kanelboller

nadjaah

Gift med forumet
dere som er så gira på å prøve kanel, hvorfor lager der bare ikke kanelboller?[8|][:)]

det er jo faktisk godt[:)]

sant nokk[;)]

Tenkt på å bake det selv faktisk,fordi jeg elsker hjemmelaget kanel i svingene yammi[:-][:D]

Da må man jo spise syke mengder eller ha syke mengder kanel i de for å få i seg så mye som det er snakk om. Visste dere forresten at kanelbolle stammer fra skillingsbolle som er en bergensk bolle?[8D][:D] Vi har faktisk en egen dag i gamlebergen som heter "skillingsbolledagen" Hihi
Så je er en jækel på å bake slike[:)]

ORIGINAL: Ho Mor

Da må man jo spise syke mengder eller ha syke mengder kanel i de for å få i seg så mye som det er snakk om. Visste dere forresten at kanelbolle stammer fra skillingsbolle som er en bergensk bolle?[8D][:D] Vi har faktisk en egen dag i gamlebergen som heter "skillingsbolledagen" Hihi

hihi... nei men nå vet vi det[:D]

Jeg HAR bakt kanelboller, og det er kjempegodt.

Men som sagt, man må spise enorme megnder da, og det gjør jeg ikke, jeg bakte helt vanlige kanelboller, og har spist noen få av dem, men tilsammen utgjør de langt fr aen t-skje med kanel engang, slett ikke et par spiseskjeer... Men godt er det, og det er derfor jeg har spist dem, ikke for kanelen.

Skal man bare spise to spiseskjeer med kanel rett ned?
Håper jeg kan svelge med vann! :-)

ÅÅÅÅÅ! Nam Det fikk jeg lyst på!

ORIGINAL: minimeogspire

jeg eeeeeelsker kanelboller[:D][:D] nam nam men gidder ikke lage  selv[8|]

me 2, alt for lat[;)]

ORIGINAL: mammaløven

ORIGINAL: Ho Mor

Ja vettuhva. Stod på et bakeri her i Fredrikstad og pekte på en bolle som jeg skulle ha. "Hva heter den" sier jeg. "Skillingsbolle" sier hun. "Hva?" sier jeg. "Det der er ingen skillingsbolle.... den kommer ikke med stor eggekladeis i midten og masse glasur på!! " Det visste ikke denne bakerdama tydeligvis. Så lille hormonielle meg holdt en liten leksjon for disse uvitende østfoldingene om skikklingsbollens utseeende og opprinnelse. Tror de syntes jeg var ganske så rar. Patriotisk jeg? Neiiiiiiida...bare savner Bergen innimellom[&o]

Ajajaj.. er det muuulig da? Drive å tulle slik med skillingsboller[:o] Vi var i gamlebergen nå for halvanne måned siden å spiste masse skillingsboller[:D] Pleier ha en ladning i fryseren men har lagt litt på latsiden nå. Men denne tråden inspirerte meg sånn at nå er mannen på vei for å kjøpe skillingsbolle på butikken til meg[:D] njami[8D]

Her i sør er skillingsbolle det samme som tolvøres og skolebolle. altså med gult i midten.
Dette fordi prisen var det på de en gang i tiden.
Og dette har de selvfølgelig hett hele tiden, så selv om det er en annen bolle hos dere heter det jo likevell skillings her.

Ikke for å kverulere, for jeg sier skolebolle selv og kanel i svingane.
Har aldri kalt en bolle skillings i hele mitt liv.

ORIGINAL: RedFrost

Her i sør er skillingsbolle det samme som tolvøres og skolebolle. altså med gult i midten.
Dette fordi prisen var det på de en gang i tiden.
Og dette har de selvfølgelig hett hele tiden, så selv om det er en annen bolle hos dere heter det jo likevell skillings her.

Ikke for å kverulere, for jeg sier skolebolle selv og kanel i svingane.
Har aldri kalt en bolle skillings i hele mitt liv.

Nei NÅ synes jeg du var litt VELL kverulerende asså[:@]

[8D][8D][8D][:D]

Back
Topp