Kanskje et dumt spm.. smågodt

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Tør dere å kjøpe smågodt i disse tider? Mtp smitte. Har så hiiimla lyst på, men ikke turt å kjøpe. Hehe..

Jeg tørr ikke... ;)

Jeg har kjøpt, på Europris. For der selger de kun hele uåpnede bokser.
Det medfører jo at man må kjøpe store kvanta av hver sort da :p
Kjøpte fem forskjellige typer da jeg var der sist, så nå har vi et lager med 10 kg smågodt :hilarious:
Men gud, så godt! Kan absolutt anbefales; har aldri smakt så fersk og godt smågodt før :hungry:

Tør heller ikke, men kanskje jeg skal prøve trikset til Lavendella! :hilarious:

Hvis man kjøper en pose og lar den ligge i kjøleskap en stund da? Eller dør ikke evt virus av det kanskje? Jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe, men hadde kanskje gravd frem godteriet i bunnen av boksen for sikkerhets skyld :)

Jeg har spist masse smågodt:-)

Hvis man kjøper en pose og lar den ligge i kjøleskap en stund da? Eller dør ikke evt virus av det kanskje? Jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe, men hadde kanskje gravd frem godteriet i bunnen av boksen for sikkerhets skyld :)

Vet ikke spesifikt om covid-19, men de fleste virus overlever bedre i kulde enn varme.
(Men vil ikke anbefale å steke smågodtet :hilarious: )

Jeg har kjøpt, på Europris. For der selger de kun hele uåpnede bokser.
Det medfører jo at man må kjøpe store kvanta av hver sort da :p
Kjøpte fem forskjellige typer da jeg var der sist, så nå har vi et lager med 10 kg smågodt :hilarious:
Men gud, så godt! Kan absolutt anbefales; har aldri smakt så fersk og godt smågodt før :hungry:

kjøpte der til påske vi ;)

Jeg kjøpte og kosa meg og skrøyt på Snapchat til venner, så fikk jeg tilbake en om corona smitte og div. Ble ganske stressa da. Tok noen til men ikke så mange hehe.

Det er ingen grunn til å mistenke at corona smitter via mat - det er vel heller at du må ta på skjeen for å ta smågodtet oppi posen man bør tenke litt over.

Jeg har kjøpt og spist smågodt! :)
Men har som nevnt over, vasket hendene nøye først. Siden jeg må ta på skjeen i butikken, er ikke redd for selve smågodtet.

Har ikke kjøpt selv, men har heller ikke hatt veldig lyst på.
Ville da ha kjøpt på Europris hvor man kjøper dem i uåpnede bokser eller i butikker hvor de vasker skjene etter hver kunde.

Jeg har spritet hendene før og etter jeg har tatt i skjea og vasker hendene med såpe når jeg har kommet hjem, men jeg har ikke hatt godteriet i karantene før jeg har spist det. Har gjerne spist samme kveld.

Hehe vanskelig. Tenker vel at de ville stengt salget om det var smittefare. Men skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gjort som med nøtter. Sånn man kan dra i en spak, for da vil jo kun smitten evt sitte på spaken. Ikke noe hosting oppi godteriet. Jeg droppet forøvrig til å kjøpe.

Jeg ville holdt meg langt unna! Skjønner ikke grunnen til å ta den risikoen... barn og enkelte voksne graver med neven neddi beholderne i butikken. Har flere familiemedlemmer som tidligere har blitt dårlige i graviditeten av smågodt - vel og merke omgangssyke. Men korona er jo like smittsomt... så jeg ville absolutt unngått det hvis du heller kam kjøpe godteri i poser og lage en blanding selv hjemme :)

Har kjøpt flere ganger og kjøpte også i dag, det viktigste er vel håndhygiene og vask+spriting av hender før og etter at man har holdt på med det i butikken, i likhet med andre ting man tar på i løpet av en butikktur. Her er vi heldige med at det har vært få tilfeller av smittede så hadde nok ikke kjøpt smågodt hvis jeg hadde bodd i Oslo.. Men tenker man må gjøre det man selv kjenner føles rett :)

Tør dere å kjøpe smågodt i disse tider? Mtp smitte. Har så hiiimla lyst på, men ikke turt å kjøpe. Hehe..

Jeg tar ikke sjansen på det nå, nei. Det er jo bakteriebomber i utgangspunktet (og det har ikke stoppet meg før), men tenker at i denne situasjonen er det greit å unngå. Kan tipse om at på Nille har de faktisk ganske bra utvalg i sånne litt mindre poser med krokodiller, sure føtter, stjernemix og annet sånt! Så kjøpte jeg i påsken og bare blandet sammen i en skål hjemme :)..... Nå fikk jeg lyst på smågodt....!

Back
Topp