Har hatt to, pluss ett kull (hadde 7 på det meste.. [;)]), så kan sikkert svare på litt hvis det er noe spes du lurer på[:)]
Bare sånn fra toppen av hodet akkurat nå, så anbefaler jeg at du har plass (ett innebur tar stor plass!) gjerne har ett rom uten ledninger etc. Vi hadde dem i stua, og i bytta vel iallefall 1 ledning i uka, dem gnagde på bordet og alle andre møbler og ting dem fikk tak i. De fleste kaniner klarer å hoppe opp i sofaen etc fra gulvet. Du bør ikke ha parket/laminat. kaninene klarer ikke å gå på det, og blir stressa, og dem skraper opp gulvet. EN ukastrert han vil markere, og det LUKTER!! vært obs på det.. Skal du ikke avle bør du kastrere, det samme gjelder på hunner, da dem fort utvikler livmorskreft hvis dem ikke får unger. Anbefalt at hanner kastreres innen dem er 3 år, og hunner innen dem er 4 (tror jeg, husker ikke 100%). En lykkelig kanin lever fort i 7-8 år, og det er ikke like lett å få noen til å passe kaniner i ferien, som det er å få noen til å passe katter som kan være ute.. jah, det var alt jeg kom på nå, men hvis du lurer på noe, bare spørr [:)]
Er kjempefine dyr, men husk at kaniner er like forskjellige som mennesker, noen liker å kose og andre liker å utforske[;)]