Kan Matilda sitte framovervendt

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
nei, tror nok ikke det...

Unger som er over 140 cm kan det...

Hun bør vel ikke det, nei..
Det anbefales jo at de sitter bakovervendt i baksetet til de er fire, og om de skal sitte foran, MÅ airbag kobles ut, ellers kjører du ulovlig.. Så jeg vill eikke satset på det.

ORIGINAL: Diddij

Unger som er over 140 cm kan det...

nope,eller hun kan jo seff,men er farlig og ulovlig.

ORIGINAL: Bdancer

det er kun bakovervent bilstol som ikke kan ha airbag. om hun sitter forovervendt regner jeg med det skal gå bra?[8|] 

litt av ett trykk for ei lita jente om det skulle gå galt og den ble utløst.

det er kun bakovervent bilstol som ikke kan ha airbag. om hun sitter forovervendt regner jeg med det skal gå bra?[8|] 

Ja om hun er over 140 cm [;)]

Takk for svar.. Ingen grunn til å diskutere eller rope altså.. Ville bare vite om det var lov.. [:)]

ORIGINAL: GuttasMamma!

litt av ett trykk for ei lita jente om det skulle gå galt og den ble utløst.

er det noe mer trykk for henne enn for voksne?[8|]
voksne har jo tyngre kropper og blir slengt mer framover - demed mer press.
aner ikke altså - høres bare ulogisk ut...

var på førstehjelpskurs for bare ett par uker siden og så effekten av airbag og hvor mye mindre unger tåler det.

(er noe med muskler i nakke ol.)

Ja, dessverre for henne så kan hun lovlig plasseres foran en airbag. Det er derimot sterkt frarådet å plassere barn under 12 år og 140 cm foran en aktiv airbag, dette fordi et barns skjelett ikke er sterkt nok til å takle en airbag som fyker ut mot dem i en fart på over 300 km/t(airbagen skytes faktisk ut med en liten sprengladning).

Ville strukket meg langt for å unngå dette. Er det ingen annen løsning må dere i alle fall skyve forsetet så langt bak som mulig.

Back
Topp