Kan noen hjelpe???

Sanrt tre

Elsker forumet
Jeg skal tegne mønster til noe jeg skal brodere, og trenger å lage et ruteark med riktig antall ruter. Skulle hatt 25 ruter i høyden og 310 i lengden. Er det umulig? Får det ikke til jeg?

Please hjelp!![;)]

[;)] Var det så dumt spørsmål? Trodde det var mulig å få det til i excel jeg, men tydeligvis ikke med mine manglende datakunnskaper.... Skal jo bare ha et ruteark med små ruter i egentlig, men så glemte jeg å kjøpe det og det er så langt til en bokhandel.....

Jeg beundrer deg som kan strikke sokker!!! For det er det vanskeligste jeg kan tenke meg!!!!
Kan absolutt ikke sy klær heller!!!
Har et lite broderiprosjekt på gang ser du! Prøvde å finne noen fine mønster til en liten bord jeg kan sy fast til et hvitt / lyseblått dynetrekk. Sånn helt oppe i kanten. Men så fant jeg ingen...
Min fantastiske idé er derfor at jeg skulle tegne et mønster selv! Skal brodere inn "Mamma og pappas prins" og en slik prinsekrone på hver side. Trodde det skulle være en enkel sak å tegne dette over på et ruteark, men det viser seg å være fryktelig vanskelig......
Jobber med saken[;)]

Gå inn i excel, merk hele arket, og angi størrelsen du vil ha på både kolonner og rader.
Så merker du 25*310 ruter (den størrelsen du vil ha), og så legger du på rutenett på de rutene..

Skjønner? Jeg er ikke så god til å forklare sånne ting altså... [:)]

Øhh... Størrelsen mener du? Hvor store sting vil du ha på det da, så kan jeg se om jeg kan klare å lage det for deg? [:)] Ettersom jeg er så dårlig på forklaring..

Kan ikke du bare ta en flytur fra Bergen og ned til Stavanger så skal jeg vise deg?[;)]
Du er vel så utrolig snill som vil hjelpe!!!

Nå skal du høre: Jeg har denne lange remsa med stoff. Den skal passe til ei dyne som er 60 cm, men så går det jo bort litt på sidene når den skal sys fast. Så omtrent 50 cm tror jeg. På 10 cm (i lengde) er det 62 ruter / sting. i høyden er det 25 ruter / sting. Tenkte jeg skulle få tegnet hele mønsteret først, slik at jeg ikke plutselig har to bokstaver igjen, og er kommet til enden av stoffet.... You see??

Gi meg litt tid, så skal jeg se hva jeg får til, jeg har hatt det litt småtravelt på jobb et par timer nå..

Send meg en PM med mailadressen din, så kan jeg sende det dit når jeg har fått sett på det. [:)]

Klart jeg må prøve å hjelpe, selv om det kanskje ikke var den letteste oppgaven å ta på seg.. Hehe.. [:D]

Jeg har fått laget et rutenett, så hvis du vil ha det, så kan jeg sende deg det fra jobb imorgen, var ikke så mye jobb med det egentlig. [:)]

Glemte å sende det hjem til min egen PC; så jeg har det ikke her selvfølgelig.. Håpløs jeg? Neida.. [:)]

Du er vel SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snill!!!!!!
Så ikke svaret før nå. Opptatt i hele går kveld ser du:)

Skal se om jeg klarer å sende deg en pm med mailadressa mi! Har ikke gjort det tidligere, men kan vel ikke være umulig:)

Jeg fikk PM, fikk du PM tilbake?

jeg har sendt deg rutenettet, håper det var sånn du tenkte på dah....
Hvis ikke må du fortelle meg hvor store sting du vil ha, så lager vi et som kan bli ca 50 cm langt. [:D]

Tusen takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du er en engel!!!!!
Skal legge ut bilde når jeg er ferdig å sy, så skal du få se det ferdige produktet du har vært med å bidra til[;)]

Ja, det høres bra ut! Var det omtrent sånn du så for deg da?? [:)]

Back
Topp