Kan store damer..

Om du føler deg vel i det, så go for it! 
Jeg bruker det, og har flere dongeriskjørt i varierende lengde, alt fra midt på lårer og ankellange. Under bruker jeg enten ingenting, strømpebukse eller tights (enten lange eller som går midt på leggen). Over har jeg en litt lang topp eller tunika, som går ned på rompa.

Tanntrollet09 skrev:
Om du føler deg vel i det, så go for it! 
Jeg bruker det, og har flere dongeriskjørt i varierende lengde, alt fra midt på lårer og ankellange. Under bruker jeg enten ingenting, strømpebukse eller tights (enten lange eller som går midt på leggen). Over har jeg en litt lang topp eller tunika, som går ned på rompa.

Her også :)

Ja, det kan de. Ville nok valgt et skjørt som gikk til rett under knærne. Over er det jo fint med en bluse/skjorte/tunika av noe slag. Under kan man evt bruke tights hvis man føler seg litt naken med bare skjørtet.

Til nå har jeg egentlig følt meg feitere i det. Særlig med tights (både kort og lang) under..
Men samtidig så ser det digg ut da. Skal handle bittelitt klær nå, og jeg ender alltid opp med capri og clamdiggers. Det er så trygt :) Hadde vært fint med et skjørt jeg kan variere med.

Og jeg er litt type festival, converse-sko, saltvannshår og fregner og da er jo dongeryskjørt og ei slapp t-skjorte/singlet et greit antrekk :)

Ja, det syns jeg;) Kommer jo helt an på hvor kort det er da selvfølgelig, men hvis du skal ha miniskjørt (midt på låret), ville jeg hatt en tights under, ellers er jo knelange skjørt helt fine.. Over ville jeg hatt en litt lang tunika/topp..

Mimo86 skrev:
Ja, det kan de. Ville nok valgt et skjørt som gikk til rett under knærne. Over er det jo fint med en bluse/skjorte/tunika av noe slag. Under kan man evt bruke tights hvis man føler seg litt naken med bare skjørtet.

Jeg klarer ikke å se for meg at skjørt til rett under knærne er pent. På noen, egentlig.
Men det er meg da :)

Kan se om jeg finner et bilde av meg.. uff..

Lengden på skjørtet er viktig, og proporsjoner er viktigere enn størrelse. Hvis du er lav eller har korte bein så bør du unngå skjørt som stopper under knærne (dongeri eller ei). Et skikkelig kort dongeriskjørt til en grov strømpis og røffe støvletter kan være kult, men det bør ikke være så kort at det ser ut som et belte dersom du har nokså brede lår og hofter. Hvis det er tilfelle - kanskje et skjørt som stopper midt på låra, eller noe, og strømpebukser som ikke er så "finmaskede". Hvis du planlegger å gå uten noe under så ville jeg gått for et litt lengre skjørt; noen cm overfor kneet, for eksempel.

Dette er bare generell på-sparket-synsing. Vanskelig å si hva som kler nettopp deg uten å ha sett bilde av deg, i det minste.

Ingen kan gå i dongeriskjørt

Prøvde å finne bilder av meg nå, men jeg da jeg fant et, så jeg jo at jeg overhodet ikke bør ha på meg dongeriskjørt :P

Spiller ingen rolle hvilket stoff det er, det som er viktig er at snittet og lengden er riktig i forhold til kroppsfasong og at lengden er riktig i forhold til alder. Ikke noe er verre enn for korte skjørt på voksne/godt voksne kvinner som forgjeves prøver å "holde seg unge" ved å kle seg som de gjorde i tenårene (eller som de aldri gjorde i tenårene, men prøver å ta igjen nå)

Tja, jeg ville nok ikke gått i det for jeg føler meg enda større i slike ting. 
Men skulle jeg brukt det ville jeg nok hatt et som var mitt på låret og kun brukt det om vinteren når jeg kunne hatt tykke stømpebukser med mønster i stoffet under og vinterstøveletter. 

Om sommeren ville jeg heller valgt et litt løst rett over kneet skjørt i et deilig luftig stoff. 
Det er jo veldig inn nå, særlig sånn med strikk i livet så man kan ha dem oppå magen feks. 
Å da trenger man ikke noe under, bare litt brune legger kansje  

PS.I Love You skrev:
Tja, jeg ville nok ikke gått i det for jeg føler meg enda større i slike ting. 
Men skulle jeg brukt det ville jeg nok hatt et som var mitt på låret og kun brukt det om vinteren når jeg kunne hatt tykke stømpebukser med mønster i stoffet under og vinterstøveletter. 

Om sommeren ville jeg heller valgt et litt løst rett over kneet skjørt i et deilig luftig stoff. 
Det er jo veldig inn nå, særlig sånn med strikk i livet så man kan ha dem oppå magen feks. 

Å da trenger man ikke noe under, bare litt brune legger kansje  

*elsk*
Da går jeg på jakt etter det!

jeg har dongriskjørt som går til midten av lårene..
synes ikke skjørt som går rett under knærne er noe fint på noen jeg.. :)
men har kjøpt ett par skjørt på cubus, med strikk i livet for 59 kr... de er stramme men de har løse skjørt også :)

Gollemor skrev:
..bruke dongeryskjørt? 

Hvor kort? Og hva over? Og under, eventuelt?

Kommer helt ann på hvordan stor man er. Er man kvapsete så no go...
Er man direkte bælfeit og ALT henger og disser så nei nei nei.
Er man stor som i sexy lubben så go go go.

Er man stor så er fasongen og lengden på skjørtet viktig!
Skjørtet bør være A-linjet, dvs ikke følge lårene men henge rett ned eller litt ut. For å få beina til å virke lenger bør skjørtet ende rett under knærne men før leggene begynner å svinge utover. Pass på at skjørtet er ensfarget og ikke har blekede partier som vil gjøre at en ser større ut! Lommer bakpå bør være store da små lommer gir illusjon om stor rompe.
Så på noen blir et dongeriskjørt bare alltid feil uansett, jeg følte meg aldri komfortabel i dongeri da jeg var større. Det ble for mye stoff på en måte.

PS, har du fine knær og ikke alt for gærne proporsjoner så er det ingenting i veien for å avslutte skjørtet over knærne :-)

Takk for gode svar :)

Jeg fortsatt usikker. Tenkte å prøve noen i dag, men det var ca 700 grader ute, så jeg følte ikke for å svette inne i et prøverom.
jJeg kler godt A-skjørt i andre ting enn dongeri. Så kanskje, kanskje :)
Men under knærne, får jeg ikke til!

Back
Topp