kan noen roe meg ned? :/

Kjente på kulen igjen nå. Den har blitt enda mindre, så da går det vel den rette veien? :) rart de ble då store når han ikke har vært syk ?:o eneste han har vært plaget med er myggstikk...

Hei :) jeg har en nydelig sønn på 13 måneder. For litt over en ukes tid siden fant jeg en kul i bakhodet hans, på samme høyde som øret. Den var ganske stor da. Dro rett til legen på helsestasjonen da hun kjente og ba meg reise til fastlege å ta en blodprøve for leukemi. Jeg knakk fullstendig sammen så helsesøster hentet meg. Hun sa hun legen var helt fersk og turnus lege. Hun sa jeg kunne roe meg ned med at hu ikke trodde det var noe farlig. Dagen etter fikk jeg mamma til ånta han med til fastlegen. Hun sa vi skulle avente åmse ett par ukers tid. Han har en som er litt større enn de andre, er vel ertestr eller no. Jeg syns den har blitt mindre men kjenner den godt enda. Han har også en bak øret og fant også to stk i lysken hans. De i lysken tror jeg ikke gjør vondt men hans syns uansett det er ubehagelig når jeg tar der. Ikke rødt eller hovent.. de i bakhodet virker ikke som d plager han. Han gjør ingenting når jeg tar der. De er geleaktige og beveglige. Hun sa det var lymfeknuter. .

Men hun på helsestasjon har skremt meg så jeg har vært så dum å lest om leukemi på google osv... jeg er Beskymret og kvalm hver dag selv om alle andre sier jeg kan ta d med ro. Han var forkjølet med feber i tre dager for over en månede siden, pluss begynnelse på ørebetennelse dagene etter. Flere tenner har kommet og han har hatt bleie eksem i rumpa.

Ellers er gutten min kjempe aktiv, ikke feber, sover godt om natta, spiser og drikker masse, våte bleier og stort sett blid hele dagen :-)

Så da lurer jeg på kjære fine mødre.. har noen av deres vakre barn hatt hovne lymfeknuter over lengre i tid?? Selv om dem er friske???? Kan jeg ta det med ro tror dere???

Satt så pris på svar ♥ Hilsen en over beskymret mor!

Det er ganske vanlig å ha litt forstørret lymfekjertler etter en sykdomsperiode med virus eller betennelse! Jeg hadde bestilt time hos fastlegen!

Er ca på str med en ert den ene hvis jeg ikke tar helt feil. De andre er mye mindre. .

Mine barn får slike hovne lymfekjertler under og i tiden etter forkjølelse, infulensa, halsbetennelse og ørebetennelse. Akkurat slik du forklarer.

Syntes helsestasjonen skal passe munnen sin og være veldig veldig forsiktig med hva dem sier.
Dessuten er det vel slik at barn som blir rammet av blodkreft får langt værre og kraftigere symptomer. Google akutt leukemi barn

Tro meg. Jeg har googlet akutt leukemi. Han har heldigvis ingen av de andre symptomene... men kulene forsvinner ikke, men de vokser heldigvis ikke mer :) hatt dem i to uker nå ca... men er lenge siden han har vært syk, så vet ikke hvorfor jeg kjenner de i bakhodet.... helt enig! De satte ett stuck i meg:(

Min eldste gutt har alltid hatt veldig tydelige lymfeknuter. Husker jeg satt å ammet han en natt han bare var noen få mnd. når jeg kjente de første gangen. Var veldig ekkelt! Har vært til lege med han et par ganger bare for å få de sjekket opp, men han er helt frisk og fin :-) Er alltid ekkelt å finne kuler selvom man innerst inne vet det er lymfeknuter.

Jeg har et par lymfeknuter som ikke forsvinner: en bak det ene øret og en på siden av halsen. De vokser ofte når jeg er ute av form, men forsvinner som sagt aldri helt. Uansett - jeg er frisk som en fisk:) Håper det ikke viser seg å være noe galt hos dere!

Vår gutt har også slike lymfeknuter som tidvis kan kjennes i nakken. Fikk legen til å kikke på de og han sa med en gang at det var lymfeknuter. Fortalte at noen barn bare er det de kaller for "lymfebarn"= hvor en kan kjenne knutene lett/lettere.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Ja har også fått vite at det er lymfeknuter han har av fastlegen. Men det som var ekkelt var at hu "nye, ,ferske" legen på helsestasjon jeg var hos først sa dey kunne være tegn på leukemi. Jeg fikk helt hetta, så glad mamma tok han m til fastlege dagen etter.. skulle passe på at dem ikke plutselig vokste igjen. Han har flere også men de er jo igjen mindre enn erter. Den største han har er på str med en ert ca.. han har i bakhodet og lysken. Formen er ellers tipp topp :) det hadde vel han ikke vært om han hadde fått leukemi?? litt survete i de siste dagene men kan jo være pga det har vært så veldig varmt ute... setter såå pris på deres svar og erfaringer ♥♥

Back
Topp