• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Kan man spise peperoni?

Blåmann

Elsker forumet
Har så lyst til å ha det på pizza i kveld, men går det under spekemat?

Jeg har spist en det salami, og det er jo nesten helt likt. Bare pepperoni på pizza er vel på 200° i ovnen? Så da er vel det bedre å spise en salami? Men jeg har hørt at så lenge det er en stund til datoen går ut på salami/kokt skinke osv. så er det trykt å spise? Har ei venninne som født en sunn og frisk gutt i januar og hun spiste masse salami! Tror det skal være ok å spise pepperoni[8D]
tror jeg da![:)]

Pepperoni på pizza går veldig bra[:D] Den har jo vært varmebehandlet sånn at bakteriene har forsvunnet...

Jordmora mi er litt oppgitt over salamimaset husker jeg..
Nå eter ikke jeg salami men peperoni på pizza eeelsker jeg, var helt trygt og spise det på pizzan for gravide i 08 så regner med at det er det nå også?! det er jo uansettt stekt på sterk varme da[:)]

Ja, jeg er også innmari usikker på hva som går under spekemat. I starten av graviditeten spiste jeg masse salami (noe jeg aldri gjør ellers)... men så plutselig kom jeg på at, "oj, det kan jeg jo ikke gjøre". Nå lurer jeg på det samme som Blåmann... Peperoni og Chorizo-pølse... beste pølsa i verden!!!

Hvis det er noe man har lyst til å spise, men ikke er sikker på, så del opp i posjonspakker og putt i fryseren et par dager, så tar du opp det du spiser.

Når kjøttpålegg og spekemat har vært frosset i noen dager, skal det visstnok være trygt for gravide da bakteriene dør av kulden. 

ORIGINAL: SilkSpectre

Hvis det er noe man har lyst til å spise, men ikke er sikker på, så del opp i posjonspakker og putt i fryseren et par dager, så tar du opp det du spiser.

Når kjøttpålegg og spekemat har vært frosset i noen dager, skal det visstnok være trygt for gravide da bakteriene dør av kulden. 

Elsker slike konkrete husmortips. Takk[:)]

Når det enten er fryst eller stekt, så går det bra. Salami og svartpølse på brødskiva (som ikke er fryst) går vel strengt tatt under kategorien spekemat. Men jeg tror det er litt hysteri.. Så lenge produktet er laget av norsk kjøtt og ikke er gått ut på dato er det sikkert relativt trygt.

Ser noen nevner kokt skinke også - det er helt trygt å spise uansett! [:)]

Takk for tips, men det ble burritos istedet[:D] Men da vet jeg at peperonipizza er en mulighet!

Back
Topp