Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De skal ha høy i buret konstant, helst på veggen så de ikke tisser på det, de spiser selv ettersom de blir sultne. Vår kanin fikk kaninfôr i tillegg, så syns det høres lite ut med kun høy. Husk å skifte vannet en gang i blant. Om du har litt agurk eller salat er det også trygtdu merker fort om buret er møkkete, og om du ser det er litt mye i et hjørne eller noe kan du feks ta en plastpose på hånden og ta ut det verste
Vi vasket hele buret en gang i uken, men var da bare en kanin, og "toalettet" ble rengjort når vi så det var på tide
![]()
Kanskje du bør ringe en dyrebutikk på fredag og høre med dem ang mengde høy og mat osv., de har nok et bedre svar for jeg kan bare snakke utifra erfaringerFrem til det får du bare føle deg frem og gi dem det du tror er bra, men kan høres ut som du har fått litt lite forsyninger
![]()
De skal ha fri tilgang på høy, de er avhengig av å spise nesten konstant så magen ikke stopper opp. De kan fint gå på fyringspellets ja, men helst burde de ha en god del større plass enn et bur å løpe på. Skjønner ikke du har muligheten til å tilby all verden med plass siden du passer de. De skal egentlig ha en liten neve med pellets ila dagen og, men hvis alternativet er "dagligvare gnagerblanding" så er det nesten bedre å la være.. Du må nok avgårde å kjøpe mer høy, så da kanskje du kunne kjøpt med noe skikkelig kaninfor (oxbow feks) i tillegg og få eierne til å betale deg tilbake. Vann skal de også ha tilgjengelig såklart.
Gi de gjerne litt grønnsaker, men ikke mer enn en liten bit om dagen, si en spiseskje med gulrot/agurk/banan/eple/en klementinbåt etc. Urter kan de få en god del av. Skal du gi salat så hold deg til mørke salater som hjertesalat, ruccola, rapid osv.
Kos deg med nøstene
♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
Jeg har agurk i kjøleskapet. Skal gi de til de med en gang jeg
Prøver å la de løpe litt fritt rundt i huset, men jeg har 3 katter og 2 hunder, så det blir action da
Men det går overraskende bra da. Ene hunden min elsker å vaske den ene kaninenKjempesøtt
![]()
ThssssSPISER de pellets??!
ThssssJa de spiser pellets ja, sånne mørkebrune pellets. Hvis de er til å ha i buret så er det sånne lysebrune (samme farge som sagflis) som løser seg opp da de tisser på de.. De spiser de ikke
*ser for meg at du har fylt hele buret dems med mat*
♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
Kjempebra! Bare dønk påUff nå fikk jeg dårlig samvittighet! Jeg har gitt de høy 3-4 ganger om dagen. De har fått masse av gangen da, og jeg har brukt en halv pakke på bare 4 dager. Men nå skal jeg passe på at de har det hele tiden.
Kjempebra! Bare dønk påJeg har to stk, og de spiser opp ca 4kg i uka
♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
De kan fint få en båt eller to ja! De pleier å elske detKan de få klementin altså?
Min har fri tilgang på rent vann og høy hele tiden.
Min kanin får også litt av dette foret:![]()
De kan fint få en båt eller to ja! De pleier å elske detOfte kan du se at de får rykninger i "rumpeskinnet" da de spiser det, det betyr at de ordentlig koser seg
De foret er greit, men ikke helt prima mtp innholdet. Så lenge de har masse høy så går det nok helt fint! Skal bare ha en bitteliten neve daglig
♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
De får nytt vann morgen og kveld. De er sykt matvrak, og spiser heeeele tiden når det er høy der!
Skal passe de i nesten 2 uker, og de har bare en liten pose med høy... Hatt de i 4 dager og halve posen med høy er spist...
De har egen tissekasse og der er de flinke og tisser, mens de bæsjer overalt i buret.
Har sånn pellets eller hva det heter i hele bunnen,er det riktig?
Har passet de en gang tidligere også, og da fikk de kaninmat i tillegg til høyet..
Kanskje du bør ringe en dyrebutikk på fredag og høre med dem ang mengde høy og mat osv., de har nok et bedre svar for jeg kan bare snakke utifra erfaringerFrem til det får du bare føle deg frem og gi dem det du tror er bra, men kan høres ut som du har fått litt lite forsyninger
![]()