kan noen hjelpe ang kald mme?

inLove

Elsker forumet
fant ut at jenta mi liker kald mme. hvordan gjør jeg det? koker vann og tar i mme og setter i kjøleskapet?men hvor lenge kan den stå der før den blir "dårlig? eller er det andre måter?

Jeg ville blandet som vanlig og satt den i kjøleskapet [:)]

Mme kan stå i kjøleskap i opptil 24 timer. Vi lager mat for hele dagen om kvelden og har i kjøleskapet. Varmer opp i vannbad til ønsket temperatur når det er mating.

tror jeg bare lager til og setter noen flasker i kjøleskap jeg da siden det kan stå 24 timer[:)]. bruker hipp og det kommer i ikke i ferdige pakker.

Vi fikk i alle fall beskjed om å gjøre det av nyfødtintensiven på Haukeland og de gjør det på samme måte selv, så regner med det er trygt[:)] Må bare være nøye med vasking og koking av flaskene siden de skal stå en stund. 

ORIGINAL: TinaCeline

Tar kaldt vann fra spingen å blander i pulveret[8|]

Ikke når de er så små vel? Man bruker jo kokt, varmt vann for å drepe bakterier i melkepulveret som ikke er bra for de små magene.

mme skal blandes ved minst 70 grader for å drepe bakterier.

ORIGINAL: inLove

tror jeg bare lager til og setter noen flasker i kjøleskap jeg da siden det kan stå 24 timer[:)]. bruker hipp og det kommer i ikke i ferdige pakker.

e BARE colett som kainn stå i 24 tima i kjøleskapet... hipp og nan ska tilberedes ett måltid av gangen... ska væll stå i maks 1 time?

Vi bruker Hipp og den skal lages maks 1 time før den spises.Den skal også tilberedes med kokt vann som er avkjølt til 50-60 grader.
Men hvis jenta di bare vil ha den kald er det jo bare å sette flaska i vannbad med kadt vann når du har lagd flaska,blir fort kaldt da[:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: hissigproppen

mme skal blandes ved minst 70 grader for å drepe bakterier.

nei, ikke alle som skal blandes i 70 grader.
Den jeg bruker skal blandes i 40 grader.
Men det er riktig at man ikke skal bruke kaldt vann fra springen heller, for å blande.
Retningslinjene fra WHO gjelder alle typer mme såvidt jeg vet. Bakteriene som evt skal drepes er jo der, de skiller ikke mellom nan og collet...

Hmm[8|]
vi har brukt kaldt vann vi..

Fikk beskjed at sålenge ungen drakk vanlig vann fra springen,så var det ikke så farlig[X(][8|]

Hmm[8|]
vi har brukt kaldt vann vi..

Fikk beskjed at sålenge ungen drakk vanlig vann fra springen,så var det ikke så farlig[X(][8|]
Bakteriene som kan være i mme dør ved minimum 70 grader.
Oppdatert og pålitelig info finner du på www.flaskeposten.org

Blander først pulveret med vann som holder ca 70 grader, så har i kokt, kaldt vann og fyller opp. Vips, så har man en ganske kjølig, men helt nylaget mme.

så da var det plutselig ikke så enkelt som jeg trodde..men da får jeg koke vann og blande i pulveret og så blande i kokt,kaldt vann da.[:)] men skjønner ikke hvorfor det er kun collet som kan stå 24 timer.

så da var det plutselig ikke så enkelt som jeg trodde..men da får jeg koke vann og blande i pulveret og så blande i kokt,kaldt vann da.[:)] men skjønner ikke hvorfor det er kun collet som kan stå 24 timer.

Det er veldig enkelt når man blir vant til det. Og rent kokt vann kan jo oppbevares en stund i kjøleskapet, så man slipper jo den prosesen flere ganger om dagen.

Husk på at anbefalingene til WHO gjelder for hele verden og land med laaaangt dårligere hygiene og vannkvalitet enn her. Fødeavdelinger over hele landet oppbevarer mme i 24 timer og samme har jeg gjort med alle mine 3 barn. Alle fullstendig friske og uten allergier, bare så det er sagt [;)]

Jeg hadde laget mme som vanlig og satt i kjøleskapet for å varme opp til ønsket temperatur i varmt vann etter behov.

Oh, ja. vi slutta å koke vann og flasker rundt 5-6 mndrs alder

når tassen her lå på nyfødt intensiven brukte dem nan å vi fikk beskjed da om å blande for et døgn om ganga, så tror nok ikke det er bare collet som kan det.
regner med dem kan det dem gjør på ei nyfødt intensiv avd,
så kan bare blande mme med varmt kokt vann la det stå på benken til avkjøling og så putte det i kjøleskapet så erdet klart til du skal ha det

Collett ska tilberedes ved 70 grader nå som drep bakterian og dærfor kainn deinn stå så læng (sånn som æ har forstått)... NAN og HIpp ska tilberedes ved 40 grader (ikke varmar..står på pakkan også.. da vil næringsstoffan kun bli ødelagt fordi det bli for varmt)..men pga man ikke bruke varmar vann så vil bakterian lættar kom...

MEN det e nånn kloke damer hær som har ein link på akkurat d hær... men æ huske jo såklart ikke kæm!

ORIGINAL: villvin

når tassen her lå på nyfødt intensiven brukte dem nan å vi fikk beskjed da om å blande for et døgn om ganga, så tror nok ikke det er bare collet som kan det.
regner med dem kan det dem gjør på ei nyfødt intensiv avd,
så kan bare blande mme med varmt kokt vann la det stå på benken til avkjøling og så putte det i kjøleskapet så erdet klart til du skal ha det

Æ stole meir på produsentan einn barnepleieran som gjør det dæm aillti har gjort... og før så va d jo heilt greit å bland for ett døgn i gangen[;)] Men så har dæm innsjett at d itj va så bra likevæll

Back
Topp