kan noen berolige en redd mamma? evt andre som har opplevd det samme?

LiljeBlomst

Forelsket i forumet
Natt til fredag begynner Gullet å spy, spyr om natta og litt om morgenen. Ellers fin form, ikke noe mere den fredag. Ikke noe natt til lørdag og heller ikke lørdag. Virker fin, spiser og leker. Men nesa renner. Tenkte hun var frisk igjen fra oppkaste. Så skal jeg legge henn i går kveld, da skriker hun, virker som hu har vondt ett sted.

Sier hu skal få en paracet, men da sier hu nei jeg bare tuller mamma. For hu hater medisiner. Men jeg VET hu hadde vondt så våkner vi i natt av att hun spyr igjen....uff. Etter hu har spydd er hu helt i hundre igjen, Sovet resten av natta og har nå spist frokost.

Er så redd, var så dum å google "oppkast på natt", å det som kom opp der gjorde meg livredd

Det er jo godt mulig at det er en form for omgangsssyke.

Våre spyr gjerne om natta nå de har omgangssyken, det kan like gjerne komme på natten som på dagen.

Du får vondt i magen når du kaster opp, det gjør barna våre også.

Det er HELT vanlig at omgangssyken forløper seg sånn hos de små.

Akkurat slik har vår datter det også når hun har omgangssyka. Kaster opp en dag eller natt lang stund uten oppkast, for så å kaste opp igjen.
Vet aldri når det kommer, virkelig ingen forvarsel.

Tror godt du kan se det an litt, varer det over ei uke kan du kanskje ta kontakt med legen!

God bedring!

rodstilk skrev:

Håper du har rett:) men hu har ikke feber eller diare...og andre som ser henne på dagen, tror hu er helt frisk.uff

forglemmegei skrev:
Akkurat slik har vår datter det også når hun har omgangssyka. Kaster opp en dag eller natt lang stund uten oppkast, for så å kaste opp igjen.
Vet aldri når det kommer, virkelig ingen forvarsel.

Tror godt du kan se det an litt, varer det over ei uke kan du kanskje ta kontakt med legen!

God bedring!

"godt" å høre det er flere, er datteren din helt frisk på dagen da? hvor lenge varte det? :)

Sånn har sønnen min hatt det også.. spydd som en gris, fin form i flere dager også spydd som bare det igjen :D

Det går så fint atte, men hvis du er REDD så vill jeg ringt legen min bare for å roe meg selv ned. Er lov det :)

Sånn har sønnen min hatt det også.. spydd som en gris, fin form i flere dager også spydd som bare det igjen :D

Det går så fint atte, men hvis du er REDD så vill jeg ringt legen min bare for å roe meg selv ned. Er lov det :)

sånn har det vært med eldstejenta mi også. kastet opp en gang på natta, var "frisk" i et døgn før hun kastet opp på natta igjen. Ellers var hun fin i farta..

Sånn har hele familien her hatt det siste uken. Nå har jeg vært våken 6 netter på rad fordi en eller annen kaster opp, men på dagtid er barna i toppform. Jeg har ikke googlet "oppkast på natt", men synes ikke det virker skummelt. Bare litt irriterende at ikke barna har samme behovet som meg for å ta igjen tapt søvn på dagtid. :P

3-åringen sier forresten at han har en vond stein i magen før han kaster opp, eller "kaster ut steinen" som han sier selv.

Sukkertopp skrev:
Sånn har hele familien her hatt det siste uken. Nå har jeg vært våken 6 netter på rad fordi en eller annen kaster opp, men på dagtid er barna i toppform. Jeg har ikke googlet "oppkast på natt", men synes ikke det virker skummelt. Bare litt irriterende at ikke barna har samme behovet som meg for å ta igjen tapt søvn på dagtid. :P

3-åringen sier forresten at han har en vond stein i magen før han kaster opp, eller "kaster ut steinen" som han sier selv.

blir mere beroligget å få svar fra dere damer:) uff jeg kom over en side der det stod att det var ett symptom på hjernesvulst å da var det gjort, ble jo livredd. men ser jo her att flere har opplevd det samme. Uff må slutte med den googlinga....

Gulda skrev:

det er det jeg ikke tørr, føler alle synes jeg er skikkelig hysterisk:( Takk for svar, får håpe det gir seg nå :)

min lille har hatt omgangssyke en gang det er bare et par uker siden, da kastet han opp på kvelden og natta, vi var oppe med han, han virket helt frisk etter å ha kastet opp, lekte seg og holdt på, plutselig begynte han å gråte klatret opp i fanget mitt og kastet opp og sånn holdt vi på da...
frisk et døgn, to døgn osv også oppkast igjen... gjerne på natt...

takk for svar, gruer meg til i natt:( håper hu ikke kaster opp noe mere nå, men blir frisk

sånn omgangssyke har Sander hatt flere ganger. Ikke noe oppkast på dagen, men 1-2 ganger på nattan.

rodstilk skrev:

Sign. Barn har ofte to topper når de er syke. Syk, så virker de frisk en stund, før de får en runde til.

Ja hun var tilsynelatende helt frisk på dagen! Det har på det meste vart i ca 4 dager!

sånn er ofte min 3,5 åring når han har omgangssyke og..
De to siste gangene har han spydd første gang etter leggetid, vært fin dagen etterpå og dratt i bhg dagen etter der - og så spydd igjen etter leggetid..
Det er helt vanlig, og ingenting å være bekymret for! 

*Smula* skrev:
sånn er ofte min 3,5 åring når han har omgangssyke og..
De to siste gangene har han spydd første gang etter leggetid, vært fin dagen etterpå og dratt i bhg dagen etter der - og så spydd igjen etter leggetid..
Det er helt vanlig, og ingenting å være bekymret for! 

Tusen takk for beroligende ord. Jeg visste ikke att det kunne utarte seg sånn:)
Da skal jeg prøve å ro meg ned, som den hysteriske mora jeg er :)

Min lille frøken hadde det i 3 dager når hun var 1 år gammel. Og hun var frisk og rask på dagen, men kastet opp om natten (flere ganger).

God bedring til gullet ditt!

Back
Topp