Kanin!

snuppa08

Glad i forumet
Noen som har kanin her??? Inne-kanin.

Vurderer å få en, men vil høre litt rundt først[:)]

Har hatt to, pluss ett kull (hadde 7 på det meste.. [;)]), så kan sikkert svare på litt hvis det er noe spes du lurer på[:)]
Bare sånn fra toppen av hodet akkurat nå, så anbefaler jeg at du har plass (ett innebur tar stor plass!) gjerne har ett rom uten ledninger etc. Vi hadde dem i stua, og i bytta vel iallefall 1 ledning i uka, dem gnagde på bordet og alle andre møbler og ting dem fikk tak i. De fleste kaniner klarer å hoppe opp i sofaen etc fra gulvet. Du bør ikke ha parket/laminat. kaninene klarer ikke å gå på det, og blir stressa, og dem skraper opp gulvet. EN ukastrert han vil markere, og det LUKTER!! vært obs på det.. Skal du ikke avle bør du kastrere, det samme gjelder på hunner, da dem fort utvikler livmorskreft hvis dem ikke får unger. Anbefalt at hanner kastreres innen dem er 3 år, og hunner innen dem er 4 (tror jeg, husker ikke 100%). En lykkelig kanin lever fort i 7-8 år, og det er ikke like lett å få noen til å passe kaniner i ferien, som det er å få noen til å passe katter som kan være ute.. jah, det var alt jeg kom på nå, men hvis du lurer på noe, bare spørr [:)]
Er kjempefine dyr, men husk at kaniner er like forskjellige som mennesker, noen liker å kose og andre liker å utforske[;)]

TUSEN TAKK[:D][:D]

Har såååå lyst på, men som med alle andre dyr er det masse ansvar, så må tenke NØYE gjennom det!

passing er ikke no problem,heldigvis[:D]

Ja, tenkt nøye på det, det er mer arbeid enn man først ser for seg[;)] Det som er greit da, er at de fleste kaniner er veldig renslige. begge mine var så husrene at de hoppa inn i buret sitt igjen for å tisse på doen sin, veldig greit å slippe tiss på hele gulvet![:)] Å så vil jeg anbefale å kjøpe kanin gjennom en seriøs oppdretter. Vi kjøpte den ene på dyrebutikk, og etterhver som den vokste til så ble det mer og mer tydelig at den var blanding, og ikke hermelin som vi hadde betalt for.. Kjempeglad i den likevel, for all del, men man vet jo aldri helt hva man får. Dyrebutikker tar inn kaniner fra hvem som helst, og dyrene er ofte utsatt for mye stress mens dem er i dyrebutikken (har ingen plass å gjemme seg, unger som slår på burene/vinduene osv.) dette kan gi utslag i nærvøse og skye dyr.. Men man kan jo finne fine kaniner hos dyrebutikker og altså, men vurderer du avl,så kjøp hos en seriøs oppdretter [:)]
Lykke til! [:)]

Back
Topp