Kan man starte fødselen selv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Nei, jeg prøvde det meste sist og det funket ikke for oss :)

Eneste jeg har troa på er vel sex, men man skal vel gjerne være ganske moden for at det skal virke og har jeg fått beskjed om.

Har ikke vært så aktiv på den fronten selv, så har ikke testet det ut:p
De sier vel og at stimulering av brystvortene skal ha en viss effekt, men at man igjen må være ganske moden fra før.

Testet ingenting sist gang, men stimulering ble brukt av jm under fødselen for å få fart på en rie. Det funka da ihvertfall.

Her skal ihvertfall sex prøves når det nærmer seg termin, etter flere mnder med sexnekt fra lege å jordmor :p

Sist prøvde vi sex uten noen umiddelbar effekt. Men på julaften bestemte jeg meg bare for å være barnslig, ligge under dyna å se barne TV. Spise masse godis og julekaker å bare slappe av. Pynte meg så fin jeg kunne bli før kvelden.

Å i det vi skulle til å gå ut i bilen for å kjøre i selskap, så begynte snøen å dale :) hvor mange julaftener hadde jeg ikke drømt om at snøen skulle dale på julekvelden?! Jeg følte meg så glad å spent :) å mens jeg satt i bilen med mamma begynte jeg å kjenne små veldig svake tak ❤️ en type vondt jeg ikke hadde kjent tidligere. Jeg viste hva det var. Å 2 dager senere var jeg mamma :D

Åhh.. da har jeg lært noe nytt :) men har også fremover liggende morkake, og hatt blødninger i svangerskapet. Men verken på sykehuset, hos lege eller jordmor har de nevnt at sex skal utelates....:-o Men for at sex skal ha noe å si for å starte en fødsel, så er tilsvarende mengde sperm som kommer ut etter sex en gang, ikkje nok. for at dosen skal inneholde det enn får for å sette i gang fødsel, må enn ha sex tre ganger på kort tid for at det skal ha virkning fikk jeg beskjed av lege ;-)

Åhh.. da har jeg lært noe nytt :) men har også fremover liggende morkake, og hatt blødninger i svangerskapet. Men verken på sykehuset, hos lege eller jordmor har de nevnt at sex skal utelates....:-o Men for at sex skal ha noe å si for å starte en fødsel, så er tilsvarende mengde sperm som kommer ut etter sex en gang, ikkje nok. for at dosen skal inneholde det enn får for å sette i gang fødsel, må enn ha sex tre ganger på kort tid for at det skal ha virkning fikk jeg beskjed av lege ;-)

Kanskje forskjellig praksis fra sykehus til sykehus... jeg hadde ikke blødninger selv om morkaka lå kjempe langt ned og dekket hele fødselskanalen. Så barn heldig sånn sett. Allikevel ble det anbefalt å avstå helt til den hadde trekt seg opp som vi fikk vite på ultralyd i uke 36 i forhold til vurdering av KS. Kan jo ikke føde vaginalt når den eventuelt ligger i veien.
Jeg personlig har ikke helt troen på at sex/sperm alene kan sette i gang en fødsel, men er jo mange som mener det. Og er jo absolutt ikke noe i veien for å prøve! Normalt sett skader det jo i alle fall ikke:p

Back
Topp