Kan man male fliser ?

bebe

Forumet er livet
Har noen fliser på kjøkkenet, som jeg ikke liker fargen på, men som jeg ikke har anledning med å bytte ut med det første... går det an å male de...?... Er sånne bittesmåruter som står sammen .. Nå er de grå [:'(]

Ei venninne av meg har malt flisene sine, og det ble veldig fint!
Så ut som de hadde lagt nye[:)]

Er ikke helt sikker på hvordan hun gjorde det da. Men vet hun vaska med salmiakk for å få bort alt fett og smuss, og så hadde på primer (tror det heter det??) før hun malte.

Og så tegna hun opp fugene med sånn "fugepenn" som de selger på f.eks byggmakker, sånn at fugene skulle ha en annen farge enn flisene.
Ble kjempefint!!

Jeg malte mine i vår. Vasket med cilitbang, og lot det tørke godt. La på et lag heftegrunning, så malte jeg med lakk x 2. Jeg lot være å tegne fugene opp igjen da.

Har bilde hvis du vil se...?

.

vi har malt flisene på kjøkkenet..
først heftgrunning så 2 strøk med maling
har fugene i samme farge[:)]

jeg har malt flisene på kjøkkenet hjemme nå i sommer..ble veldig fornøyd, men vet at det ikke varer over tid da.. Vasket bare først med salmiakk. så mala jeg rett på med vanlig maling, bare å spørre i butikken. de har også egen maling til fliser noen steder. Hun i butikken sa jeg burde pusse først, hadde ikke tålmodighet til det da, men resultatet ble bra uansett..

ORIGINAL: elli85

er det nåken som har malt golvfliser??blei da bra?

Jeg malte gulvflisene på vaskerommet. Brukteførst oljebassert heftrgunn, også vanlig gulvmaling. Jeg brukte vannbassert,men ser at jeg nok burde ha brukt olje for det har gått av litt og det er bare grunninga som sitter igjen på gulvet.. Men det blei fint:)

Back
Topp