kan noen roe meg ned? :/

HM89

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Hei :) jeg har en nydelig sønn på 13 måneder. For litt over en ukes tid siden fant jeg en kul i bakhodet hans, på samme høyde som øret. Den var ganske stor da. Dro rett til legen på helsestasjonen da hun kjente og ba meg reise til fastlege å ta en blodprøve for leukemi. Jeg knakk fullstendig sammen så helsesøster hentet meg. Hun sa hun legen var helt fersk og turnus lege. Hun sa jeg kunne roe meg ned med at hu ikke trodde det var noe farlig. Dagen etter fikk jeg mamma til ånta han med til fastlegen. Hun sa vi skulle avente åmse ett par ukers tid. Han har en som er litt større enn de andre, er vel ertestr eller no. Jeg syns den har blitt mindre men kjenner den godt enda. Han har også en bak øret og fant også to stk i lysken hans. De i lysken tror jeg ikke gjør vondt men hans syns uansett det er ubehagelig når jeg tar der. Ikke rødt eller hovent.. de i bakhodet virker ikke som d plager han. Han gjør ingenting når jeg tar der. De er geleaktige og beveglige. Hun sa det var lymfeknuter. .

Men hun på helsestasjon har skremt meg så jeg har vært så dum å lest om leukemi på google osv... jeg er Beskymret og kvalm hver dag selv om alle andre sier jeg kan ta d med ro. Han var forkjølet med feber i tre dager for over en månede siden, pluss begynnelse på ørebetennelse dagene etter. Flere tenner har kommet og han har hatt bleie eksem i rumpa.

Ellers er gutten min kjempe aktiv, ikke feber, sover godt om natta, spiser og drikker masse, våte bleier og stort sett blid hele dagen :-)

Så da lurer jeg på kjære fine mødre.. har noen av deres vakre barn hatt hovne lymfeknuter over lengre i tid?? Selv om dem er friske???? Kan jeg ta det med ro tror dere???

Satt så pris på svar ♥ Hilsen en over beskymret mor!

Trodde slike klumper som kunne beveges var fettkuler jeg. I alle fall de i bakhodet. Men jeg aner virkelig ikke. Lykke til i alle fall :)

Datteren min hadde ofte hovne lumfeknuter over lengre tid når hun var liten(hun har faktisk perrioder med det enda, hun er 7 år nå) men ingenting er galt med henne, har sjekket henne flere ganger. Har i tillegg tatt røntgen av ryggen siden hun fikk en kul på ryggraden, men det var ikke noe farlig. Jg tror ikke det er noe galt med barnet ditt, men skjønner frykten din, har følt på det der flere ganger.

Fikk høre lymfeknuter. Har ikke så peiling selv men:) Tenker at hvis han hadde leukemi hadde jo han blitt syk.. er ikke noe å spøke med :/ kjente han hadde nen liten kul på samme sted når han var ett halvt år også.. takk for deres erfaringer. Føler jeg snart på slå meg selv i hodet med noe hardt for å roe meg ned. Men mors følelse er mors følelse

Hva med å spørre om en time hos barnelege på sykehuset?
Hvis ikke fastlege vil henvise kan helt sikkert den ferske legen på helsestasjonen gjøre det. Det hadde jeg gjort! Det er mulig det er "ingenting" men leger kan også ta feil, og jeg ville hatt en ny mening. Nå har du to forskjellige.

Jeg har ikke hatt barn med disse symptomene, men jeg har dessverre opplevd å få beskjeden av lege at alt er fint, samtidig som å få beskjed av sykehuset like etterpå at barnet mitt har kreft. Det er ikke meningen å skremme deg, men jeg synes du burde kreve en sjekk om du er bekymret.

Så leit å høre blåveis1 :( går det bra med barnet ditt? Jo jeg må få gjort noe, ellers klarer jeg ikke å roe meg...

Ja, det går heldigvis veldig fint nå :) Håper du får en time, og at de kan fortelle deg at alt er i skjønneste orden. Ingenting er bedre enn det. Lykke til :)

Godt for mammahjertet å høre ♡ :) ja det håper virkelig jeg også. Han er jo så liten:(

Ja, men jeg tenker at det er litt av grunnen for at de burde ta det alvorlig også. De kan jo ikke fortelle hvordan de føler seg. Min lille var også veldig liten, nesten 11mnd.

Høyst sannsynlig er det ingenting. Det er oftere ingenting enn noe alvorlig, men det koster utrolig lite å sjekke :)

Vondt å høre :(:( ja jeg vet... Må nok ta kontakt med lege igjen! ♡

Reis til legen da, istedenfor å høre på helsestasjon. :)

Håper du får sjekket ut dette fort og at alt er bra. sender deg en stor klem :)

Hei. Skjønner så godt at du blir redd.
Jeg har en sønn på 10 år nå , han har hatt maaange slike kuler hele livet , spesielt bak ørene og lysken og bakhodet og nedover nakke.
Det er lymfeknuter , de små er der hele tiden. Men de blir kjempe store når han er syk eller har slått seg faktisk.
Har vært hos lege flere ganger fordi de var så store.
Men det er bare lymfeknuter ! Og dette er jo også lymfe områdene du nevner.
men skader aldri å sjekke ordentlig .
Går nok bra dette :) Lykke til.

Det ble ikke tatt noe blodprøver?

Eldste jenten min hadde mange symptomer på blodkreft for noen år siden. Trøtt og slapp. Klaget over smerter i beina.. Vi fikk tatt blodprøver,men var heldigvis ikke noe galt med henne :)
Konklusjonen ble voksesmerter og trøtt og slapp pga lite matinntak :)

Dra til legen, søte du:) håper alt er som det skal:) er det nok helt sikkert:)

Det er ikke tatt blodprøver... legen syns ikke det var nødvendig! Men jeg kunne etter ett par uker om jeg var beskymret. Lymfene har heldigvis blitt litt mindre men jeg kjenner dem enda. Nå vet jeg jo eksakt hvor dem er hen å sånn.. vurderer å ta den blodprøven uansett... Beskymrer meg selv om kulene ikke vokser:P er det normalt at kulen bak øret kan være litt hardere enn de som sitter bak nakke/bakhode?? Godt det ikke var kreft hos dere :) gutten min er i hundre hver dag og spiser mer enn meg :P alt normalt der tror jeg. Takk for beroligende ord ♡

Back
Topp