Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, da må du ta ut permisjonen din gradert.man får jo ikke foreldrepenger lørdager og søndager, kan man da jobbe disse dagene?
Man taper jo en del penger....
Man taper vel ikke penger på at man ikke får det. Jeg hadde helgejobb og fikk penger utfra det. Så i teorien så skal man ikke tape penger på svangerskapspenger. De tar jo utgangspunkt i lønn og ikke hvilken dager man jobber.
Nei, da må du ta ut permisjonen din gradert.
Jeg var sykemeldt i svangerskapet, og fikk mer i sykepenger enn foreldrepenger... grunnlaget og beregningen er den samme... så pga at man ikke får dekt lørdager og søndager så taper jeg ca 4000kr i mnd nå når jeg går på foreldrepenger...Nei. Du kan ikke jobbe uten å ta gradert. Men du får betalt for de altså, så det du tjener på en uke regner nav om til dagssats for mandag-fredag og dermed sier de at de bare betaler man-fredag
Da er det gjort en feil. Du skal ikke tape på det, og beregningen skal være nøyaktig den samme for sykepenger, svangerskapspenger og foreldrepenger ihvertfall.Jeg var sykemeldt i svangerskapet, og fikk mer i sykepenger enn foreldrepenger... grunnlaget og beregningen er den samme... så pga at man ikke får dekt lørdager og søndager så taper jeg ca 4000kr i mnd nå når jeg går på foreldrepenger...
Har du 80 eller 100% dekning?Jeg var sykemeldt i svangerskapet, og fikk mer i sykepenger enn foreldrepenger... grunnlaget og beregningen er den samme... så pga at man ikke får dekt lørdager og søndager så taper jeg ca 4000kr i mnd nå når jeg går på foreldrepenger...
Da har de gjort en feil. Jeg fikk det samme som sykmeldt som i svangerskapspenger. Dette må du nesten ta opp med nav. Som sagt så jobbet jeg kun i helger så de trekker ikke ifra det. Da hadde ikke jeg fått svangerskapspenger med eldste. Det går lønn og mnd og ikke hvilken dager man jobber. Så dette høre ut som en stor feil fra nav din side.Jeg var sykemeldt i svangerskapet, og fikk mer i sykepenger enn foreldrepenger... grunnlaget og beregningen er den samme... så pga at man ikke får dekt lørdager og søndager så taper jeg ca 4000kr i mnd nå når jeg går på foreldrepenger...
Har snakket med nav og de sier alt er rett... så jeg vet ikke...Da har de gjort en feil. Jeg fikk det samme som sykmeldt som i svangerskapspenger. Dette må du nesten ta opp med nav. Som sagt så jobbet jeg kun i helger så de trekker ikke ifra det. Da hadde ikke jeg fått svangerskapspenger med eldste. Det går lønn og mnd og ikke hvilken dager man jobber. Så dette høre ut som en stor feil fra nav din side.
Har snakket med nav og de sier alt er rett... så jeg vet ikke...
Det er da merkelig. Foreldrepenger og sykepenger skal da være det samme. Er det noe arbeidsgiveren har gjort feil da?Har snakket med nav og de sier alt er rett... så jeg vet ikke...
Ikke nødvendigvis like mye utbetalt totalt nei. Mange som taper økonomisk på å velge 80%Da har du nok 80%. Altså lenger permisjon og mindre utbetalt i mnd. Totaltsett er det like myr
Kan det være at dere har valgt 59 uker foreldrepenger(totalt for mor og far)? Da får man 80% av lønna itbetalt hver mnd. For å få 100% må man ha valgt 49 uker totalt.
Da har du nok 80%. Altså lenger permisjon og mindre utbetalt i mnd. Totaltsett er det like myr
Har 100% (49 uker) så det er ikke der feilen ligger.Ikke nødvendigvis like mye utbetalt totalt nei. Mange som taper økonomisk på å velge 80%
Nei det tror jeg ikke, for jeg får lønn fra arbeidsgiver som normalt, men siden jeg ikke har full stilling så får jeg noe fra nav også...Det er da merkelig. Foreldrepenger og sykepenger skal da være det samme. Er det noe arbeidsgiveren har gjort feil da?
Nei det tror jeg ikke, for jeg får lønn fra arbeidsgiver som normalt, men siden jeg ikke har full stilling så får jeg noe fra nav også...
lønna jeg får fra arb.giver er samme som alltid (også når jeg var sykemeldt), men det er beløpet jeg får fra nav som ikke er samme som da jeg fikk sykepenger....
Det var da merkelig. Var akkurat det samme her men jeg fikk riktig beløp.Nei det tror jeg ikke, for jeg får lønn fra arbeidsgiver som normalt, men siden jeg ikke har full stilling så får jeg noe fra nav også...
lønna jeg får fra arb.giver er samme som alltid (også når jeg var sykemeldt), men det er beløpet jeg får fra nav som ikke er samme som da jeg fikk sykepenger....
Nei for alt det var jo rett når jeg fikk sykepenger...:sKan det være tillegg du ikkw får? Helgetillegg, kveldstillegg osv? Nav bruker vel kun grunnlønna tror jeg.
Nei for alt det var jo rett når jeg fikk sykepenger...:s