Kan noen forklare dette med antall uker?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Trodde jeg kunne det, men nå ble jeg brått usikker. Er 10+1 i dag. Siste mens var 060414. Da jeg var hos legen på fredag, sa han at det var 3 uker til jeg var i uke 12. Er man over "den skumle perioden" i uke 12+0 eller 12+6?

Og på gravidappen min står det at jeg er i uke 11 i dag. Kan jeg si at jeg er i uke 11?

Håper noen kan forklare litt :)

Trodde jeg kunne det, men nå ble jeg brått usikker. Er 10+1 i dag. Siste mens var 060414. Da jeg var hos legen på fredag, sa han at det var 3 uker til jeg var i uke 12. Er man over "den skumle perioden" i uke 12+0 eller 12+6?

Og på gravidappen min står det at jeg er i uke 11 i dag. Kan jeg si at jeg er i uke 11?

Ja dette lurer jeg også på, blir helt forvirra hehe :P

Jeg er også 10 + 1. Det vil si at jeg er i min 11 uke, så ja vi kan si vi er i uke 11. Når vi er kommer til 12 + 0 er vi over den usikre fasen, og da kan vi si vi er i uke 13 :) Kan være du ble satt tilbake på ultralyden? Er noen som blir det. Jeg var når jeg var 7 + 3, og da sa gynekolog det stemte ganske bra. Han ville isåfall sette meg en dag frem til 7 +4.

10+1 da er du 10 fullgåtte uker på vei, mens du er inne i den 11 svangerskaps uken:) jeg mener at når du er 12+0 da er du 12 uker å den "skumle perioden" er over da:) og da inne i den 13 uka ..

<3 venter en vinterbebi <3

Du er 10+1, babyen er 8+1, men man regner fra forrige mens.
2. Trimester starter uke 13+0, så kanskje det var det han menye det var 3 uker til, men forklarte seg litt feil?

Sent from my iPhone using BV Forum

1. Trimester varer til 12+6, og det er vel da "den skumle perioden" er over?

10+1 da er du 10 fullgåtte uker på vei, mens du er inne i den 11 svangerskaps uken:) jeg mener at når du er 12+0 da er du 12 uker å den "skumle perioden" er over da:) og da inne i den 13 uka ..

<3 venter en vinterbebi <3

Denne forklarte ganske godt hvordan man regner på slikt :)

Eg er og 10+2 i dag siste menstrasjon 06.04.14☺️

• Liker
Reactions: cha
Ja, hadde ein tidlig ul for 14 dager siden. Såg eit bankande hjerta❤️ skal på ny ul 2 juli gleder meg til det. Ser litt meir då. Har du og sett?

Jeg er også det samme som dere! siste mens 0604 :)
Ikke vært på ul, har ikke tenkt det før oul i august :)

1. Trimester varer til 12+6, og det er vel da "den skumle perioden" er over?

Jeg har hørt at 2.Trimester starter i uke 15? Det står det på appen min også. :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg har hørt at 2.Trimester starter i uke 15? Det står det på appen min også. :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Det var helt nytt for meg. Har alltid hørt/lest at det er fra/etter uke 12... Hvilken app bruker du?

Jeg tror appen tar feil. Jeg har to barn og 1. Trimester med de var tom uke 12. Googlet det for sikkerhetsskyld, og ikke ett sted finner jeg at det varer helt til uke 15. Men det er jo gode nyheter, færre uker å vente til 2. Trimester, som ofte er det mest "behagelige" trimesteret :)

Back
Topp