Kan vi begynne

Feb10Mai11Apr19

Elsker forumet
å gi N lettmelk nå?? Han blir 1 år 17 februar?

Noen som har snakket med hs ang dette? ( tror det har vært tråd om dette tidligere, men husker ikke hva som ble sagt)

Er da vel flere som har begynt allerede så vidt jeg har fått med meg.....
Og i følge min HS, kunne vi begynne når de passerte 10 måneder så lenge de tålte det fint.....

ORIGINAL: soffy81

Er da vel flere som har begynt allerede så vidt jeg har fått med meg.....
Og i følge min HS, kunne vi begynne når de passerte 10 måneder så lenge de tålte det fint.....

Det jeg mente å huske. Har en pakke med mme som vi bruker opp nå også tenkte vi å begynne med melk.
Ville bare forsikre meg om at det gikk greit;)

Da får vi bare prøve oss frem:)

ORIGINAL: Trone

Han får i seg noe melk i maten han spiser, men han får ikke begynne med lettmelk på flaske enda.

Oki:) når tenker dere å begynne da?:)

Her sier HS at de skal få fra de er 1 år.. [:)]

Men jeg begynner ikke bare sånn bang rett på, har gitt henne smaksprøver 3-4 ganger nå.. (2-3ss i ett glass)
og øker mengden snart, så hun får ikke ett helt glass med engang.. vil tilvenne det litt [;)]

Hun får også 2-3 små yohurter i uken [:)]

Her får han smake litt melk av oss innimellom.. Ikke at han syntes det er så godt at det gjør noe men[&:] Går seg vel til..
Ellers får han i seg melk gjennom noe mat[:)][:)]
Tar det gradvis[:D]

ORIGINAL: *februar_og_mai*

Han får i seg noe melk i maten han spiser, men han får ikke begynne med lettmelk på flaske enda.

To ukers tid til, når han er 1 år :)

begynner i det små, slik at magen skal bli vant til det :)

*skuuuuuuuuuuuuuuummelt at han er 1 år om to uker!!!!*

Her sa HS at man IKKE sku gi ren melk før de va over året.
Men yoghurt og melkeprodukter i mat kunne man begynne å gi når de va 10 mnd.

Tobias ha fått smake litt lettmelk, og det synes han va nam nam. Bei sint da det ikke va mer[:D]

ORIGINAL: *februar_og_mai*

To ukers tid til, når han er 1 år :)

begynner i det små, slik at magen skal bli vant til det :)

*skuuuuuuuuuuuuuuummelt at han er 1 år om to uker!!!!*

Ja tenk at det snart er gått ett helt år:P Går fort;)

Othilie bli 1 år 23 feb.. og når sambo var der i begynnelsen a januar spurte han forsiktig.. og hu bare klikka i vinkel og bare neeeeeeeeeeeeeeiii!! det måtte man vente med..hmmmmm[8|][8|]

der = helsestasjon[8D]

ORIGINAL: Susa87

Othilie bli 1 år 23 feb.. og når sambo var der i begynnelsen a januar spurte han forsiktig.. og hu bare klikka i vinkel og bare neeeeeeeeeeeeeeiii!! det måtte man vente med..hmmmmm[8|][8|]

Hmm rart da! Merkelig hvor forskjellig info de ulike gir da. Hva skal man høre på og ikke liksom? [8|]

Man må vel bare finne en løsning som passer for hver enkelt:)

Da er det vel som med det meste andre da......prøve oss frem og se hvordan det går.....og starte forsiktig.....er det ikke slik vi gjør med det meste da???[;)]

Eg har fått vite at dei små skal vente til dem er 1 år og dem skal ha HMELK visst.

Vi begynte med vanlig melk for ett par dager siden. Ting har gått litt på styr om dagene og plutselig var vi tomme for erstatning [&:]
Så vi måtte bare prøve lett melk - å det gikk ned på høykant. Så nå er det det hun får...
Blir ett år om 13 dager, så satser på at det går bra [:)]

ORIGINAL: Svartengel

Eg har fått vite at dei små skal vente til dem er 1 år og dem skal ha HMELK visst.

Nå har jeg ikke hørt med HS enda ang lillesøster, men med storesøster fikk jeg beskjed om å gi lett melk eller ekstra lett.... var visst pga sukker eller fettstoffer eller noe sånt som de ikke skulle ha for mye av. Var visst mindre i lett og ekstra lett. Er noen år siden, så husker ikke heeeeelt. Bare husker hvilken melk [8D]

Fant en side som det stod litt om det på [:)]

http://www.farogbarn.no/artman/publish/hva_slags_melk_skal_barn_drikke.php

vi fikk beskjed om å gi lett eller ekstra lett, når vi starta.
H.melk va førr mye fett i, og va ikke bra.

Back
Topp