KANON tett!

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
I dag er (eller var) jeg mye bedre fra forkjølelse min, HELT til jeg plutselig begynte å blø neseblod. Unnskyld detaljer, men det fosset rett og slett.

Jeg fikk stoppet det til slutt. Men så gikk det ikke mindre enn en time, så begynte det igjen. Nå er jeg så utrolig tett i nesen at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.
Jeg har tatt litt nesespray (otrevin) de 2siste fagene, men tror kanskje at det har vært for sterkt og at det er derfor joh har blødd.
Men er det noen måte å få åpnet nesen igjen? Jeg sitter rett opp og ned og sliter med å puste..

Skjønner at jeg må holde meg borte bra otrevinen men saltvannspray, eller nesehorn, går det? Eller burde jeg vente noen timer?

Går også og er pottetett om dagene.. Brukte otrivin i starten, men jm sa jeg burde kutte den ut.. Så prøvde heller rinox som fås kjøpt på apotek, det funka ikke like bra i starten synes jeg, men nå er den like bra :)

Uff så kjedelig! Har ikkje noe godt råd desverre:( men god bedring:)

Foresten... Vil du ikkje begynne å blø igjen viss du bløter opp der du har fått stoppet blødningen? Ved nærmere ettertanke ville eg kanskje prøvd å holde ut til i måro;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Uff,det hørtes ikke godt ut nei. Vet om flere som ikke tåler vanlig nesespray,men da funker barnevarianten av sprayen. Ellers ville jeg prøve å holde ut uten noe til i morgen for å la nesa få hvile litt. og bruke saltvannspray i morgen. Den med mentol funker bra. Evt kan du smøre noe mentol under øya,men bare LITT. når nesa er så tett så reagerer den ikke på sterke lukter,men hvis øynene renner så renner som regel nesa også ;)
Og bruk sesamolje spray mellom hver gang så ikke det blir tørt.

Nesehorn med saltvann pleier jo å hjelpe, men jeg har ikke så mye erfaring med neseblod i tillegg. Det fins også en type neseskylling med saltvann man kan kjøpe på apoteket som har mer "sprut" i seg, dvs at man får spylt nesen skikkelig. Den tror jeg ikke går an å fylle på igjen, så det blir litt dyrt hvis man skal drive på med det.

Jeg har fått beskjed om å ikke bruke nesespray når jeg er gravid, kun vanlig saltvann:)

Jeg begynner å blø neseblod av otrivin. Så det må jeg bare holde meg unna. Har vært potte tett i nesa hele svangerskapet noe som resulterer i massiv snorking. Har prøvd saltvanns spray, men hjelper ikke meg. Så har bare innfinni meg med at jeg må være sånn i 4 mnd til.

Saltvannspray hjelper ikke på meg heller.. har vært kjempe tett lenge no eller det vil si en og en halv uke.. :) Føles hvertfall som en evighet :) Jeg kjøpte barnesprayen i otrevin.. Den er ikke så sterk og jeg har brukt den 1-2 ganger om dagen når jeg ikke har fått pusta. Halsen og lungene har også vært veldig tett. Den hjalp meg hvertfall pitte litt. :)

Saltvannspray funker ikke her heller.. Men har brukt barnenesesprayen og den funker for meg iallefall.. Står til og med på pakningen at den trygt kan brukes av gravide. Rart ikke JM kan si det til oss som har slike plager?

Jeg har også vært tett siden jeg ble gravid...
Er kjempeslitsomt og jeg nyser som en gal hver eneste dag!
Har vært nær å bli fullstendig gal noen ganger, har fått Polaramin (allergitabl) av legen, men virker ikke spesiellt bra, blir bare trøtt...
Som sagt over her er det vel bare å innfinne seg med at det kommer til å være slik ut graviditeten...

Back
Topp