Kan noen råde meg ??

Senja jente

Elsker forumet
Trenger råd i en litt kiip sak. I går fikk jeg flere meldinger på min mobil fra en tidligere arbeidskolega av meg, som jeg ikke har snaket med på over et år. Hun skrev at hun hadde bestemt seg for å ta livet av seg, da hun ville bli kastet ut av leiligheten sin pga. manglende betaling av husleie. Hun spurte meg om jeg kunne hjelpe henne med 6000 kr.....!!!! I natt har hun sendt meg 12 meldinger der hun formelig truer meg meg med at får hun ikke pengene av meg er jeg ansvarlig for hennes død. Jeg skal føde om ca. 4 uker og er veldig nærtagen for tiden. Føler at hun prøver å utnytte situasjonen og derfor har jeg ikke svart på meldingene hennes. Min samboer er ikke hjemme for å gi meg råd, så jeg håper dere kan gi meg noen.

herreguud. vet ikke helt hva jeg skal si jeg [&:]

å herregud ble sjokkert jeg over det jeg leser[X(]
Vet du hva, uansett så er du ikke ansvarlig for hva hun skulle finne på å gjøre, for det første er det ikke din skyld at hun ikke har betalt husleien, for det andre så hadde jeg ikke stolt ett sekund på henne.
det jeg råder deg til å gjøre er å si ifra til henne at slike "venner" er du ikke intrisert i å ha, for slik sier og gjør man ikke mot venne sine slik hun holder på.
hvis hun bare fortsetter så sier du at du kommer til å kontakte politiet for å andmelde henne for å komme med trussler og trakasering. si du har spart på meldingene og du går videre med dette hvis hun ikke gir seg.

for alldel ikke gi henne pengene , sikker på det er lureri.

hun prøver å få deg til å få dårligsamvittighet og gi henne pengene.

ORIGINAL: Thothamon

Vet du hva, uansett så er du ikke ansvarlig for hva hun skulle finne på å gjøre, for det første er det ikke din skyld at hun ikke har betalt husleien, for det andre så hadde jeg ikke stolt ett sekund på henne.
det jeg råder deg til å gjøre er å si ifra til henne at slike "venner" er du ikke intrisert i å ha, for slik sier og gjør man ikke mot venne sine slik hun holder på.
hvis hun bare fortsetter så sier du at du kommer til å kontakte politiet for å andmelde henne for å komme med trussler og trakasering. si du har spart på meldingene og du går videre med dette hvis hun ikke gir seg.

Takk for godt råd !!! Skal sende henne en melding der jeg sier i fra om at dette aksepterer jeg ikke og at det blir politianmeldelse om hun forsetter å sende meg meldinger.

Jaah, signerer denne...

Fikk sjokk av og lese innleget ditt,det e da vel ingen som kan ta seg rett te og si noe sånt te noen om de e gravid eller ikke,syns du ska ta det helt med ro når hun kommer med noe sånt,det e jo ikke ditt ansvar ka hun vil gjør med livet sitt,og når det e så lenge siden dåkker har hatt kontakt så høres det veldig mystisk ut,æ ville ikke ha brydd mæ om ei sånn melding/trusel[:'(][:'(][:'(] blir så sint på sånne folk,folk som vil ta livet av seg e egoister,tenker bere på seg selv og ikke de etterlatt[:'(][:'(][:'(]

Å herregud, er det mulig??

Nei, ikke lån henne pengene...

Hvordan går det, fått orden på det??

Klem til deg [:)]

Huff...slenger meg på det de andre har sagt...ikke lån henne pengene.

Tusen takk for gode råd og oppmuntrend ord, har satt stor pris på dem.[:D][:D][:D][:D] Jeg sendte henne en melding på søndag der jeg sa at jeg ikke var intressert i å høre fra henne og at jeg kom til å politianmelde henne hvis hun fortsatte å sende meg meldinger. Fikk da bare en sur melding tilbake at hun håpet ungen dør under fødselen, men ellers har jeg ikke hørt noe mere fra henne. Traff tilfeldigvis i går en annen arbeidskolega av meg i går og hun har også blitt trakasert av vedkommende. Hun hadde anmeldt saken i november, men politiet har nå henlagt den. Hun sa at vår felles plageånd er på stoff og skylder penger over alt. Heldigvis for meg har jeg ikke hørt noe mere fra henne siden søndag ettermiddag.

ORIGINAL: Senja jente

Tusen takk for gode råd og oppmuntrend ord, har satt stor pris på dem.[:D][:D][:D][:D] Jeg sendte henne en melding på søndag der jeg sa at jeg ikke var intressert i å høre fra henne og at jeg kom til å politianmelde henne hvis hun fortsatte å sende meg meldinger. Fikk da bare en sur melding tilbake at hun håpet ungen dør under fødselen, men ellers har jeg ikke hørt noe mere fra henne. Traff tilfeldigvis i går en annen arbeidskolega av meg i går og hun har også blitt trakasert av vedkommende. Hun hadde anmeldt saken i november, men politiet har nå henlagt den. Hun sa at vår felles plageånd er på stoff og skylder penger over alt. Heldigvis for meg har jeg ikke hørt noe mere fra henne siden søndag ettermiddag.

oj fy flate for en heks, si at hun håper ungen din dør. hun skulle hatt juling[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@].
godt du ikke har hørt noe mer fra henne i hvertfall.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til politiet med de meldingene NÅ. I tilfelle hun skulle begynne med noe tull senere.

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

manglende betaling av husleie. Hun spurte meg om jeg kunne hjelpe henne med 6000 kr.....!!!! I natt har hun sendt meg 12 meldinger der hun formelig truer meg meg med at får hun ikke pengene av meg er jeg ansvarlig for hennes død. Jeg skal føde om ca. 4 uker og er veldig nærtagen for tiden. Føler at hun prøver å utnytte situasjonen og derfor har

RING POLITIET og forklar situasjonen! Hvis hun er så ustabil som det virker som vil de hente henne, kjøre henne på legevakta og deretter blir hun lagt inn på psykiatrisk!!! TA PÅ ALVOR AT HUN VIL TA LIVET SITT!!!  

ENIG !

ORIGINAL: renros

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

manglende betaling av husleie. Hun spurte meg om jeg kunne hjelpe henne med 6000 kr.....!!!! I natt har hun sendt meg 12 meldinger der hun formelig truer meg meg med at får hun ikke pengene av meg er jeg ansvarlig for hennes død. Jeg skal føde om ca. 4 uker og er veldig nærtagen for tiden. Føler at hun prøver å utnytte situasjonen og derfor har

RING POLITIET og forklar situasjonen! Hvis hun er så ustabil som det virker som vil de hente henne, kjøre henne på legevakta og deretter blir hun lagt inn på psykiatrisk!!! TA PÅ ALVOR AT HUN VIL TA LIVET SITT!!!  

ENIG !

Du fikk med deg hva hun sa om babyen hennes sant, tidligere innlegg?
Virker ikke som hun vil ta livet sitt, men truer for å få tak i penger.

Jeg syns at du ikke skal låne. Hørtes litt muffens ut syns jeg. Og vil ho virkelig ta livet så gjør ho det uansett. Og da er det IKKE din skyld!!!!!!! Syns ho virket sinnsykt egoistisk som skrev disse meld til deg!

Du får det sagt,helt enig!!!!

denne signerer jeg. Informer politiet dette går ikke ann

ORIGINAL: MoldeJente23

Jeg synes absolutt du skal spare på meldingene, og gå til politiet! Dette er trakassering!

jeg har samme problemmet som deg har en nær vennine som tit og ofte truer med selvmord.har prøvd flere gonger å ta livet sitt.men tel slutt blei æ lei å sa i fra at nu va d nok æ kun ikke stå på pinne før ho heile tia før at ho har d jævli. så æ braut kontaktn me ho å ho har ikke tatt live av seg ennu.men husk di som ropa høgast om sånt treng egentli å bli hørt av andre.så vesst du snakka nåka med ho kan du anbefal ho å gå te psykolog.

Back
Topp