Kan man gjøre noe med luft?

Underfullt

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Det er så ubehagelig med all luften i magen, særlig øverst i magen. Jeg ligger på sofaen og drar genseren opp, for det er ekkelt med noe oppå magen. Er det noe man kan gjøre? Når babyer sliter med dette kan man gi minifom, men funker det for oss når vi er voksne?

Aner ikke, men hjelper deg og dytte innlegget ditt :-) Utrolig vondt og ubehagelig med luft :-( Håper noen har gode råd til deg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tror du kan da idoform når du er gravid. Dobbeltsjekk på apoteket om du kjøper det :) Jeg tok det ihvertfall sist svangerskap, og det hjalp meg :)

Eg tok idoform sist gang eg gikk gravid

Voksne kan også ta minifom, leste på felleskatalogen nå og det kan trygt taes under graviditet :) men går jo an å dobbelsjekke med legen for sikkerhetsskyld :) ellers så kan det vel kanskje hjelpe å redusere på inntaket av matvarer som forårsaker gass, som løk, sopp, erter, bønner og kullsyreholdig drikke?! Evt så må du opp å gå for å få lufta videre i systemet og tilslutt ut! Håper det bedrer seg, det er ikke noe godt ;)

Ja, bevegelse er viktig for å få flytta på lufta, knebøy og rumpa i været (!) :D
Minifom funker bra :)

Jeg sliter også med myyyye luft i magen på ettermiddag/kveldstid. Føler det hemmer meg litt i å være sosial på kveldene, så jeg har kjøpt Minifom og Imogas, men har ikke fått testet dem enda. Tenkte bare å kunne ta de i helt spesielle tilfeller.

Jeg sliter også med myyyye luft i magen på ettermiddag/kveldstid. Føler det hemmer meg litt i å være sosial på kveldene, så jeg har kjøpt Minifom og Imogas, men har ikke fått testet dem enda. Tenkte bare å kunne ta de i helt spesielle tilfeller.

Kanskje du vil dele om det funker hvis du prøver? jeg må nok ut å få tak i for å teste jeg også.

Det kan ta opptil 3-4 dager før virkning på minifom, men skal si lufta begynner å gå ut når man først har fått begynt og tar det sammenhengende en periode:)

Det kan ta opptil 3-4 dager før virkning på minifom, men skal si lufta begynner å gå ut når man først har fått begynt og tar det sammenhengende en periode:)

Så bra at minifom funker så bra! Jeg slet med en mega oppblåst mage i mitt forrige svangerskap i hele 9mnd, det var et mareritt å gå på jobb, være på besøk osv. Da visste jeg ikke om Minifom.

Godt å vite. Tenker jeg tester det. Når man gir det til baby gir man før måltid, er det sånn med voksne og? Barnelegen her sier at man får like god effekt av å gi en gang om dagen til baby som ved flere måltider, så bare nødvendig å gi en gang pr dag. Tror du det stemmer for voksne og?

Godt å vite. Tenker jeg tester det. Når man gir det til baby gir man før måltid, er det sånn med voksne og? Barnelegen her sier at man får like god effekt av å gi en gang om dagen til baby som ved flere måltider, så bare nødvendig å gi en gang pr dag. Tror du det stemmer for voksne og?

1 kapsel 3-4 ganger daglig:)
Trenger nok ikke ta det sammen med mat:) Prøv deg frem, hilsen apotekteknikeren:)

1 kapsel 3-4 ganger daglig:)
Trenger nok ikke ta det sammen med mat:) Prøv deg frem, hilsen apotekteknikeren:)

Er minifom i kapsel? Jeg har bare sett det som flytende mikstur som står i kjøleskap. Mener du egentlig idoform?

Da har jeg fått tak i minifom kapsler og tatt min første. Rekker å ta en til før kvelden. :) Gleder meg til å bli kvitt lufta!!

Takk for råd alle dere! Nå får jeg igjen buksa og slipper luftsmertene. Anbefaler virkelig minifom!! Ikke farlig for gravide, tas ikke opp av tarmen, bare deler opp luftbobblene så de blir små og igjennom lettere. Veldig behagelig å ikke ha masse store luftbobbler som beveger seg rundt og sprenger på i magen! :)

Back
Topp