra nå, så blir det utrolig koselig med søskenbarn i samme alder.
Den andre broren og svigerinna mi skal også med på turen, så vi må fortelle dem også. Så vil jeg fortelle foreldrene mine det om ikke så altfor lenge, også tror jeg vi skal vente til bursdagen til svigermor for å kunne gi henne det i gave på noe vis :happy:

Men jeg prøver å ikke legge for mange planer helt ennå. Det er jo fortsatt sjuuuukt tidlig. Terminkalkulator på Babyverden sier jeg er 3+5 i dag, mens Flo og Premom mener jeg er 4+3 :bored: Litt usikker på hvordan det beregnes når man ikke har syklus på 28 dager.

Ellers så legger jeg ved bilde av testene fra i går og i dag. Make Sure-testen ser ikke så mye mørkere ut, men Easy@Home-testen har jo gått fra å være nesten usynlig til å være klar og tydelig :woot:
Ååå, herlighet så koselig. Blir rørt av å lese ❤️
 
Gratulerer så mye med spiren:wav:love7:hello2:cool05
 
Turte endelig å ta en ny digital (fikk ikke gravid på tirsdag) :D:D
 

Vedlegg

  • 4C02100B-ACF5-4872-B53F-A9B089EE1704.jpeg
    4C02100B-ACF5-4872-B53F-A9B089EE1704.jpeg
    289,2 KB · Visninger: 183
I dag våkna jeg kvalm. Det er vel første gang jeg er glad for å være kvalm :wacky: det betyr jo at HCG-en øker og spiren vokser til. Jeg trodde ikke symptomene skulle starte så tidlig. Alt jeg har lest, sier at symptomene virkelig slår til senere, fra uke 6. Jeg er jo bare uke 4. 13 DPO :wacky:

Jeg fortsetter å ta tester, for å se streken bli sterkere. Ser ut til å bli litt og litt mørkere hver dag :D
 

Vedlegg

  • 45434F7B-AEAE-417D-92EC-5F39482B4229.jpeg
    45434F7B-AEAE-417D-92EC-5F39482B4229.jpeg
    274,4 KB · Visninger: 157
I dag våkna jeg kvalm. Det er vel første gang jeg er glad for å være kvalm :wacky: det betyr jo at HCG-en øker og spiren vokser til. Jeg trodde ikke symptomene skulle starte så tidlig. Alt jeg har lest, sier at symptomene virkelig slår til senere, fra uke 6. Jeg er jo bare uke 4. 13 DPO :wacky:

Jeg fortsetter å ta tester, for å se streken bli sterkere. Ser ut til å bli litt og litt mørkere hver dag :D
Her er det jo tydelig stigning! Dette må jo holde helt ut :smiley-bounce016
 
Appene mine blir ikke enige. Ifølge babyverden terminkalkulator er jeg 5+2, mens appen sier 5+6. Andre apper varierer mellom 5+3 og 6+0. Ikke så lett å vite hva man skal stole på! Men jeg skal en tur til legen i morra, så får kanskje noen tips da.

I går fikk jeg en skikkelig støkk. Det har murra godt neddi magen siden jeg testa positivt. Jeg har også vært utrolig sliten, litt kvalm og har utrolig vonde bryster, så jeg har følt at ting har gått bra. Men i går, når jeg var på do, så så jeg plutselig farge i papiret når jeg tørket meg. Tok nytt papir og dytta det litt oppi der, og der var det litt lyserødt slim. Alt går umiddelbart i svart og jeg blir livredd. Er det over allerede?
Heldigvis har det ikke kommet noe mer ennå. Slitenhet, kvalme og vonde pupper er her fortsatt, og fikk en ekstremt positiv test. Teststreken kom opp med en eneste gang, og testen kan sammenlignes med samme test jeg tok når jeg fant ut at jeg var gravid.
Så nå prøver jeg å tenke positivt, og satser på at alt går bra på legetimen i morgen!
 

Vedlegg

  • 241E200D-A88B-4D96-936E-4230996BF823.jpeg
    241E200D-A88B-4D96-936E-4230996BF823.jpeg
    774,5 KB · Visninger: 130
8+0
Jeg tror egentlig jeg er 7+ett eller annet, siden jeg hadde litt senere EL, men fastlegen og jordmor har sagt at vi følger menstermin til ordinær ultralyd (som jeg har fått i romjulen). Så da følger jeg den inntil videre.
Formen er opp og ned. Ganske kvalm og sliten, men heldigvis ikke noe oppkast ennå. Brystene har vokst og brystvortene blir litt og litt mørkere. Litt murringer av og på, men det kan jo også være magen/tarmen min (siden jeg har IBS).
Har hatt litt småblødninger av og på, men aldri mye. Bare sånn at jeg ser det på papiret. Så jeg håper det går greit. Blir selvfølgelig livredd hver gang det skjer og løper på do igjen og igjen for å sjekke om det kommer mer. Jeg vil bare at dette skal gå bra.
Har time til tidlig ultralyd i morgen, så håper vi får se en fin liten bamsemums med fine hjerteslag :Heartred

Forresten, noen som vet om det går an å endre tittel på dagboka si? :p
 
8+0
Jeg tror egentlig jeg er 7+ett eller annet, siden jeg hadde litt senere EL, men fastlegen og jordmor har sagt at vi følger menstermin til ordinær ultralyd (som jeg har fått i romjulen). Så da følger jeg den inntil videre.
Formen er opp og ned. Ganske kvalm og sliten, men heldigvis ikke noe oppkast ennå. Brystene har vokst og brystvortene blir litt og litt mørkere. Litt murringer av og på, men det kan jo også være magen/tarmen min (siden jeg har IBS).
Har hatt litt småblødninger av og på, men aldri mye. Bare sånn at jeg ser det på papiret. Så jeg håper det går greit. Blir selvfølgelig livredd hver gang det skjer og løper på do igjen og igjen for å sjekke om det kommer mer. Jeg vil bare at dette skal gå bra.
Har time til tidlig ultralyd i morgen, så håper vi får se en fin liten bamsemums med fine hjerteslag :Heartred

Forresten, noen som vet om det går an å endre tittel på dagboka si? :p


Gratulerer så mye med graviditeten:love7 Jeg blødde også av og på i de to siste svangerskapene mine. Det kom av skjøre slimhinner. Satser på at det er derfor du har blødd litt. Og krysser fingrene for en super UL imorra :Heartbigred
 
Lykke til på ultralyd :Heartred For å endre tittel: Trykk på trådverktøy øverst på siden (ved siden av der du ser sidetall i dagboken) og deretter "edit title" :)
 
Tidlig ultralyd gikk så fint :love7:love7

Vi prøvde først med utvendig UL, men fikk ikke noe tydelige bilder. Så da tok vi innvendig i stedet, og fikk mye bedre bilder av den lille. Jeg ble målt til 7+2, noe som er nesten en uke bak menstermin, men det stemmer nok bedre med tanke på når EL var. Og Vi fikk se flimring av hjerteslag på 158 bpm.

Så nå får vi se om jeg klarer å vente til OUL i romjula eller om jeg må ta en ny privattime før den tid.
 

Vedlegg

  • D578A4C5-B497-4B3F-B050-FF405E8809E0.jpeg
    D578A4C5-B497-4B3F-B050-FF405E8809E0.jpeg
    20,3 KB · Visninger: 100
Tidlig ultralyd gikk så fint :love7:love7

Vi prøvde først med utvendig UL, men fikk ikke noe tydelige bilder. Så da tok vi innvendig i stedet, og fikk mye bedre bilder av den lille. Jeg ble målt til 7+2, noe som er nesten en uke bak menstermin, men det stemmer nok bedre med tanke på når EL var. Og Vi fikk se flimring av hjerteslag på 158 bpm.

Så nå får vi se om jeg klarer å vente til OUL i romjula eller om jeg må ta en ny privattime før den tid.

Fantastisk! :Heartred Tenk å endelig få oppleve det etter et helt år med prøving, det må være helt uvirkelig :love017 Det gir så mye håp!
 
12+4ish
Vi var på ny TUL i går, og nå er den lille bønna blitt til en ordentlig liten baby :love7
Helt fantastisk opplevelse å få se den sparke fra seg og strekke på seg. Helt magisk!!
Alt så heldigvis bra ut. Han sjekka nakkefold, hjernen, at organene er inne i kroppen og at morkaken ligger et bra sted. Nå håper vi bare at alt går bra fremover :D

Formen begynner endelig å bli bedre. Jeg begynte å slite veldig med kvalme og utslitthet i midten av oktober, og til slutt ble jeg sykmeldt 100%. Var helt ubrukelig i to uker der:yuck: Men nå er det bedre. Fortsatt sliten og kvalmen kommer og går. Er 50% sykmeldt nå, så begynner jeg kanskje for fullt igjen neste uke.

Ellers har vi begynt å dele nyheten med de fleste. Begge familiene våre vet det, og flere venner. I dag har jeg delt det med sjefen min og teamlederen min, også skal jeg dele det med resten av teamet mitt nå snart. Resten av folka på jobben får vente til julebordet :p Også skal jeg fortelle det til venninnegjengen min på torsdag. Gleder meg veldig!
 

Vedlegg

  • EF4633B0-2FB8-45B5-A104-940744C25430.jpeg
    EF4633B0-2FB8-45B5-A104-940744C25430.jpeg
    132,4 KB · Visninger: 111
Back
Topp