Kan sex skade??

Firstimemother

Forelsket i forumet
Kan sex skade foster eller årsake SA/MA, når man ikke har veldig høy orgasme og har sex mens man er gravid kan det være skadelig for fosteret??

Nei, men man kan begynne å blø litt pga skjøre slimhinner. Greit å være obs på det :)

Nei, sex er kun i noen veldig sjeldne tilfeller (og da helst sent i svangerskapet) noe som man må være forsiktig med som gravid. Men vær obs på at slimhinnene kan blø litt (de blir jo veldig blodfylte og skjøre), skjer ikke med alle, men mange kan blø litt etter sex :) Men når mammaen har det bra har minien i magen det stort sett også bra :)

Dette er ikke farlig, og babyen er godt beskyttet ☺ Men jeg opplevde faktisk at vi ikke kunne ha sex lengre da jeg var i uke 29. Men det var en spesiell situasjon fordi det provoserte livmorhalsen min så mye at jeg fikk rieaktivitet. Men jeg var også syk, slik at det kan ha sammenheng. Det var eneste gangen vi fikk beskjed om å være veldig forsiktige med samleie, og unngå det ☺

Vi hadde oss 2 dager før førstefødte kom.

Nå er nr 2 på vei.
Nå har vi hatt 6 nekt i 3 uker fra sykehuset (siden uke27), men de sa ikke hvor mange dager nekt skulle vare så nå er vi veldig forsiktig.

Back
Topp