Kaniner

De skal ha fri tilgang på høy, de er avhengig av å spise nesten konstant så magen ikke stopper opp. De kan fint gå på fyringspellets ja, men helst burde de ha en god del større plass enn et bur å løpe på. Skjønner ikke du har muligheten til å tilby all verden med plass siden du passer de. De skal egentlig ha en liten neve med pellets ila dagen og, men hvis alternativet er "dagligvare gnagerblanding" så er det nesten bedre å la være.. Du må nok avgårde å kjøpe mer høy, så da kanskje du kunne kjøpt med noe skikkelig kaninfor (oxbow feks) i tillegg og få eierne til å betale deg tilbake. Vann skal de også ha tilgjengelig såklart.
Gi de gjerne litt grønnsaker, men ikke mer enn en liten bit om dagen, si en spiseskje med gulrot/agurk/banan/eple/en klementinbåt etc. Urter kan de få en god del av. Skal du gi salat så hold deg til mørke salater som hjertesalat, ruccola, rapid osv.
Kos deg med nøstene :)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Så deilig å se noen som kan kanin :):)

Smash: høyet som heter 2 gode naboer er bra høy :) høy er nemlig ikke høy lærte jeg fort :) mye forskjellige kvaliteter ute å går

Last edited:
Jeg har agurk i kjøleskapet. Skal gi de til de med en gang jeg :)
Prøver å la de løpe litt fritt rundt i huset, men jeg har 3 katter og 2 hunder, så det blir action da :p
Men det går overraskende bra da. Ene hunden min elsker å vaske den ene kaninen :) Kjempesøtt:)

Så søtt :) min hund gjør det samme :) du kan jo også avsperre et område. Skjønner at det ikke er bare bare når du har dyr som ikke er vandt med kanin

Ja, hun får en spiseskje om dagen bare. Hun spiser ikke pellets, ikke en eneste en faktisk!
Men urter har jeg ikke prøvd, det skal jeg selvfølgelig gjøre!! Hvilke anbefaler du?

Sorry på at jeg kuppet tråden din Smash :p

Min spiser nesten alt av urter :) basilikum og persille er favoritt :) de skal ikke ha gressløk

Min spiser nesten alt av urter :) basilikum og persille er favoritt :) de skal ikke ha gressløk
Basilikum går ned på høykant. Persille er stas og. Ellers er timian og rosmarin spennende, men ikke like poppis som basilikum ;) Grønn robber en hel potte med basilikum på typ 5min :P

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Basilikum går ned på høykant. Persille er stas og. Ellers er timian og rosmarin spennende, men ikke like poppis som basilikum ;) Grønn robber en hel potte med basilikum på typ 5min :p

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

He he :) ja, går ned på høykant gitt ;)

Http://kanin.org der finner du alt du trenger :) også jeg vet hvordan dine dyr er, men ville kanskje vært litt forsiktig med å la dem gå sammen. Det går som regel fint men ikke alltid og det hadde vært litt kjipt :/ også neste gang burde kanskje eierene gi en litt bedre instruksjon til deg. Men kos med kaniner i jula. Har så lyst på en selv :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan vet du hvordan dyra mine er?

Enig at du burde være forsiktig med å la andre dyr gå sammen med kaninene :) de kjenner ikke hverandre. Tok flere uker før jeg introduserte hunden for kaninen.. Noen katter/hunder vil skade kaninene.

Og man må huske på at kaniner er byttedyr :) og viser ikke hvor redde de faktisk er..

Ville nok ha skilt de andre dyrene fra kaninene. Har du feks kompostbiger, er de ideelle :)

Lykke til smash :) snill du som passer kaninene :):)

Beklager så mye gikk litt fort det innlegget. Var en ren glipp fra min side. Mente selvfølgelig at jeg vet IKKE hvordan dyrene dine er. :rolleyes:

Beklager så mye gikk litt fort det innlegget. Var en ren glipp fra min side. Mente selvfølgelig at jeg vet IKKE hvordan dyrene dine er. :rolleyes:

Ååå, hehe da så:) alle dyra mine er veldig snille, men jeg har en goldenvalp på bare 3 mnd og selvom ho er snill som et lam, er ho veldig voldsom. Så ho får ikke være med kaninene. Og kaninene er helt rolige rundt dyra mine, så det går over all forventning :)

Du kan melde deg inn på Facebook den store kannboken :) der får du masse råd av folk som har greie på kaniner :) slett dert ut etterhvertetterhvert

Bli ble anbefalt, at vi fikk henne hjem måtte dert gå en lang stund før de fik møtes.. Bli vandtmed lukter osvfikk introdusere. Man å huske på at kanin er et lite byttedyr..viser ikke hvor redd hun er i situasjoner. Og kat og hun vil også se på henne på henne som byttedyrene

:)

De får nytt vann morgen og kveld. De er sykt matvrak, og spiser heeeele tiden når det er høy der!
Skal passe de i nesten 2 uker, og de har bare en liten pose med høy... Hatt de i 4 dager og halve posen med høy er spist...
De har egen tissekasse og der er de flinke og tisser, mens de bæsjer overalt i buret.
Har sånn pellets eller hva det heter i hele bunnen,er det riktig?

Har passet de en gang tidligere også, og da fikk de kaninmat i tillegg til høyet..

ikke rart de er sulten.. skal ikke de ha gnagerfor i tillegg? har marsvin da, han skal ha høy og for i tilleg. og grønnsakere ol.

Men har ikke eierne forklart deg hva du skal gjøre?

Back
Topp