Kan noe hjelpe meg? data

lillesnuppen

Forelsket i forumet
Noen som er finke med data her? angelica har klart å velte et glass med melk over tastene mine.. de fungerer ikke lengre=/ det var ikke kjempe mye hun sølte men litt.. jeg har tatt av tastene og det er litt vått. hva kan jeg gjøre? la det tørke og håpe det vil funke igjen?

Hvis du har varmekabler på bade ville jeg satt den der over natta.. Veldig viktig at man ikke " sjekker om det funker" før alt er helt tørt igjen.. Lykke til;-)

Enig med vicoriapus.. IKKE slå den på før om 1-2  dager, der brente jeg meg, og hele datan ble ødelagt.

Ta ut batteriet, og tørk så mye som du klarer.

Var det som skjedde med den forrige pc'en min (bortsett fra at det var eplejuice han sølte over den). Jeg var lynkjapp, dro ut ledningen og tok ut batteriet, og snudde pc'en på hodet for å banke ut mest mulig væske av tastaturet så det ikke skulle trekke lenger inn, jeg klarte å holde liv i den en liten stund etterpå, men den var kjempe ustabil. Kommer væsken i kontakt med komponentene inni pc'en kan pc'en bli kortsluttet! SÅ jeg anbefaler deg (hvis pc'en virker ennå) å ta backup av bilder, dokumenter evt andre viktige ting så fort som mulig! (flytt det over på en ekstern harddisk) Hvis ikke touchpaden virker kan du koble til en ekstern mus og bruke den til du har fått reddet det mest viktige iallefall. Men du bør ikke vente med å gjøre det, for jo lenger tid det går jo dårligere blir pc'en. Lykke til! :)

Takk for tips jenter..
jeg har hatt den på varmekablene i hele går og i hele natt..
nå virker nesten alle tastene igjen.. kun noen få som ikke virker! så lar den tørke mer..
selve dataen virker ihvertfall.. jeg har forresten bærbar data!

satser på at det ordner seg.. hvis ikke får jeg kjøpe meg en ny til høsten! denne er ikke så alt for dyr heldigvis!

Husker på gamle datan min, da jeg sølte vann nedi tastaturet.. Den tørket i noen dager, men bokstaven S virka aldri igjen. Måtte drive å kopiere en S heletiden, slitsomt.. :-P

lillesnuppen skrev:
Takk for tips jenter..
nå virker nesten alle tastene igjen.. kun noen få som ikke virker! så lar den tørke mer..

satser på at det ordner seg.. hvis ikke får jeg kjøpe meg en ny til høsten! denne er ikke så alt for dyr heldigvis!

Viss datan funker, så kan du jo bare kjøpe tastatur :-)

*Julia89* skrev:
lillesnuppen skrev:
Takk for tips jenter..

Viss datan funker, så kan du jo bare kjøpe tastatur :-)

Ja, det var ikke så dumt;P

Back
Topp