Kan noen hjelpe meg??:)

Tryll

Gift med forumet
angående Dåp!

Vi har lyst å døpe vesla når hu kommer til verden men verken jeg eller kjæreste er døpt fra før eller står oppført i noe statskirke.(han er dessuten fra tyskland.)
vi kan da vell fordet døpe henne?
dessuten har jeg ikke peiling på dåp i det hele tatt. hvor mange faddere kan man ha? hvor gammel kan/må barnet være før de blir døpt?må jeg ringe kirken å "bestille" tid liksom?

kan noen hjelpe meg med hva som er normalt å stelle i stand til en dåp(mat etc..)

har ikke tenkt å ha så mange,bare litt familie å faddere:) noe spesielt jeg bør huske på?noen så har noen tips ideer hvordan man kan spare inn penger på dåp,hva som er enkelt å lage selv etc:)
setter VELDIG pris på hjelp ja!! Takk:)[:)][:)]

ingen:(

ORIGINAL: m@rit

ring til kirkevergen i byen/kommunen der dere bor. tror du kan finne numre på www.kirken.no
de kan alt om det der [:)]

takk:)

Ja du må bestille tid for dåp i kirken, og man kan ha max 6 faddere. (foreldre kan stille utenom de 6, men vil da ikke stå oppført som fadder i kirkeboka.)

Det beste er nok at du tar kontakt med den kirka du ønsker at barnet ditt skal døpes i, og få svar på spm. dine der siden de vet alt om dette. [;)]

Her står det litt da: http://www.kirken.no/?event=showArticle&FamID=210

Ang. mat og sånt må man nesten vurdere selv hva man liker og ønsker å spise. Men det trenger slett ikke koste så veldig mange tusen for en dåp, særlig om man har plass til og ha dåpen hjemme, slik at man slipper leie av hus. [;)]

Annet utstyr som bordpynt, servietter, lys og sånt finner du både på nett og i endel gavebutikker.

Lykker til med jenta. [;)]

takk for svar:)

skal sjekke opp med kirka

Back
Topp