Kaniner

x1xtheama

Forelsket i forumet
Noen her som har kaniner, som kan gi meg noen gode tips om stell ol. Vi var å hentet to søte små i går, så det er nokså nytt dette her. Leste bl.a at det kunne være lurt å ha kattesand i et hjørne så de kunne bæsje der, men hvordan kan en få kaniner til å forstå at de kun skal gjøre det der? Hadde jo vært greit om ikke det var bæsj over hele buret[:)] Hvis noen har lyst å legge ut bilde av uteburet hadde det og vært greit, vi skal lage et så fort som mulig.

Det mest normale er jo å ha sagflis inni buret, da bytter du bare dette når det trengs...lettvint og greit...det gjorde jeg med mine små kaniner..
Hvis du skal ha utebur må du huske på at det må være bur(netting) både på alle vegger, tak og golv. Jeg hadde ikke netting i golvet på uteburet til min kanin, og det er også årskaen til at jeg ikke har han den dag i dag. Han ble nok mest sannsynlig reve- eller ørnemat[:(]
Har desverre ingen bilder jeg kan vise deg...
Lykke til med kaninene[:)][:D]

ORIGINAL: LeonElias`mamma

Det mest normale er jo å ha sagflis inni buret, da bytter du bare dette når det trengs...lettvint og greit...det gjorde jeg med mine små kaniner..
Hvis du skal ha utebur må du huske på at det må være bur(netting) både på alle vegger, tak og golv. Jeg hadde ikke netting i golvet på uteburet til min kanin, og det er også årskaen til at jeg ikke har han den dag i dag. Han ble nok mest sannsynlig reve- eller ørnemat[:(]
Har desverre ingen bilder jeg kan vise deg...
Lykke til med kaninene[:)][:D]

Samme skjedde med kanina til søskna mine.. og plenen til foreldra mine så ut som en minigolfbane i flere år etterpå[8D]

Bør bruke egnet netting til buret. Hønsenetting anbefales ikke da mange kaniner gnager gjennom den. Stor vannflaske, må ikke fryse om vinteren. Kaninpellets og hele tiden tilgang til ferskt høy. Børsting dersom dem e langhåret. Kloklipping. Dersom d e mye onga i nabolaget kan d være greit med lås på buret. D måtte æ lage.
Ha eget hus, gjærne med avtagbart tak for lettere rengjøring.
Va d æ kom på i farta. [;)]

Back
Topp