Kan man spise reker?

cilikløna

Blir kjent med forumet
Jeg må bare si at jeg ikke er en av fanatikerene som tror på alt som blir sagt ang mat! Kvinner har da født barn i mange tusen år og spist både det ene og det andre! Mamma MÅTTE ha saltpølse hver dag med alle sine 3 barn og det ble da folk ut av oss!!! Jeg forstår at jeg desverre ikke kan spise rak-fisk i julen [:(] men hva med reker??? Det er litt delte meninger om det har jeg skjønt!!!!

Jeg er litt enig med deg[;)] synes det har blitt litt for mye fokus på nei-mat, det er jo nesten ingenting man kan spise. Synes det er litt hysteri når man ikke kan spise vanlig pålegg salami feks, jeg har spist fårepølse uten å tenke noe mer over det. Jeg har spist reker, det er jo kokt. Jeg spiste det også et par ganger med sønnen og han er frisk og rask. Det jeg holder meg unna er ubehandlet kjøtt og fisk og muggoster. Vil jo heldt ikke spise noe som kan skade barnet, kjipt å ha det på samvittigheten. Så jeg holder meg unna sushi i mens jeg er gravid[:(] det er livretten min...

Sikkert mange som er uenige med meg når det gjelder spekemat, fårepølse og salami[8D]

bare å dytte innpå[8D]

kjære deg <3
jeg skal fortelle deg,
jeg var i nordsjøen på plattform fram til heg var 3 mnd på vei.
der hadde vi skalldyrsaften den ene dagen,
det var alt ALt som fantes i havet!
jeg surfet litt på nett,å det var så mye nei nei nei mat som vare i sjøen..
jeg spisste alt! men holdt meg unna laks, ørret over 1 kg og sushi..
og jeg hadde ikke dårlig samvittighet, fisk og fiskemat er sundt.
jeg spiste reker til det tøyt ut over ørene mine.krabbe også..
tenk om man skal la vær å spise alt som er på ''svartelistene'' rundt om..
da kan du like godt ver foruten mat..
eg e sikekr på det går fint om du spiser fisken i julen,
alt med måte sier noen..
jeg sier, spis:)

og helt ærlig..
jeg rørte ikke spekemat,salami osv..
men hin dagen var jeg og en gravid veninne av meg på julehandeø, det endte med at vi stoppet i en spekebod å prøvesmakte mye pølse! og ente med hversin elgpølse og rødvinpølse:)
med måte[;)]

ingen fare, spiser masser med reker her, som sagt de er jo kokte. jeg spiser da sushi också, masser men nå vil jeg bare ha bitene med laks. Spiste dette i begge mine svangerskap.

har ikke fått med meg at man kanskje ikke skal spise reker:p
Jeg tenker i alle fall at man kan spise det[:)] Vet man skal være forsiktig med innmaten til krabbe, men at klørne går bra.
Nei, greit å være forsiktig, men man trenger jo ikke være hysterisk... Selv har jeg tenkt å spise kveite i jula som er i grenseland i forhold til kg. men tror uansett ikke det er blålveite[:)] salami spiser jeg også en og annen gang, som nyåpnet...

Tusen takk for svar jenter [:)]
Veldig godt å se at det er andre som tenker som meg!!!! Jeg har spist salami når jeg har hatt lyst på og fikk nå veeeeldig lyst på elgpølse etter Spermblomsten nevnte det [;)] Nam nam!!!!
Gjett om jeg da skal kose meg med reker og annen sjømat!!! This made my Christmas:)))
Tenk å bli så genuint glad da!!!! hahaha!!!

Spis i vei [:D]

det er jo så godt med reker[:)] Kan man spise sild? 

Ja man kan spise sild!![:D] jeg spurte om det for et par uker siden, her inne, all påleggsild er helt greit ble konklusjonen!

ORIGINAL: SpermBlomsten

hehe:)
så bra snuppa[:)]
spis i vei!! å kos deg!![:)]

Gjett om jeg skal [:D]
Digger forresten bilde ditt [;)]
Og takk for kjempe svar!!! Man er lissom litt redd for å få svar som at man er et dårlig menneske hvis man ikke følger alt som står skrevet!!!! Hva skulle man ha levd på hvis man skulle fulgt alt sammen da?? Vann??? Nei fy søren!!! Blir alltid glad når jeg ser nicket ditt for du svarer stort sett alltid på ting!!! Uansett hva det er!!!
Takk snupp [;)]

ORIGINAL: Jordbærjente

det er jo så godt med reker[:)] Kan man spise sild? 

Bra spørsmål!!! Det hadde jeg ikke tenkt på engang!!! Pappas julesild er jo bare nyyyydelig!!! Og vi kan spise det!!!! JIPPI!!!!! [:D]

åå nå ble jeg kjempe glad[:D] så godt å høre at jeg ikke bare snakker vas[;)]hihi..
bare kos deg med god samvittighet, bare tenk på før i tida, de røykte som svanmper og drakk, som er det 'værste' du kan gjøre, det ble no folk av oss og[:)]mamma hadde dilla på spekemat og hamburger..verre med veninna som elska lukta på white sprit, og gikk med en fille med whitesprit rundt halsen,dagen lang...DET er farlig!
men om du spiser sild,reker,oster,fisk++ så kan ikke det være noe gale..det sier jordmor og lege også[:)]
ta alt med en klype salt,å følg din magefølelse[:)]

klem[:)]

ORIGINAL: SpermBlomsten

åå nå ble jeg kjempe glad[:D] så godt å høre at jeg ikke bare snakker vas[;)]hihi..
bare kos deg med god samvittighet, bare tenk på før i tida, de røykte som svanmper og drakk, som er det 'værste' du kan gjøre, det ble no folk av oss og[:)]mamma hadde dilla på spekemat og hamburger..verre med veninna som elska lukta på white sprit, og gikk med en fille med whitesprit rundt halsen,dagen lang...DET er farlig!
men om du spiser sild,reker,oster,fisk++ så kan ikke det være noe gale..det sier jordmor og lege også[:)]
ta alt med en klype salt,å følg din magefølelse[:)]

klem[:)]

Ja det er nettopp det jeg mener også at man spiste og drakk alt mulig tidligere!!!!
Var på min nr 4 ultralyd idag og sjekket BT og alt var nå helt perfekt:))) Ingen tegn til svangerskapsforgiftning denne gangen:))) Herlig nyheter [:D] Nå kan vi nyte julen med masse god mat og hyggelig dager [:D]
God klem tilbake [:)]

Back
Topp